کد خبر: ۶۳۰۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳
نماینده فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین:

دولت می‌خواهد سال آینده بنزین آزاد را 50 درصد گران‌تر کند، نمایندگان مخالفند

افزایش قیمت حامل های انرژی باید با توسعه زیرساخت‌های لازم همراه باشد و جامعه توان این افزایش قیمت را ندارد.
به گزارش شیرازه به نقل از میزان، نادر فریدونی رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس گفت: تورم موجود در جامعه به خودی خود مشکلات عدیده‌ای را برای کشور فراهم کرده که افزایش حامل های انرژی نیز آن را تشدید می کند.

وی با اشاره به افزایش قیمت بنزین آزاد در سال 94 اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود دولت قیمت بنزین آزاد را در سال آینده میانگین 50 درصد افزایش دهد.

فریدونی همچنین در خصوص روند افزایش قیمت بنزین سهمیه‌ای اعلام کرد: البته نمایندگان مجلس خواستار تثبیت قیمت بنزین سهمیه‌ای لیتری 700 تومان هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه میانگین قیمت بنزین در سایر کشورها سه برابر قیمت بنزین آزاد در ایران است، اظهار داشت: به‌منظور رونق بخشیدن به مصالح اقتصادی و پروژه‌های زیربنایی نیازمند آن هستیم که قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی در کشور افزایش یابد.

وی در عین حال متذکر شد: افزایش قیمت حامل های انرژی موجب خواهد شد که قشر آسیب‌پذیر و متوسط جامعه آسیب‌های جدی ببیند؛ از همین رو دولت و مجلس باید در کنار افزایش قیمت حامل های انرژی نسبت به تثبیت قیمت کالاهای اساسی اقدام عاجلی کنند.

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس با بیان اینکه فراهم نبودن زیرساخت‌ها در کنار افزایش قیمت‌ها، مشکلات متعددی را رقم می زند، گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی باید با توسعه زیرساخت‌های لازم همراه باشد و جامعه توان این افزایش قیمت را ندارد.

فریدونی در پایان اظهار داشت: هرگونه افزایش قیمت در حامل های انرژی و به ویژه سوخت گازوئیل می تواند باعث بالا رفتن نرخ دیگر کالاهای اساسی مردم شده که این امر آثار مخربی را در اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳
0
الحمدالله نماینده ما هم اظهار نظری کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳
0
زر شك،