کد خبر: ۶۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳

مذاکرات شرکت «اپل» با ایران برای راه اندازی نمایندگی در کشور

گفته می‌شود اکنون این مذاکرات مدتی است برگزار می‌شود و محل آن در مقر اصلی شرکت اپل در لندن است. قرار است ساز و کار این همکاری به شیوه‌ای باشد که اپل در اروپا و آسیا عمل می‌کند و همراه با فروش محصولات تیمی متخصص در امور فنی و بازاریابی نیز از سوی شرکت اپل در این همکاری حضور داشته باشند.
نشریه وال استریت ژورنال گزارش داده است، شرکت «اپل» در حال مذاکره با فروشندگان و توزیع کنندگان ایرانی است تا از این مسیر اقدام به ایجاد نمایندگی در ایران و فروش محصولات خود به ویژه آیفون در بازار کشور کند. این موضوع بیش از همه در پی دورنمای مثبت آینده از برداشته شدن تحریم‌هاست.

به گزارش شیرازه به نقل از تابناک، در ماه‌های اخیر مدیران ارشد شرکت «اپل» دیدار‌ها و مذاکراتی را با نمایندگان ایرانی در مقر اصلی این شرکت در لندن برگزار کرده‌اند تا ساز و کارهای همکاری برای توزیع و فروش محصولات اپل در ایران را بررسی کنند.

مذاکرات شرکت «اپل» با ایران برای راه اندازی نمایندگی در کشور
سه تن از مقامات آگاه در این رابطه اذعان کرده‌اند که اپل رسما به دنبال بررسی امکان ایجاد نمایندگی و فروش محصولات خود در بازار ایران است؛ اما به جای آنکه این نمایندگی‌ها، همچون نمایندگی‌های موجود در ایلات متحده مستقیم از سوی خود شرکت باشند، در اصل نمایندگی‌های متوسطی هستند که تنها محصولات اپل را خواهند فروخت؛ طرح و ساز و کاری که اپل در اروپا و آسیا در خصوص نمایندگی‌های خود اجرا می‌کند.

البته این مقامات اشاره کرده‌اند که این نمایندگی‌ها در ارتباط کامل با کارمندان شرکت اپل از جمله متخصصان فنی و بازاریابی نیز خواهد بود.

این درحالی است که تا پیش از این تحریم‌های ایالات متحده مانع از ارتباط و داد و ستد شرکت‌های آمریکایی با ایران بود، اما از ماه می و در پی لغو تحریم‌های مربوط به فروش تجهیزات ارتباطی همچون گوشی‌های هوشمند و نرم افزار به ایران، فرصت برای شرکت‌هایی همچون اپل فراهم شده تا از بازار ایران نیز برای محصولات خود استفاده کنند.

مذاکرات شرکت «اپل» با ایران برای راه اندازی نمایندگی در کشور

همچنین گفته می‌شود، اپل برای راه اندازی نمایندگی خود در ایران، مشاوره و همکاری با وزارت خزانه داری ایالات متحده و بخش کنترل دارایی‌های بلوکه شده آن داشته است تا از ساز و کار همکاری خود با ایران در این خصوص مطمئن شود.

وال استریت ژورنال در گزارش خود یادآور شده است، بازار ایران با جمعیت ۷۷ میلیونی قطعا یک بازار خوب و جذاب برای شرکت اپل خواهد بود. البته در این میان، هنوز موانعی برای این همکاری وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های بانکی ایران است.
نظرات بینندگان