کد خبر: ۶۲۹۳۱
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۳
رضا نیک‌فرجام خواننده پاپ استان فارسی در گفتگو با شیرازه:

آنهایی که در خیابان برای «پاشایی» سوت و کف می‌زنند دوست‌داران واقعی او نیستند

چنین کارهایی نه تنها کمک به مرحوم پاشایی، جامعه هنری و خانواده وی نیست بلکه آب به آسیاب دشمن ریختن و کمک به رادیو و تلویزیون‌های بیگانه است.
رضا نیک‌فرجام از خوانندگان پاپ استان فارسی و جوان کشورمان در گفتگو با شیرازه، درگذشت مرتضی پاشایی این خواننده پاپ را به خانواده و دوست‌داران وی تسلیت گفت.

وی با اشاره به برخی حواشی بوجود آمده پس از فوت مرحوم پاشایی تصریح کرد: برخی به دنبال آن هستند تا از هر حادثه‌ای سوء استفاده سیاسی کنند. فرقی نمی‌کند که مرتضی پاشایی باشد یا فوت یک فوتبالیست یا بازیگر.

نیک‌فرجام که خود از خوانندگان مطرح پاپ به شمار می‌رود افزود: غالب خواننده ها سیاسی نیستند و صرفا برای دلشان می‌خوانند و کار سفارشی انجام نمی‌دهند، لذا به همین جهت با مردم هستند و نه حزب و باند و گروه و جناح.

وی ادامه داد: آنهایی که در خیابان‌ها تجمع می‌کنند و سوت و کف می‌زنند، نه از خانواده پاشایی و نه از دوستداران واقعی او هستند، بلکه به دنبال سوء استفاده و فتنه آفرینی هستند.



این خواننده ارزشی کشورمان که فرزند شهید به شمار می‌رود خطاب به هوادارن مرحوم پاشایی گفت: همان‌طور رهبر معظم انقلاب قمه‌زنی را نهی کردند و فرمودند اگر شرایطش هم فراهم باشد در این اوضاع و احوال جایز نیست، به همین جهت اگر کسی دوست دارد با پاشایی همدردی کند و مجلس بزرگداشت بگیرد فعلا ماه محرم است و در این ماه تکلیف معلوم است و ماه حسین شایسته رقص و پایکوبی نیست.

این خواننده کشورمان ادامه داد: چنین کارهایی نه تنها کمک به مرحوم پاشایی، جامعه هنری و خانواده وی نیست بلکه آب به آسیاب دشمن ریختن و کمک به رادیو و تلویزیون‌های بیگانه است.

نیک‌فرجام با اشاره به این‌که اکنون الهام چرخنده از بازیگران مطرح کشورمان در بیمارستان بستری است گفت: ما مرتضی پاشایی را دوست داریم و رحمت و مغفرت وی را از خدواند متعال خواستاریم، اما چرا کسی جلو این بیمارستان تجمع نمی‌کند؟ چرا با خانواده او ابراز همدردی نمی‌کنید؟ چرا برای خانم چرخنده التماس دعا ندارید؟
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمود
-
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
9
سلام
پدر مرحوم پاشایی فرمودند فرزندم اهل نماز شب بود شما که ادعای طرفداری از پاشایی رادارید خداوکیلی نماز صبح امروزتان قضا نشده اصلا چرا صبح ؟ ظهر و عصر یا مغرب و عشا چی ؟ عزیزان بگذارید روح مرتضی در آسایش باشد و لطفا برای رقص و پایکوبی تان بهانه دیگری پیدا کرده و به بعد از ایام حزن و اندوه اهل بیت منتقل کنید ممنونم از اینکه حرف برادرتان را گوش میدهید
و کفی بالموت واعظا ......
ناشناس
"فعلا ماه محرم است و در این ماه تکلیف معلوم است و ماه حسین شایسته رقص و پایکوبی نیست."
به نظرم هیچ ماهی شایسته رقص و پایکوبی نیست!
مهسا زارع از استهبان
دم رضا نیک فرجام گرم که اصالتش رو از دست نداده و هرزگی رو با هنر اشتباه نگرفته
دوستت داریم رضا جان
ناشناس
محمود جان
چیزی که مهم است اینه که این جوانها اکثرشان اهل نماز و روضه اند ولی عملکرد دین گریز بعضی از متولیان فرهنگ دینی .............. موجب لجبازی مردم میشه لذا بیاییم با جوانها مهربان باشیم و رحمت اسلامی را ظهور دهیم
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
14
كساني كه بادرگذشت يك هنرمند ويا... اقدام به اجتماع تحريك كننده وشعارهاي دشمن شاد كن ميدهند بايد باشديدترين وجه ممكن بااينگونه افراد مسئله دار برخورد شود.
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
6
دیشب بنده برای عزیمت به منزل در مزکر شهر همراه با خانواده و با بچه مدرسه ای ساعت 10 و سی دقیقه وارد بزرگره چمران شدم و متاسفانه ساعت 11 و 45 دقیقه به منزل در حوالی میدان گاز رسیدم. یعنی یک ساعت و 45 دقیقه از چمران تا فلکه گاز. به نظر نمی رسد برای مرحوم پاشائی جمع شده باشند زیرا در آنصورت می توانستند در منزل خود هم فاتحه ای قرائت کنند و اگر نیت خالص داشتند برای قرائت فاتحه می آمدند نه خواندن سرود و رد و بدل کردن شماره تلفن و سوت و کف.
واقعا باید کسانی را که اولین بار این برنامه را از طریق واتساپ اطلاع رسانی کرد شناسایی و به مردم معرفی کرد.
مرئم فکر می کنن برنامه برای مرحوم پاشایی است در صورتی که اگر اینطور بود ی عده به اسم پاشایی ملت رو نمی آوردن اونجا بعد هم شعار سیاسی بدن؟
به نظرم باید عوامل اصلی رو بازداشت نمود به جرم مزاحمت برای مردم.
کارمند بانک
بدبخت اونها که حالگیری از مردم را تخلیه جوانها اسمش رو می ذارن و راحت می گن تفریح
بچه های اورژانس می گفتن دیشب بچه ی خانم حامله توی ترافیک چمران به خاطر رافیک مُرد
اون نامردایی که به این چیزا می گن دفاع از هنر ی ذره انسان باشن
خدا بیامرزه مرتضی رو ؛ بخدا اون هم داره از این کارها عذاب می کشه
رضا
کلا 365 روز سال دشمن از کار ما شاد میشه.

