کد خبر: ۶۲۷۲۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳
سردار احمد گودرزی:

بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری کشور در فضای مجازی در فارس دستگیر شد

فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و دستگیری عوامل شبکه اصلی بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری کشور در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و دستگیری عوامل شبکه اصلی بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری کشور در فضای مجازی خبر داد و گفت: طی ۲ سال گذشته یک شبکه کلاهبرداری در سطح کشور به‌شیوه تلفنی و پیامکی با انتقال کارت به کارت پول، اقدام به کلاهبرداری از اشخاص می‌کردند که با گشت‌های هدفمند پلیس فتا در فضای مجازی، عوامل کلاهبرداری شناسایی شدند.

سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی با بیان اینکه از ۴ ماه قبل پلیس فتای فارس با تشکیل تیم ویژه‌ای متسکل از کارشناسانی زبده در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی، پیگیری موضوع را آغاز کردند، اظهار کرد: پلیس فتای فارس موفق به شناسایی اعضای اصلی این باند شد که در یکی از زندان‌های البرز شبکه را هدایت می‌کردند و شرکای آنان در بیرون از زندان کار پولشویی را انجام می‌دادند.

وی گفت: اعضای این باند در این مدت با استفاده از سه هزار قطعه سیم‌کارت و 230 دستگاه تلفن همراه از طریق ارسال پیامک یا برقراری تماس با سوژه‌های مختلف از اقشار گوناگون مردم در استان‌های کشور با ترفندهای گوناگون اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب‌های شتاب می‌کردند.

فرمانده انتظامی فارس با اعلام اینکه در بررسی‌های اولیه تاکنون ده هزار مال‌باخته شناسایی شده است، گفت: هموطنانی که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده برای پیگیری پرونده خود می‌توانند به مراجع قضایی یا انتظامی و ترجیحا پلیس فتا در کل کشور مراجعه کنند.

وی از شناسایی و دستگیری 23نفر از کلاهبرداران اصلی خبر داد و افزود: ۱۲ نفر از کلاهبرداران به پلیس فتای فارس منتقل شده‌اند که همگی به جرم خود اعتراف کرده‌اند.

گودرزی ضمن تصریح اینکه هنوز نمی‌توان حجم کامل کلاهبرداری انجام شده را مشخص کرد، گفت: تعدادی از اعضای باند کلاهبرداری که در کلانشهرهای تهران و کرج به برج‌سازی مشغول بودند شناسایی، دستگیر و اموال آنان مصادره شده است.

وی با بیان اینکه ۵۹۰ مورد از اینگونه کلاهبرداری‌ها در فارس انجام شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد کلاهبرداری‌ها به این شیوه در استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان، خراسان و فارس انجام شده است.

فرمانده انتظامی فارس به شهروندان هشدار داد که به پیام‌ها و تماس‌های مشکوک مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها و مسابقات مختلف توجه نکنند چراکه ممکن است در دام پهن شده توسط کلاهبردان فضای مجازی گرفتار شوند.

وی از اپراتورهای تلفن همراه نیز انتقاد و اظهار کرد: در هیچ کشوری واگذاری سیم‌کارت و شماره همراه به سهولت ایران امکان‌پذیر نیست چراکه در ایران هر فرد می‌تواند ده‌ها شماره تلفن همراه داشته باشد.

فرمانده انتظامی فارس با تاکید براینکه بسیاری از کلاهبرداری‌ها، مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و بزه‌های مختلف با سوءاستفاده از تلفن‌های همراه انجام می‌شود، گفت: در هر مورد از فعالیت‌های مجرمانه که مجرمان شناسایی و دستگیر می‌شوند، تعداد قابل توجهی سیم‌کارت تلفن همراه از آنان کشف شده است.

وی بر نظام‌مند کردن توزیع سیم‌کارت توسط اپراتورهای تلفن همراه تاکید و تصریح کرد: وضعیت واگذاری اشتراک تلفن همراه باید به گونه‌ای ساماندهی ‌شود که یکی از ابزار‌های اقدامات مجرمانه از بین برود.

فرمانده انتظامی فارس همچنین گفت: با توجه به اینکه شغل‌های تعمیر دستگاه تلفن همراه و رایانه حساس می‌باشد از اداره اماکن خواسته‌ایم که در تعیین صلاحیت افراد و اعطای پروانه کسب بیشتر دقت کنند.

گودرزی در پایان از همکاری دستگاه قضایی و بانک‌هایی که در روند رسیدگی به پرونده همکاری کرده‌اند، تقدیر کرد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳
0
فکر پاسگاهها باشید بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳
0
افرین.خدا اجرتون بده
reza
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳
0
شیرازه چرا اینقدر تنبل شدی
خب نظرات را چند روز بعد دلت خواست میزاری دلت نخواست نمیزاری
نمکنه شیرازی شدی شیرازه؟؟؟؟
هوشنگ
United States of America
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳
0
متسکل نه متشکل درسته
خخخخخخخخخخخ