کد خبر: ۶۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

بعضی از قلم‌های مزدور مردم را به منکر امر می‌کنند/ در تاسوعا و عاشورا مواظب مسائل مختلف باشیم

دشمن می‌خواهند احساس آرامش و امنیت را از مردم بگیرد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس،  آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: حادثه عاشورا در جهان منحصر به فرد است و آنچه در عاشورا و کربلا اتفاق افتاد نه تا آن روز مسبوق به سابقه بود نه تا امروز حادثه‌ای به آن عظمت اتفاق افتاده است.

وی افزود: این حادثه بیشترین تأثیر را در جامعه بشری به جا گذاشته و حادثه‌ای است که بیشترین دگرگونی را در دلها ایجاد کرده و طبیعی است باید چنین حادثه‌ای را به بهترین شکل منعکس کرد.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: عزاداری ما که پر از عاطفه است باید همراه با معرفت، درک و فهم کار اباعبدالله(ع) باشد و سفارش مؤکد و مکرر اینکه اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا فراموش نشود.

خطیب نماز جمعه شیراز اضافه کرد: امام حسین(ع) در نامه‌ای به برادرشان هنگامی که از مدینه خارج شدند فرمودند که من برای امربه‌معروف و نهی از منکر قیام کردم، می‌خواهم امربه‌معروف انجام دهم.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در اینجا به مسئله بیعت کوفیان اشاره نکردند، امام حسین (ع) به مسئله فشار حکومتیان برای بیعت اشاره نکردند، بلکه فرمودند که فساد در جامعه پیدا شده و من می‌خواهم امربه‌معروف و نهی از منکر انجام دهم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: یعنی اگر کوفیان دعوت نکرده بودند و یزیدیان نیز امام را تحت‌فشار نگذاشته بودند امام باز هم قیام می‌کردند چون فساد همه جا را گرفته بود و اساس اسلام در معرض خطر قرار گرفته بود و امام (ع) می‌فرماید تمام حرکت من برای امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی عنوان کرد: در جامعه امروز ما شاهدیم که این فریضه بزرگ فراموش شده و تازه امروز که می‌خواهند قوانین و مقررات اصل هشتم را تصویب کنند عده‌ای اعتراض می‌کنند.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: این بدبختی جامعه است، این همان روزی است که پیامبر به سلمان فرمودند روزی می‌آید که مردم از امربه‌معروف و نهی از منکر بازداشته می‌شوند و به منکر امر می‌کنند و معروف را نهی می‌کنند.

امام‌ جمعه شیراز ابراز داشت: امروز بعضی از این قلم‌های مزدور این راه را دنبال می‌کنند که مجلس طبق وظیفه‌اش می‌خواهد قوانین اصل هشتم را تصویب کند اما مخالفان کارشکنی می‌کنند و جریان اسید‌پاشی اصفهان در راستای شکستن امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه بود.

وی یادآور شد: امام حسین (ع) اعلام می‌کند گاهی اوقات شرایطی برای اسلام پیش می‌آید که نماز، روزه، خمس، زکات، حج و. نمی‌توانند اسلام را نگه دارند آنجا باید جانفشانی کرد و زن و فرزند را به اسارت فرستاد تا اسلام باقی بماند.

به گفته این مسئول، امام حسین(ع) این راه را برای ما باز گذاشت که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» به همین معنی است که در زندگی همیشه ممکن است به شرایطی برسیم که اسلام با سخنرانی و مقاله حفظ نمی‌شود و باید برای اسلام فداکاری کرد.

امام‌جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها گفت: 13 آبان امسال با روز عاشورا مصادف شده است. 13 آبان در تاریخ ما یادآور سه حادثه بزرگ است که چهره کریه آمریکا را آن‌چنان‌که هست نشان می‌دهد. حادثه اول تبعید امام در 13 آبان 1343، حادثه دوم شهادت دانش‌آموزان در صحن دانشگاه تهران در 13 آبان 1357 و حادثه سوم تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان پرشور آن روز ما در 13 آبان 1358.

وی افزود: آمریکا از سال 1332 تا امروز یعنی 61 سال به‌طور مداوم با مردم ما در جنگ بوده و منافع ما را غارت کرده است و البته قبل از آمریکا انگلیس نیز چنین کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: تاریخ فراموش نمی‌کند در جنگ جهانی دوم با اینکه ایران اعلام بی‌طرفی کرده بود سران متفقین در ایران جمع شدند و تقسیم ایران را تصویب کردند و در آن حادثه یک‌سوم مردم ایران به خاطر قحطی و مشکلات از بین رفت.

