کد خبر: ۶۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۳

دستگیری یک تبعه خارجی با 4 کیلو هروئین در فرودگاه شیراز

این تبعه خارجی مواد مکشوفه را در قوطی رب جاسازی کرده بود و قصد انتقال آن به اروپا را داشته که در فرودگاه شیراز دستگیر شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، حسن مهری گفت: یکی از وظایف پلیس در فرودگاه، جلوگیری از حمل و قاچاق مواد مخدر از مرزهای هوایی است، پلیس همه تلاش خود را می‌کند تا به درستی به وظیفه خود در این راستا عمل کند.

وی ادامه داد: در پروازهای خارجی به داخل، نیز از نیروهای باتجربه در چهره زنی استفاده می‌کند و تلاش دارد از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری کند.

مهری افزود: همچنین در تمام ایستگاه‌هایی که بار به خارج از کشور حمل می‌کنند همچون گمرک و شرکت‌های باربری چه به صورت پستی و چه هوایی، نیروهای پلیس فرودگاه مستقر هستند و نمی‌گذارند هیچ باری بدون اینکه چک شود وارد هواپیما شود. در این زمینه هم از دستگاه‌های ایکس ری و سگ مواد یاب استفاده می‌شود.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور ادامه داد: چند ماه پیش نیز ماموران پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) با استفاده از سگ‌های موادیاب 120 کیلوگرم تریاک را که مقصد آن لندن بوده، در 13 چرخ دنده صنعتی کشف و ضبط کردند.

وی تاکید کرد: همچنین طی چند روز گذشته از یک تبعه خارجی از جنوب شرق آسیا، 4 کیلو هروئین کشف شد، این تبعه خارجی مواد مکشوفه را در قوطی رب جاسازی کرده بود و قصد انتقال آن به اروپا را داشته که در فرودگاه شیراز دستگیر شد.

به گفته وی، طبق آمار گرفته شده از اینترپل، کمتر کسی توانسته از طریق مسیر هوایی،‌ مواد مخدر را به خارج از کشور منتقل کند و قاچاقچیانی که تاکنون در این زمینه دستگیر شده‌اند قصد انتقال مواد مخدر سنتی به اروپا و آمریکا و مواد مخدر صنعتی به جنوب آسیا داشته‌اند.

نظرات بینندگان