کد خبر: ۶۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۳

دو روایت از باز‌پس‌گیری میزبانی رقابت‌های جهانی والیبال از ایران

در حالی که وب‌سایت فدراسیون بدون اشاره به دلایل بازپس‌گیری میزبانی رقابت‌های جهانی نوجوانان از ایران، این خبر را مخابره کرده، وب‌سایت اینساید این ماجرا را با بازداشت غنچه قوامی و عدم حضور زنان در ورزشگاه مرتبط دانسته است.
به گزارش شیرازه، «FIVB دیگر هیچ میزبانی بین‌المللی را به والیبال ایران اعطا نمی‌کند تا غنچه قوامی از بازداشت آزاد ‌و ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌های ایران برداشته شود‌».

به گزارش «تابناک»، وب‌سایت «اینساید» گزارش خود درباره دیدار نمایندگان دیده‌بان حقوق بشر را با مسئولان فدراسیون جهانی والیبال این گونه آغاز می‌کند و مدعی است، یکی از نتایج این نشست، عدم اعطای میزبانی‌های بین‌المللی به ایران از سوی FIVB است.

‌این در حالی است که هفته گذشته، فدراسیون والیبال کشورمان در سی‌وچهارمین اجلاس سالانه فدراسیون جهانی با حضوری مؤثر سه میزبانی مهم و تأثیرگذار را از آن خود کرده بود و علاوه بر رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا، میزبانی رقابت‌های جام جهانی نوجوانان و همین ‌طور میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیای سال ۲۰۱۵ را از آن خود کرده بود که در این میان این سومی به دلیل اینکه قهرمانش مستقیم‌ به المپیک ریو می‌رفت، برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود.

‌اما ساعتی از مخابره این خبر نگذشته بود که وب‌سایت فدراسیون والیبال ایران، از اعطای میزبانی جام جهانی نوجوانان به آرژانتین خبر داد تا ادعاهای اینساید تأیید شود.

در خبری که روی خروجی وب‌سایت فدراسیون والیبال منتشر شده، بدون اشاره به علت پس گرفته شدن میزبانی می‌خوانیم: «در حالی که چندی پیش در کنگره جهانی ۲۰۱۴ والیبال در ایتالیا، میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به ایران داده شده بود، گابریل فان زایتن با ارسال نامه‌ای به دکتر محمدرضا داورزنی ضمن عذر‌خواهی و تشکر از ایران به خاطر پذیرفتن میزبانی قهرمانی نوجوانان جهان، اعلام کرد ‌کشور آرژانتین به عنوان میزبان این رقابت‌ها (مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان) معرفی شده است‌».

از سوی دیگر اینساید به نقل از همین سخنگو‌ FIVB مدعی شده است، FIVB در حال بررسی میزبانی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیای سال ۲۰۱۵ است و این به آن معناست که شاید در آینده خطراتی این میزبانی را هم تهدید کند.

البته در این خبر همچنین با اشاره به رقابت‌های لیگ جهانی پیش ‌روی آمده است که این تحریم شامل رقابت‌های سال آینده لیگ جهانی نخواهد شد.

نظرات بینندگان