کد خبر: ۶۲۴۸۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۳
نماینده مردم شیراز در مجلس خبر داد:

ساخت نخستین هلیکوپتر بدون سرنشین ایران به دست متخصصان شیرازی

استفاده از این نوع بالگرد در عملیات های امدادی هلال احمر در زمان صرفه جویی و در مدیریت بحران کارآمد خواهد بود
به گزارش شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: جمعیت هلال احمر فارس می تواند با بهره گیری از ظرفیت فنی و حرفه ای و همچنین یاوران شورای شیراز تحول بی نظیری در آموزش داوطلبان ایجاد کند.

سیدحسین ذوالانوار در حاشیه دیدار با رییس جمعیت هلال احمر استان فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فارس دارای ظرفیت‏‌های گسترده‏‌ای از نظر آموزشی برای جوانان جمعیت هلال احمر است که ‏باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت همکاری مشترک هلال احمر با فنی و حرفه ای و یاوران شورا در عرصه آموزشی افزود: این سه بخش در کنار هم و با بهره گیری از ظرفیت یکدیگرمی توانند منشا تحول قابل توجهی باشند.

ذوالانوار با تقدیر از خدمات ارائه شده توسط جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: همکاری فنی و حرفه ای و هلال احمر به نوعی از موازی کاری آموزشی نیز جلوگیری می کند و برگزاری دوره کمک های اولیه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای با هدف آموزش و آشنایی کارآموزان با کمک های اولیه در تقویت امر آموزش بسیار موثر است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمک های اولیه مراقبت های خیلی فوری است که به فرد آسیب دیده یا فردی که دچار بیماری ناگهانی شده ارائه می شود بنابراین با گذراندن این دوره می توان در یک حادثه مشکل را درست حدس زد و به فرد مصدوم کمک کرد و در نهایت در نجات جان یک فرد از مرگ حتمی نقش داشت.

ذوالانوار از یاوران شورا به عنوان یک فرصت بی نظیر برای کمک به جمعیت هلال احمر استان یاد کرد و ادامه داد: یاوران شورا با رای مردم و بدون منت برای مردم کار می کنند و پتانسیل و ظرفیت توانمندی در محلات مختلف شیراز هستند.
وی افزود: جمعیت هلال احمر استان می تواند با همکاری یاوران شورا اقدام به برگزاری کلاس های مقدماتی و پیشرفته امدادگری در محلات نماید تا در مواقع نیاز با مشکل مواجه نشویم.

وی در ادامه با اشاره به ساخت بالگرد بدون سرنشین در شیراز گفت: در شرایط اعمال تحریم علیه ایران اسلامی برای نخستین بار بالگرد بدون سرنشین توسط کارشناسان و متخصصان در استان فارس ساخته می‌شود.
ذوالانوار خاطرنشان کرد: این بالگرد می تواند برای ارائه خدمات سریع در زمان و شرایط محدود بسیار حائز اهمیت باشد.
وی ابراز داشت: از آنجا که این بالگردهای بدون سرنشین توانایی حضور در نقاط صعب العبور هم دارند و می توان به طور زنده تصویربرداری های آن را مشاهده کرد کمک بسیار خوبی برای جمعیت هلال احمر است ضمن اینکه به نوعی زمان را نیز مدیریت می کند.استفاده از این نوع بالگرد در عملیات های امدادی هلال احمر در زمان صرفه جویی و در مدیریت بحران کارآمد خواهد بود

وی بیان کرد: در وقوع حوادث ناگهانی زمان مهمترین پارمتر است که این بالگرد بدون سرنشین می تواند در این راستا موثر باشد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینكه باید بستر كار در هلال احمر برای آحاد مردم بخصوص جوانان فراهم آید بر برنامه ریزی مدون ، تداوم آموزش و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها در این نهاد تاكید كرد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳
0
افرین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳
0
خبر ساخت هلکوپتر رو شما چرا اعلام می کنید؟! خب میذاشتید خود سازندگان اعلم کنند! طرف گفت خودم هیچی نیستم اما برادر زاده رشیدی دارم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳
0
درود نماینده توانا
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳
0
ahsant
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳
0
takbir