جمع کنید این بساط رو ای تندورها که به خاطر سرخوردگی های درونی تان، همیشه دوست دارید دیگران رو تحت فشار بگذارید. تا یه چیزی شد سریع دشمن دشمن می کنید. این حنا دیگه رنگی نداره. به این توجه کنید چرا جمع زیادی از مردم بدون هیچ سازماندهی و در کمتر از یک نیم روز به صورت گسترده در خیابان ها حاضر می شوند به طوری که خیلی از خیابان ها مانند چمران قصر الدشت و... در شامگاه جمعه اون هم ساعت آخر شب با ترافیک بسیار شدید مواجه میشه اما وقتی حکومت می خواهد حرکتی رو سازماندهی کنه، مردم به این شکل شرکت نمی کنند. در ضمن هر هنرمندی که بخواد اعتبار و محبوبیتش رو از مردم بگیره و بعد بره مدح گوی حکومت بشه، معلوم که از سوی مردم کنار گذاشته میشه مانند خانم چرخنده. کاش پیش از آنکه خیلی دیر شود شما دو آتیشه های تندرو به خودتون میومدین تا روزی که دیر شده، مجبور نشوید بگویید ای مردم ما صدای شما رو شنیدیم.
رویا (بازیگر تئاتر)
پاسخی برای رضا

اولا فکر کنم شما خودت رو فقط انسان می دونی و بقیه جانور تشریف دارن؟
یعنی چرخنده و طرفدارانش آدم نیستن؟
دوم این که وقتی امثال جنابعالی از همون هایی هستی که اگر ترافیک به علت راهپیمایی 22 بهمن یا مثلا نماز جمعه ایجاد شده باشه فحش میدی که حقوق مردم از بین رفت!
سوم این که من به عنوان هنرمند ترجیح می دم مدح گوی مردم و حکومت خودم باشم تا حکومت های غریبه ای که مثل زالو خون ملتها رو می مکند!
در آخر هم یادت نره
بابای مرتضی پاشایی گفت: مرتضی عاشق نظام جمهوری اسلامی بود
تا کور شود هر آنکه نتواند دید....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
17
برای دل مردم هم تعیین تکلیف می کنید؟!
ناشناس
بهتره بگیم دل عده ی کمی از مردم ، ولی با خط دهی دشمنان نظام
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
3
سلام
پدر مرحوم پاشایی فرمودند فرزندم اهل نماز شب بود شما که ادعای طرفداری از پاشایی رادارید خداوکیلی نماز صبح امروزتان قضا نشده اصلا چرا صبح ؟ ظهر و عصر یا مغرب و عشا چی ؟ عزیزان بگذارید روح مرتضی در آسایش باشد و لطفا برای رقص و پایکوبی تان بهانه دیگری پیدا کرده و به بعد از ایام حزن و اندوه اهل بیت منتقل کنید ممنونم از اینکه حرف برادرتان را گوش میدهید
و کفی بالموت واعظا ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
6
درگذشت "مرتضی پاشایی" خواننده پاپ کشورمان، آن هم در جوانی و 30 سالگی، قبل از هر چیز تأثر آور است و جا دارد که به بازماندگانش تسلیت بگوییم و برای شادی روح آن هنرمند مرحوم، دعا کنیم.

