کد خبر: ۶۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳

دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آبادی مستمری مادام‌العمر می‌گیرند

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز گذشته‌ی خود در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برای پیگیری وضعیت دانش آموزان شین آبادی از درخواست اختصاص مستمری مادام‌العمر تامین اجتماعی برای این دانش آموزان آسیب دیده در حادثه آتش سوزی دو سال قبل خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، رسول خضری اظهار کرد: روز گذشته جلسه‌ای در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با حضور من و مشاوران حقوقی دانش آموزان شین آبادی برگزار شد.

وی افزود: همچنان بیشترین مطالبات ما همان مطالباتی است که بارها اعلام کردیم. از جمله پرداخت دیه کامل، مستمری و کمک هزینه به خانواده‌ها. تاکید ما هم این است که هر کمکی هست برای همه خانواده‌ها باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در این جلسه بهزیستی قبول کرد مستمری مادام‌العمری با پایه‌ی ماهی 100 هزار تومان را برای دانش آموزانی که در حادثه آتش سوزی شین آباد دچار معلولیت شدند پرداخت کند.

خضری اضافه کرد: پیش از این از طرف بیمه ایران 65 میلیون تومان و از طرف بیمه معلم 50 میلیون تومان به عنوان بیمه عمر برای هر یک از این دانش آموزان پرداخت شده و قرار شد ترتیبی اتخاذ شود که اگر بشود مستمری مادام‌العمر تامین اجتماعی برای این دانش آموزان در نظر بگیریم که البته پاسخ این درخواست به 48 ساعت بعد و بعد از درمیان گذاشتن آن با آقای نوبخت موکول شد.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با تاکید بر لزوم روان درمانی دانش آموزان شین آبادی با توجه به تبعات و آسیب‌های اجتماعی که ممکن است آنها با آن روبرو شوند یادآور شد: در این جلسه آقای دکتر فرهادی رئیس کل هلال احمر و قائم مقام بهزیستی حضور داشتند و تقبل کردند که بحث‌های مربوط به توان بخشی و روان درمانی این دانش آموزان را به طور کامل پوشش دهند.

خضری در پایان خاطر نشان کرد:‌علاوه بر این که با توجه به اینکه این دانش آموزان از نظر تحصیلی ممکن است دچار افت شوند این تاکید صورت گرفت که معلمینی در طول ساعات بعد از مدرسه برای جلوگیری از افت تحصیلی با این دانش آموزان کار کنند.

انتهای پیام


نظرات بینندگان