کد خبر: ۶۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۱ آبان ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 11 آبان

واکنش آیت الله ایمانی به لغو طرح توسعه حرم شاهچراغ؛ به موقع این توطئه را افشا می‌کنم

حسینیه مشیر که قدمتش به دوره قاجار می‌رسد در حالی عنوان خاستگاه تعزیه ایران را به دوش می‌کشد که این روزها قسمت‌های عمده‌ی آن تخریب شده.

به گزارش شیرازه؛ امروز همه روزنامه‌ها رنگ و بوی عاشورا و البته عباس(ع) دارد. «عصر مردم»، «شور حسینی ایران و جهان را فرا می‌گیرد» را تیتر یک کرده و یادداشت امروز خود را هم به این مساله اختصاص داده است. بیانیه بسیج رسانه فارس به مناسبت 13 آبان نیز در صفحه اول این روزنامه خودنمایی می‌کند.

«نیم‌نگاه» با انتشار جلوه‌هایی از صفات حضرت ابوالفضل(ع)، مخاطبان خود را میهمان «تاسوعا در کلمات» کرده است. مدیرکل انتقال خون فارس هم در بازدید از این روزنامه گفته: «توجه به سلامت، کمک به هم نوع و دوری از منکرات، سه عامل مهم در اهدای خون است». دکتر محمدحسین کریمی در خصوص حجامت نیز ابراز داشته: «در بدن انسان دو خون اکسیژن‌دار با رنگ روشن و بدون اکسیژن تیره رنگ وجود دارد و در رگ‌ها در حال جریان است و برخلاف تصور عموم هیچ کدام خون کثیف نیستند که از بدن خارج و دور ریخته شوند؛ لذا در حجامت، فرد خون خود را کشیده و دور می‌ریزد در حالی که اگر این فرد سالم باشد، همین خون می‌تواند جان سه انسان را نجات دهد. این در حالی است که در حجامت علاوه بر دور ریز شدن خون فرد، در بدن او نیز زخم‌های بازی ایجاد شده و محلی برای رشد میکروب‌ها خواهد بود و همین امر وی را یکسال از اهدای خون معاف می‌کند».

«نامه شورای عالی شهرسازی پیرامون توسعه حرم» را «افسانه» تیتر یک کرده است. ماجرا از این قرار است که شورای عالی شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی به لغو طرح 57 هکتاری حرم مطهر شاهچراغ(ع) نظر داده که این مساله با واکنش آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و حقدل رئیس شورای اسلامی شهر شیراز مواجه شده است. آیت‌الله ایمانی گفته است: «بنده به موقع به افشای این توطئه می‌پردازم و از نظر ما مصوبه قبل به قوت خود باقی است. در صورتی که مسئولان استانی در زمینه لغو توسعه حرم مطهر شاهچراغ دخالتی داشته باشند، باید پاسخ‌گو باشند». حقدل هم گفته که نماینده ولی فقیه در استان می‌تواند با مکاتبه با مقام معظم رهبری مشکل حرم مطهر را برطرف کند.

«خبر جنوب» به یک افتتاح مشترک پرداخته و تیتر زده «نسخه‌های شهردار و سردار». طرح‌های افزایش میزان رضایت‌مندی مردم با حضور مهندس پاک فطرت و سردار گودرزی در هنگام افتتاح یک نمازخانه بررسی شده است. شهردار شیراز گفته زمانی رضایت‌مندی مردم بالا می‌رود که تعامل پلیس با دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان فراهم شود. فرمانده انتظامی فارس هم خبر داده که نیروی انتظامی در شیراز بر اساس مبلمان شهری و منطقه‌بندی تقسیم می‌شود. «مرثیه‌ای برای یک متروکه تاریخی» گزارشی از یک حسینیه 144 ساله در شیراز است که حالا از نوای تعزیه جوانان خالی شده. حسینیه مشیر که قدمتش به دوره قاجار می‌رسد در حالی عنوان خاستگاه تعزیه ایران را به دوش می‌کشد که این روزها قسمت‌های عمده‌ی آن تخریب شده و در آستانه ویرانی است و تنها در بخش کوچکی از آن زندگی در جریان است. قول مساعد مسئولان فارس برای حمایت از توسعه و تحول در شرکت کاشی و سرامیک حافظ، پلمپ یک مرکز پوست و موی بدون مجوز در شیراز، بدهکاری 10 میلیاردی بیمه‌ها به بیمارستان شهید فقیهی شیراز و ... از دیگر عناوین صفحه اول خبرجنوب هستند.

نظرات بینندگان