به گفته وی، این بزرگ‌ترین ضربه‌ای بود که از سوی آمریکا و انگلیس و اتحاد جماهیر شوروی آن روز بر پیکر امت ما وارد شد.

امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار است آن را فراموش نمی‌کنیم، هیئات مذهبی ما به یاد شهدای دانش‌آموز و به یاد ظلم و جنایاتی که یزید و ابن زیاد امروز بر جامعه اسلامی روا می‌دارند عزاداری خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به 14 آبان روز فرهنگ عمومی اظهار داشت: فرهنگ عمومی ما متخذ از ارزش‌های ملی و اسلامی است، یعنی ما به عنوان ملتی ریشه‌دار در تاریخ دارای ارزش‌ها و هنجارهایی بوده و هستیم و اسلام ارزش‌ها و هنجارهایی به ما آموخته و بنابراین وقتی از فرهنگ عمومی یاد می‌شود یعنی فرهنگ ملی، دینی و انقلابی؛ فرهنگ عزت و افتخار و آبرو، فرهنگ مقاومت و استقلال.

امام‌جمعه شیراز ابراز داشت: برای اصلاح و تثبیت فرهنگ عمومی باید همه امکانات ما به کار گرفته شود. کتاب، فیلم، هنر، سخنرانی، صداوسیما و هر چه که می‌تواند در مردم اثر بگذارد باید به عنوان ابزاری برای اصلاح فرهنگ عمومی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها یادآور شد: 11 محرم هم روز تجلیل از آزادگان و مفقودین است. مفقودینی که برخی خانواده‌هایشان هنوز انتظارشان را می‌کشند و شهدایی که از مناطق مختلف شناسایی می‌شوند و باید تجلیل لازم از آزادگان، مفقودین و شهدا و رزمندگان و خانواده آن‌ها داشته باشیم.

* منزوی ساختن ایران توطئه جدید استکبار

خطیب نماز جمعه شیراز سپس بیان کرد: دشمن ما حرکتی را آغاز کرده است که نتیجه این حرکت منزوی ساختن ایران اسلامی و جدا کردن ایران اسلامی از پیکره دنیای اسلام است.

وی افزود: استکبار جهانی به این نتیجه رسید که ایران اسلامی منادی اسلام ناب محمدی و وحدت امت اسلامی است، منادی بیداری و آگاهی‌بخشی به مسلمانان جهان است که آنچه دارند بشناسند و برای آن حساب ویژه‌ای باز کنند.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: دشمن می‌خواهد این موقعیت را از جمهوری اسلامی ایران بگیرد و اسلام ناب را به اسلام شیعی معنا می‌کند.

وی اضافه کرد: اسلام ناب یعنی اسلام مقاومت و ایستادگی، اسلام مبارزه با آمریکا و این اسلام ناب در بحرین، فلسطین، سوریه، عراق، ایران، یمن و هر کجا در مقابل استکبار مسلمانان بایستند و مقاومت کنند و این ایستادگی از روی فهم و درک باشد، حاکم است.

به گفته این مسئول، اسلام آمریکا یعنی اسلام وابسته و ارتجاعی، اسلامی که بعضی از کشورهای مرتجع منطقه از آن دفاع می‌کنند به معنای وابستگی کامل به اروپا و آمریکا است.

امام‌ جمعه شیراز تصریح کرد: وحدت امت اسلامی را هدف گرفته‌اند و با این جنگ‌های فرقه‌ای می‌خواهند وحدت امت اسلامی را بشکنند و افکار و اندیشه‌ها را از ایران اسلامی منحرف کنند در حالی که امروز دنیا می‌داند جمهوری اسلامی ایران چه می‌گوید و چه می‌خواهد و دنبال چیست.

* توطئه اخیر در راستای خدشه‌دار کردن امنیت ایران بود

نماینده ولی‌فقیه در فارس افزود: یکی از کارهای آن‌ها همین توطئه اخیر بود که در داخل کشور همزمان با طرح مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر در مجلس انجام دادند.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌خواهند احساس امنیت را از مردم ما بگیرند که خدای متعال بر مردم ما منت گذاشته که به عنوان کشوری آرام هستیم و در منطقه امن‌ترین کشور محسوب می‌شویم و دشمن می‌خواهند این احساس آرامش را از مردم بگیرد.

خطیب نماز جمعه شیراز ابراز داشت: ما باید هوشیار بوده و در ایام تاسوعا و عاشورا مواظب مسائل مختلف باشیم.

نظرات بینندگان