حواشی بیماری، درگذشت و ماجراهای بعد از آن، اما بسیار غافلگیر کننده و در عین حال شکافنده واقعیت های جامعه بود، واقعیت هایی که خیلی ها، سال هاست که می کوشند آنها را نبینند و انکارش کنند.

در روزهایی که مرتضی پاشایی در بیمارستان بود، نسل جوان بیش از هر خبر دیگری ، خبرهای مربوط به آخرین وضعیت این خواننده پاپ را دنبال می کرد و خبر تلخ درگذشت او، پر بیننده ترین خبر سایت ها و خبرگزاری شد و سپس، بعد از درگذشت پاشایی، مردم در شهرهای مختلف، از تهران و مشهد و قم و سمنان و گنبد و بندرعباس گرفته تا کرمانشاه و یزد و دزفول و اهواز و زنجان و تبریز و ... تجمعات خیابانی برگزار کردند و با سرودن ترانه های پاشایی، ذکر دعا و صلوات و روشن کردن شمع، یاد هنرمند محبوب خویش را گرامی داشتند (اینجا را ببینید).

فراموش نکنیم که مرحوم پاشایی تنها 30 سال داشت و شهرتش هنوز به اندازه پیشکسوتان هنر، فراگیر نشده بود به گونه ای که بسیاری، بعد از انتشار خبرهای بیماری و درگذشت با او، آشنا شدند. با این حال، موجی که بدون تحریک رسانه های رسمی در جامعه به راه افتاد، نشان دهنده سمت و سویی است که نسل جوان ایران بدان روانه است.

در کشوری که بعضی ها به خود اجازه می دهند شادی های متعارف مردم مانند کنسرت ها را لغو کنند یا به هم بریزند تا مردم کمتر معطوف به موسیقی شوند یا چهره های هنری در ورای سیاسیون قرار گیرند، اقبال گسترده مردم و مشخصاً نسل جوان به یک خواننده پاپ، بسیار معنی دار است و نشان می دهد برغم تمام هیاهوهای تبلیغاتی و برنامه های رسمی، زیر پوست جامعه اتفاقات مستقلی در جریان است که در نگاه اول دیده نمی شود ولی این "ندیدن دلیل بر نبودن نیست".

از جمله از طنزهای تلخ روزگار این که سالیان سال است که به دلیل اعمال نفوذ برخی چهره های خاص در مشهد، مردم این شهر روی کنسرت را ندیده اند و اگر بخواهند در کنسرتی شرکت کنند باید به شهرهای دیگر سفر کنند ولی مردم همین شهر، برای مرتضی پاشایی تجمع یادبود برگزار کردند تا مشخص شود سختگیری های بیهوده ای که سال هاست بر مردم این شهر بزرگ تحمیل شده است، نتیجه ای که مطلوب سخت گیران بود را حاصل نکرده است.

مخلص کلام آن که مردم ایران راه خود را می روند و در این میان، نسل جوان ، فارغ از تحمیلات و تضییقات و تحدیدات و تهدیدات، علاقه مندی های خود را دنبال می کند و در این میان، راهی جز همراهی با مردم نیست.

نکته دوم این که شبکه های اجتماعی بار دیگر قدرت خود را به رخ کشیدند چه آن که تجمعاتی که در شهرهای گوناگون برگزار شد، نه از سوی صدا و سیما با پخش سرودها و ویژه برنامه های مختلف تبلیغ شده بود و نه نهادهای رسمی با صدور بیانیه های مختلف، مردم را بدان دعوت کرده بودند، بلکه خود مردم در شبکه های اجتماعی با یکدیگر قرار گذاشتند و برای پاشایی مراسم یادبود برگزار کردند.

این ماجرا نشان داد که محدودسازی شبکه های اجتماعی از اساس بی فایده است کما این که محدودسازی هنرمندان موسیقی نیز نتوانسته است مردم را نسبت به موسیقی و موسیقی دانان بی اعتنا کند.
تنها راه آن است که با این پتانسیل و انرژی اجتماعی بی نظیر همراهی کرد چه آن که هر گونه سدسازی در برابر رود نسل جوان می تواند تنها به ایجاد بدبینی و شکاف در سد و ایجاد سیل منتهی شود و چنین مباد!
ان شاالله بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
6
من یکی از ابراز تاسف مسخره ی بعضیا واقعا متاسفم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
4
بابا خودت رسانه ها که از مردم بدتر شده اند
یه نفر از بندگتن خدا فوت شده است
خدا رحمتش کند
تمام شدورفت.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
0
اخ کی میشه این بساطها تو مملکت ما جمع بشه و حداقل روح مرحوم ارامش داشته باشد

