کد خبر: ۶۳۰۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 26 آبان‌ماه

دفاع بد یک اصلاح‌طلب فارسی از رئیس جمهور/ «مستاجران پولسازی که بلای جانند»

اگر این تاریخ یعنی بیستم آذرماه حتی ده روز هم جابجا شود، آن‌گاه شهروندان شیرازی حق هر اعتراضی به مدیران قطار شهری را دارند.»

به گزارش شیرازه؛ «دهه سوم آذرماه مردم منتظر سوار شدن مترو هستند، این تاریخ فراموش نشود!!» را می‌توانید در صفحه اول «نیم‌نگاه» امروز مشاهده کنید. سردبیر این روزنامه در این یادداشت با اشاره به این‌که سوار مترو شدن، فضانوردی نیست که نیازمند آموزش باشد، به تاخیر دو ماهه در استفاده عمومی از مترو که پس از افتتاح آن از سوی مسئولین امر بیان شد اشاره کرده و نوشته است: «بار دیگر مردم شهر شیراز با وعده جدیدی جهت سرویس دادن مترو به آن‌ها روبرو شدند و نتیجه این افتتاح نمایشی ضربه زدن دوباره به اعتماد عمومی شهروندان بود... در هر حال این اتفاق افتاده است و دیگر نمی‌توان کاری انجام داد و تنها نکته مهم افتتاح واقعی مترو برای مسافرگیری واگن‌ها جهت استفاده عموم شهروندان در دهه سوم آذرماه است که اگر این تاریخ یعنی بیستم آذرماه حتی ده روز هم جابجا شود، آن‌گاه شهروندان شیرازی حق هر اعتراضی به مدیران قطار شهری را دارند.»

«عصر مردم» اما یک گاف مطبوعاتی نسبتا بزرگ داده است. روز گذشته به دلیل ازدحام جمیعت، پیکر مرحوم پاشایی به خاک سپرده نشد. همین مساله باعث شد تا یکی از همکاران او در گفتگوی با ایسنا بگوید که پیکر پاشایی بار دیگر به سردخانه منتقل شد و این در حالی بود که دیشب او به خاک سپرده شد. عصر مردم هم بدون توجه به این‌که روزنامه‌اش امروز به دست مردم می‌رسد، سخن این همکار پاشایی را تیتر دوی خود کرده غافل از این‌که وقتی این روزنامه به دست مخاطب می‌رسد، مرتضی پاشایی نه به زعم عصر مردم در سردخانه، که در خاک آرام گرفته است.

«افسانه» تیتر یک خود را به گزارش شبکه خبری CNN از معماری اسلامی در ایران اختصاص داده؛ گزارشی که در آن از مساجد شیراز به عنوان مساجدی که چشمان دنیا را خیره می‌کند، یاد شده است. اما یادداشت روز این روزنامه به «پاسداری از امید و اعتماد» نوشته علی‌اکبر صفوی قائم مقام ریاست دانشگاه شیراز اختصاص یافته است. وی که یکی از اصلاح‌طلبان شاخص استان محسوب می‌شود، چندی قبل در جلسه دکتر عارف در دانشگاه شیراز، رفتاری تند با دانشجویان منتقد داشت. در نهایت سه تن از این دانشجویان به کمیته انضباطی معرفی شدند. صفوی در این یادداشت پس از ذکر کلیاتی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری 92 در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان به حفظ فضای امید و اعتماد و ارتقای آن کمک کرد، یکی از راه‌کارها را این‌گونه می‌نویسد: «با توجه به این‌که رای مردم به رئیس جمهوری بر مبنای شعارها و گفتارهای ایشان بود که لازم است (در چارچوب قانون) از اختیار تعیین وزرای کابینه برخوردار باشند و به بهانه‌های اثبات نشده یک وزارت‌خانه مهم بلاتکلیف گذاشته نشود و در اجرای برنامه‌ها خلل ایجاد نگردد». این جملات در حالی است که رئیس جمهور طبق قانون موظف به پیشنهاد یک شخص برای تصدی وزارت علوم به مجلس است و این مجلس است که باید به این شخص رای اعتماد دهد. اگر مبنا قانون است، قانون این را می‌گوید. اگر مبنا از نظر برخی افراطیون رای رئیس جمهور است، خوب همین رای را نمایندگان هم از مردم کسب کرده‌اند. پس بهتر است به جای ارائه تحلیل‌های سیاسی که سعی دارد انحصارگرایانه یک شخص را به مجلس تحمیل کند، بر اساس واقعیت‌های جامعه تصمیم گرفت، نوشت و سخن گفت.

«دکل‌های مخابراتی؛ مستاجران پولسازی که بلای جانند»، تیتر یک امروز «خبر جنوب» است که به بررسی خطرساز بودن دکل‌های مخابراتی که در دل مدارس و خانه‌های مردم شیراز قرار دارند، پرداخته است؛ «همراه اول و ایرانسل با برج‌های آهنین، اجاره‌نشین مدرسه‌ها و منازل مسکونی شیراز شده‌اند. از زمانی که پای دکل‌های مخابراتی به شهرها باز شد فریاد هشدار کارشناسان هم بالا رفت. اکنون یکی از سرطان زایی دکل‌های مخابراتی می‌گوید و دیگری از عقیم شدن انسان‌هایی که در تماس مستقیم با امواج این دکل‌ها قرار دارند.» میانگین قربانیان تصادف در فارس هر ماه 90 نفر و یک میلیارد تومان بن تخفیف در انتظار کتابخوان‌های فارس از دیگر عناوین صفحه نخست خبر حنوب هستند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳
0
احسنت به این تیزبینی شیرازه ای ها