کد خبر: ۶۲۸۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۳

هتک‌حرمت مکه با طرح ویران‌کردن مکان تولد پیامبر

به گفته موسسه گلف، بیش از 95 درصد از بناهای قدیمی شهر مقدس مکه تاکنون تخریب شده اند و قرار است مکان تولد حضرت محمد(ص) ویران و کاخ و مرکز خرید لوکس جدید جایگزین آن شود.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، روزنامه انگلیسی ایندپندنت دیروز چهارشنبه با انتشار گزارشی مفصل، از ادامه طرح تخریب زادگاه پیامبر اسلام در مکه خبر داد.

این بخش مکه که مکانی است که گفته می شود حضرت محمد در آنجا متولد شده قرار است با یک قصر عظیم سلطنتی جایگزین شود. این کار بخشی از یک پروژه بزرگ چندین میلیارد دلاری است که موجب می‌شود تا تخریب صدها مکان تاریخی این شهر مقدس ادامه پیدا کند.

برمبنای این پروژه که از چند سال پیش شروع شده، گسترش مسجد الحرام مورد نظر قرار داد تا امکان پذیرش میلیون‌ها زایر را در مراسم حج داشته باشد.

این در حالی است که مکه به خاطر ارتباط آن با زاده شدن حضرت محمد در این شهر و نیز وجود کعبه، مقدس ترین شهر اسلامی است .

به گفته انستیتو گلف (خلیج) تاکنون بیش از 95 درصد بنای قدیمی مکه نابود شده‌اند تا با هتل ها و آپارتمان‌های بزرگ لوکس و مراکز خرید جایگزین شوند.

به گفته دکتر عرفان علوی از  بنیاد مطالعات میراث اسلامی در لندن، هفته پیش باقی مانده‌های ستون‌های عثمانی 500 ساله که یادآور عروج پیامبر بود، نیز ویران شدند. وی به ایندیپندنت همچنین گفت: خانه مولود، مکانی که تصور می شود حضرت محمد (ص) در سال 570 میلادی در آنجا متولد شده‌اند نیز تا پایان امسال ویران خواهد شد.

به جای این خانه یک قصر سلطنتی جدید که برای ملک عبدالله که متولی رسمی مسجد الحرام است، ساخته می‌شود تا در هنگام بازدید او از مکه، در آنجا مستقر شود.

بسیاری از منتقدان این طرح توسعه تمایلی به صحبت علنی ندارند چون از رفتار متقابل رژیم سعودی نگران هستند.

ایندیپندنت در ادامه نوشته است: عربستان سعودی که توسط وهابیون اداره می شود، پرستش بسیاری از موضوع ها را به منزله شرک می خواند.

ویران کردن مکان‌های تاریخی شهر مکه به تازگی با حمایت شیخ عبدل عزیز بن عبدالله مفتی بزرگ عربستان سعودی، روبه رو شد و وی گفت  مردم باید از دولت برای چنین برنامه‌هایی متشکر باشند.

اتاق های خانه مولود زیر زمین قرار دارند و در سال 1951 کتابخانه‌ای در طبقه همکف برای حفاظت از آن ساخته شد. این خانه به روی زایران بسته شده است و اعلام شده شواهدی دال بر تولد حضرت محمد در این مکان وجود ندارد.

دکتر علوی یکی از افراد معدودی است که به صورت علنی به این ساخت و سازها اعتراض کرده است. او می گوید با پایان یافتن مراسم حج امسال به فاصله 24 ساعت ادامه این عملیات از سر گرفته شده است. کاخ سلطنتی جدید پنج برابر کاخ سلطنتی فعلی است .

مقامات سعودی به تلاش ایندیپندنت برای پاسخ گرفتن درباره این طرح عکس‌العملی نشان نداده‌اند. 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳
0
بنابر نقل مورخان آنچنان بقیع خراب گردید که به تپه‎ای از پاره سنگ و پاره آجر تبدیل شد و از کینه وهابیان به گونه‎ای زیر و رو گشت که به منطقه‎ای زلزله‎زده شباهت پیدا کرد.