کد خبر: ۶۲۸۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 21 آبان ماه

سفر 18 دقیقه‌ای با متروی شیراز 13 سال طول می‌کشد!

رئیس انجمن صنفی راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی فارس گفته که ورودی تخت جمشید کثیف‌ترین جاده ایران است!

به گزارش شیرازه؛ هم‌چنان نمایشگاه مطبوعات یکی از موضوعات مورد بررسی روزنامه «عصر مردم» است. مدیرمسئول این روزنامه در یادداشت امروز خود به بازشناسی رسالت مطبوعاتی فراموش شده پرداخته و نوشته: «بر مسئولین محترم وزارت ارشاد فرض است در ارزیابی تاثیرگذاری مطبوعات به صورت جدی و توسط کارشناسان صاحب‌نظر کوششی دقیق و علمی به عمل آید تا دوغ از دوشاب تشخیص داده شود و اگر بناست در جهت حمایت از نشریات قدمی برداشته شود نگاه‌ها صرفا به کمیت نباشد».

«بزرگ‌ترین مخزن ذخیره گاز دنیا در فارس یک فرصت طلایی اما بلاتکلیف» تیتر یک امروز «خبر جنوب» است. جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود از وزارت نفت خواست که مقدمات سرمایه‌گذاری در این پروژه را فراهم کند. وی هم‌چنین به وضعیت آبی استان هم اشاره کرده و گفت: «چطور می‌توان از پرداخت خسارت عدم کشت در برخی از استان‌ها حمایت کرد اما مردم فارس و کشاورزان پائین دست رودخانه‌های فارس را از این حق محروم کرد؟ اگر نمایندگان فارس از خود نجابت به خرج می‌دهند دولت این نجابت را حمل بر بی‌توجهی آنان نداند.» یکی از تیترهای صفحه اول هم به استاندار فارس اختصاص یافته که از برخورد سخت‌گیرانه با زمین‌‌خواران خبر داده است. ماجرای زمین‌‌خواری در استان فارس داستان پروعده‌ای است که به نظر هم‌چنان ادامه دارد. باید منتظر ماند که استاندار فارس چقدر بر وعده خود استوار باقی خواهد ماند. خبر دستگیری یک تبعه خارجی با 4 کیلو هروئین در فرودگاه شیراز از دیگر اخبار امروز خبر جنوب است. «خیال جمشید تخت نیست!» گزارش صفحه گردشگری این روزنامه است که از جولان متکدیان و دست فروشان در بزرگ‌ترین بنای سنگی جهان گفته است. رئیس انجمن صنفی راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی فارس هم گفته که ورودی تخت جمشید کثیف‌ترین جاده ایران است!

«نیم‌نگاه» تیتر یک خود را به دیدار استاندار با نمازگزاران مسجد یقطین شیراز اختصاص داده؛ «تداوم مهاجرت به کلان‌شهر شیراز مشکلات متعدد فرهنگی و اجتماعی را ایجاد خواهد کرد». نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این‌که 45 درصد از مراجعین به بیمارستان‌های شیراز از اهالی استان‌های همجوار هستند، اظهار داشته: «امکانات پزشکی و درمانی شیراز بی‌نظیر است و بسیاری از اهالی کشورهای همسایه توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های پزشکی این شهر دارند.» صدور کد رهگیری در بنگاه‌های املاک اجباری است و شورای معتمد پلیس کلان‌شهر شیراز راه‌اندازی شد از دیگر عناوین صفحه اول این روزنامه است.

«فارس دالان ریلی منطقه می‌شود» تیتر یک امروز «افسانه» است. عشایری مدیرکل راه استان فارس با بیان این‌که 2500 کیلومتر راه آهن در این استان در حال احداث است گفته: در حوزه حمل و نقل ریلی، برنامه وزارت راه و شهرسازی در استان فارس این است که این استان چهارراه حمل و نقل ریلی کشور شود. «18 دقیقه سفر با مترو شیراز» گزارش توصیفی افسانه از قطار شهری شیراز است؛ «وقتی از پله‌های ایستگاه احسان به سمت سکوهای مترو می‌روی هر یک از پله‌ها را که طی می‌کنی 13 سال گذشته را به یاد خواهی آورد، ترافیک، مسیرهای انحرافی، میدان‌ها و خیابان‌های درهم‌ریخته که به سبب انجام عملیات احداث قطار شهری روزهای متمادی شهر شیراز را گرفتار کرده بود...» این روزنامه در ستون چراغ قرمز خود، یک شنیده نیز دارد؛ «شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است به دعوت استاندار فارس، جمعی از فعالان اصول‌گرا از جمله یکی از فرمانداران اسبق شیراز نشستی در استانداری داشته باشند. از اهداف این نشست اطلاعی در دست نیست».

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳
0
یک قطار شهری میخوان بسازن ولی دیگه شورش درومده.بابا زود تر تمومش کنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳
0
نگران نباش حتما نوه ات با مترو درشیراز سفر میکند