کد خبر: ۶۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۳
اعتراض کاربران و رسانه‌ها نتیجه داد؛

وزارت ارتباطات تعرفه جدید اینترنت موبایل را بازنگری می‌کند

در حالی که معاون وزیر ارتباطات تعرفه جدید اینترنت همراه را اوایل ماه اعلام کرده بود، در پی اعتراض کاربران و رسانه‌ها به تعرفه جدید گران و ۵ برابری نسبت به تعرفه سابق 3G، وزیر ارتباطات از بازنگری و اصلاح تعرفه در جلسه دو هفته آینده خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، در حالیکه در پایان انحصار ارائه خدمات اپراتور سوم در شهریور ماه 93، مجوز راه‌اندازی نسل 3 به دو اپراتور اول و دوم ارائه شد، با گذشت 3 ماه از اعطای مجوز و در آبان ماه هنوز تعرفه اینترنت 3G در بلاتکلیفی بود و جز تعرفه اینترنت موبایل در نسل 2 تعرفه دیگری برای سرویس جدید اینترنت نسل 3 تصویب و مشخص نشده بود.

با ادامه دار شدن این بلاتکلیفی و رسانه‌ای شدن موضوع، سرانجام معاون وزیر ارتباطات در پنجم آبان ماه از تصویب تعرفه جدید اینترنت همراه با نرخ هر کیلوبایت 5 ریال خبر داد.

اما اعلام این تعرفه دور از ذهن به سرعت واکنش رسانه‌ها و کاربران را در پی داشت. خبرگزاری فارس در تحلیلی با بررسی تعرفه جدید اعلام کرد که تعیین این تعرفه در مقایسه به شرایط فعلی، به معنی نصف شدن تعرفه اینترنت GPRS و پنج برابر شدن تعرفه اینترنت 3G است و ارقام گران از نیم ریال تا 14,8 ریال که رگولاتوری برای مقایسه تعرفه قبل و جدید اعلام کرده، تنها روی کاغذ مصوبات بوده و در عمل تعرفه یک ریال تا 5 ریال GPRS برای مشترکان اعمال می‌شد.

در پی این واکنش ها، وزیر ارتباطات در تازه‌ترین گفت وگوی خود از بازنگری و اصلاح تعرفه جدید موبایل خبر داده است.

محمود واعظی گفت: در نظرسنجی که از مردم و کاربرها از طریق صفحه شبکه اجتماعی خودم، روابط عمومی وزارت ارتباطات و سامانه شکایات 195 وزارت انجام شد نتیجه گرفتیم که مردم معتقدند این رقم بسیار بالا است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: از این‌رو تصمیم‌گیری نهایی در این باره به جلسه یکشنبه دو هفته بعد کمیسیون تنظیم مقررات موکول شد و حتماً نظرات مردم را در این باره در رأی‌گیری مدنظر قرار می‌دهیم.

به این ترتیب وزارت ارتباطات که اعلام می‌کند ارائه سرویس‌های با کیفیت و ارزان‌تر در راستای احقاق حقوق شهروندی را در سرلوحه کار خود قرار دارد، با این اقدام نشان داد که در تحقق این شعار با توجه به نظر شهروندان جدی است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان