کد خبر: ۶۲۵۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۳

مدیرکل صنعت معدن فارس: اتصال فارس به دریا ضروری است

اتصال فارس به دریا با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان در راستای هماهنگی فعالیت‌ها و برنامه‌های عملیاتی در مسیر توسعه فعالیت‌های اقتصادی ضروری است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، علی همتی در نشست شورای مشورتی مجامع تشکل‌های بخش خصوصی با اشاره به توانمندی‌ها و نیز مشکلات واحدهای تولیدی این استان با اشاره به اینکه صنایع معدنی فارس هماهنگ با معادن رشد نکرده است، اظهار داشت: با توجه به عدم استفاده از ماشین‌آلات، تجهیزات و فنّاوری روز دنیا در معادن سنگ این استان، نه‌ تنها فرآوری لازم صورت نمی‌گیرد، بلکه این ماده معدنی باارزش به شکل خام و فرآوری نشده صادر می‌شود، بنابراین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنایع معدنی مشکلات این حوزه را مرتفع خواهد کرد.

وی در مورد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های واحدهای صنعتی فارس، خاطر نشان کرد: واحدهای صنعتی فعال این استان در بخش‌های صنایع شیمیایی و پتروشیمی، صنایع غذایی و تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، کاشی و سرامیک و چینی‌آلات، صنایع فلزی، ساخت و نصب تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع برق و الکترونیک و مخابرات، کنترل و خودکارسازی، فناوری اطلاعات، پودر و عصاره شیرین‌بیان، صنایع سلولزی و نیز صنایع قالب‌سازی و ساخت خودرو، همیشه و همواره قابلیت‌ها و توانمندی‌های منحصربه‌فردی را در کشور و منطقه و حتی جهان از خود ارائه داده‌اند.

همتی تأکید کرد: موقعیت جغرافیایی منطقه و فراوانی تولید درزمینهٔ کشاورزی، دامداری، پتروشیمی، فرش و صنایع‌دستی، منابع عظیم گاز این استان و نزدیکی این منطقه به آب‌های خلیج‌فارس سبب شده تا از دیرباز تجارت و دادوستد در این منطقه رشدی فراوان یافته به‌طوری‌که عمده فعالیت‌های فارس به فعالیت‌های تجاری و خدماتی اختصاص دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس بر ضرورت اتصال این استان به دریا تأکید و تصریح کرد: اتصال فارس به دریا با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان در راستای هماهنگی فعالیت‌ها و برنامه‌های عملیاتی در مسیر توسعه فعالیت‌های اقتصادی ضروری است.

وی افزود: فارس با داشتن ذخایر غنی سنگ‌ها و مواد معدنی، محصولات زراعی و باغی مطلوب و همچنین صنایع سبک و سنگین پیشرفته و صنایع‌دستی ایده‌آل دارای قدرت بالقوه‌ای در صادرات محصولات، مختلف است.

این مسئول با برشمردن کالاهای مزیت‌دار صادرات فارس ازجمله قیر نفت، کود اوره، فرش، گبه، سنگ‌های تزئینی، کاشی و سرامیک، صنایع فلزی، خرما، انواع تره‌بار و سبزی و صیفی، انجیر، پسته، بادام، پودر و عصاره شیرین‌بیان، گیاهان دارویی، رب گوجه و صنایع کنسروی، بستنی و محصولات لبنی، بیان کرد: بسیاری از کالاهای صنعتی دیگر این استان هرکدام در سطح بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی دارای جایگاه ویژه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تصریح کرد: از آنجا که دولت خواهان حضور فعال بخش خصوصی در تولید و صنعت است، اما تعدادی از واحدهای تولیدی که بر اساس اصل 44 قانون اساسی به عده‌ای واگذار شده، کننده کار نیستند و به دنبال این هستیم که با واگذاری آن‌ها به سرمایه‌گذاران واقعی برای راه‌اندازی مجدد، ایجاد اشتغال و کاهش امر بیکاری اقدامات خوبی صورت بدهیم.

این مسئول بیان کرد: ضروری است، دستگاه‌های اجرایی در راستای رونق، توسعه و جهش در ابعاد مختلف و نیز فعالیت‌های اقتصادی و راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ در استان فارس و تسهیل کردن شرایط زیرساختی در واحدهای تولیدی؛ تعامل همگرایی و همکاری بیش‌ازپیش داشته باشند تا این استان به‌روزهای اوج خود که شایسته مردم آن است برگردد.

همتی در پایان یادآور شد: مسائل و مشکلاتی که از طرف بخش خصوصی در این نشست صمیمی مطرح شد برای رسیدن به اهداف عالی و رفع موانع تولید به مسئولان ذیربط استانی و کشوری منعکس خواهد شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
قوز اقول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳
0
راست میگی اقای مدی کل برای آبکی کردن کارهامان ضروری است؟