بیایید انسانیت را فراموش نکنیم
حداقل ادم باشیم
جعفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
4
سلام به همه دوستان
سلام و سلامتي تقديم هنرمند عزيز جناب آقاي نيك فرجام و خانم الهام و الهامهايي كه به لطف ارباب تعدادشون كم نيست. و همچنين آرامش ابدي آرزو مي كنم براي مرحوم پاشايي و افتخار مي كنم به اين جوانان كشورم كه در اوج هنر و شهرت باز هم به قول پدرش نماز شب و نماز و ولايت و كربلاش رو فراموش نكرده . خداوكيلي به چنين پاكاني مباهات بايد كرد نه اينكه آبروشون رو دستمايه اغراض خود. من كه نشستم توي خونه ام و دم از امام حسين و رهبر و ارزشها بزنم خوبه اما هنر اونه كه در اوج شهرت و با هزاران هوادار بازم راهت و ارزشهات و رهبرت رو فراموش نكني و ازشون دم بزني. بايد گفت دم نيك فرجامها و الهامها گرم گرم
sajad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
1
انهایی که دنبال حواشی هستند و با درگذشت مرتضی عزیز کف و سوت میزنند فرقی با داعشی ها ندارند همین ادما هستند که سر یه ملت رو زیر آب میبرند. اینا همان سران فتنه هستند
مرجان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
3
بست کنید بابا حالمون بهم زدید.....خوب اینهمه آدم میمیرند اینم یکیش...
کارو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
0
من امروز از دبی فقط برای تشییع مرتضی آمدم.متاسفم یه مشت آدم بی فرهنگ که همشون توفکر عکاسی و فیلمبرداری خودشون بودن-بعید میدونم کسی بخاطر مرتضی آمده بود،حداقل از ظواهر امر پیدا بود که همه با گرلفرنداشون دست تو دست هم فقط آمده بودن خوش باشن-فقط دنبال بهونه بودند نه بفکر مرتضای عزیز
فرخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
0
ایا بر مردگان خودتان هم دست افشانی می کنید.برای مشتی ادم منحرف متاسفیم پاشای یک مرد بود شما چه
sajad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
2
متاسفم براتون چرا نظر ما رو ثبت نکردید.
دیگه هیچوقت از صفحاتتون دیدن نمی کنم
ناشناس
UNITED STATES
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
2
بسمه تعالی
ابتدا طلب شادی روح مرحوم پاشایی از درگاه خدای بزرگ دارم. اما بعد، درست که باید نظرات را منعکس کرد. اما انعکاس نظراتی که حاکی از بیشرمی و توهین به ارزشهای اصیل انقلاب اسلامی است در این سایت جایز نیست کما اینکه مصادیقی از این دست لابلای نظرات منعکس شده است. البته افراد سرخورده ای که به هر بهانه ای عقده های درونی خود را بروز می‌دهند در هر جامعه ای یافت می‌شوند. مدارا با این افراد شاید بهترین کار باشد.
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
1
اين تجمعات فقط كار آدم هاي بيكار است.اگر در گيركار و زندگي بودند وقتي جهت تجمع نمي ماند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
2
ما که رقص و پایکوبی ندیدیم اگه کسی برا غیرت وعزت و هنرمند مردمی بودن او کف زد نباید ناراحت شد دلیل نداره که برا هنرمندی که مردمی بود فقط گریه کرد مگر برا ی شهید نمی گیم تبریک و تسلیت تبریک با کف تسلیت با گریه چه ایرادی داره
خودتان هم گفتین چرا از اون خانم کسی ...یادتان باشد مردم فقط هنرمند مردمی می خوان نه هنرمند دولتی ...
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
2
مرد که مرد
تموم شد رفت
تو واقعا برای پدر خودت هم همین جور عزا دارای میکنی ؟
مردم این عقده ی هستند دوست دارند یه جور عقدشون خالی کنم
طرف اومده اهنگ میذاره میرقصه انگار عروسی ننش هست
آرام
ان شاءاله به زودی خودت به همین دردها ومصیبتها گرفتار بشی آنوقت معنی این جور رفتار وبرخوردت را میفهمی
امراک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
0
انم الهام چرخنده خود را به حکومت فروخت ومردمی باقی نماند لذا در دل ملت ایران جائی نخواهد داشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
0
آخه اینها خجالتم نمی کشن پاشایی جان مرده اونوخت اینا میرن می رقصن هرکسی اینو خوند گردنشه برای پاشایی یه فاتحه بخونه