کد خبر: ۶۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 8 آبان

از هفت خوان رستم در مطب پزشکان شیرازی تا اقدام خیرخواهانه یک مسئول

در دومین مرحله 185 هزار نفر در فارس مشمول بسته حمایت غذایی می‌شوند که این تعداد در مرحله قبل 155 هزار نفر بود.

به گزارش شیرازه؛ «بذل و بخشش زمین‌های روستا به مدیران واگذاری اراضی» تیتر یک امروز «افسانه» است که به همایش توسعه روستایی در شیراز پرداخته است. در این گزارش با اشاره به این‌که هزینه خانوار روستائیان فارس از درآمد آن‌ها پیشی گرفته، به نقل از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم آمده است: «یکی از تبعیض‌های موجود بین شهرها و روستاها این است که امروز هر روستایی تبدیل به شهر شود، تمام املاک موجود در آن ظرف مدت یک سال سند‌دار می‌شود در صورتی که تازمانی که روستا باشد هیچ اقدامی در جهت سنددار شدن املاک آن انجام نمی‌شود».

«نیم‌نگاه» امروز هم تیتر یک خود را به شهرداری اختصاص داده است؛ «با همت شهرداری: یک گره ترافیکی دیگر شهر باز شد». این گزارش به افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید خلبان شریفی (احسان) پرداخته است. «چند خوان تا ویزیت پزشکی باقی است؟» یادداشتی است که در ستون «در شهر چه خبر است» این روزنامه منتشر شده؛ «خدا نکند که یک شهروند با هر نوع بیماری دست و پنجه نرم کند و به دنبال گرفتن نوبت از پزشکان متخصص شهر باشد چرا که در بسیاری موارد زجر گرفتن نوبت بر رنج مربوط به بیماری می‌چربد!». دبیر خانه کارگر فارس هم در گفتگو با نیم‌نگاه گفته است که اگر مسئولین فکری برای حل مشکلات کارگران نمی‌کنند لطفی کنند داشته‌های‌شان را نگیرند. علی راستگو هم‌چنین در تذکری به برخی نمایندگان که با رای حداکثری کارگران به مجلس راه یافته‌اند، از آن‌ها خواسته که به کارگران کم لطفی نکنند.

«عصر مردم» در اقدامی ابتکاری، یک صبحانه کاری با محوریت رسانه، توسعه و اقتصاد برگزار کرده است. در این جلسه، مدیرمسئول این روزنامه اظهار داشته که تشکیل اتاق‌های فکر در راستای هم‌افزایی توانمندی‌ها و بهره‌مندی بیشتر از داشته‌ها باید در بخش‌های مختلف شکل بگیرد. ممتحن مدیرعامل شرکت عمران و توسعه فارس از خیرین خواسته است که در تامین اشتغال در استان به میدان بیایند. اسکندری مدیرعامل شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های فارس هم گفته که با قرارداد 1.2 میلیارد دلاری منعقد شده بین وزارت نفت و کنسرسیوم نفتی استان خستگی از تنمان خارج شد. عصر مردم امروز یک خبر خوش نیز دارد. کاریکاتورهای احمدرضا سهرابی کاریکاتوریست این روزنامه این بار به مرحله پایانی جشنواره جهانی غزه راه یافته است. «فرمانداری در قامت یک خیر»؛ عنوان گزارشی است درباره اقدام خیرخواهانه فرماندار شیراز. در سال 91 و در پی یک درگیری، جوانی 22 ساله، جوانی 19 ساله را در شهرک جوادیه شیراز به قتل می‌رساند. حالا فرماندار شیراز در حالی که سه روز تا روز قصاص باقی مانده بود، خانواده مقتول را به گذشت دعوت کرده و تقدیر این شد که جوان 22 ساله دوباره زندگی خود را بازیابد.

«رسم عاشقی» تیتر یک «خبر جنوب» از برنامه‌های سوگواری محرم در جای جای شهر شیراز است. در این گزارش، حجت الاسلام اسماعیل پور رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفته است که امسال 50 هزار دست لباس نوزاد در روز همایش شرخوارگان توزیع می‌شود. «جزئیات بسته حمایت غذایی مردم فارس اعلام شد» دیگر عنوان صفحه اول این روزنامه است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفته: در دومین مرحله 185 هزار نفر در فارس مشمول بسته حمایت غذایی می‌شوند که این تعداد در مرحله قبل 155 هزار نفر بود. خبرجنوب بر اساس اظهارات این مدیرکل خبر داده که خوشبختانه مردم فارس از لحاظ فقر غذایی نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارند و تعداد مشمولان این طرح در مقایسه با استان‌های دیگر نسبت به جمعیت آن کمتر می‌باشد.

نظرات بینندگان