کد خبر: ۶۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳
نادران در جمع خبرنگاران:

برخی در دولت بنای لجبازی با مجلس بر سر وزارت علوم دارند

نماینده تهران گفت: امروز کسی را معرفی کردند که جلسه تحصن اساتید را اداره کرده است.
الیاس نادران نماینده مردم تهران امروز دوشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعضی از ناحیه دولت در مورد وزارت علوم بنا بر لجبازی با مجلس دارند، اظهار داشت: خیلی راحت‌تر می‌شد مسئله گزینه‌های وزارت علوم را حل کرد و مجلس سخت‌گیری فوق‌العاده ندارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس؛ وی با یادآوری رأی نیاوردن میلی‌منفرد به علت شرکت در تحصن دانشگاه، تأیید فتنه و عدم برائت از آن افزود: حال امروز کسی را معرفی کردند که آن جلسه تحصن را اداره کرده و طبیعی است که او هم رأی اعتماد از مجلس نگیرد.

نادران در پاسخ به این سؤال که بعضی معتقدند دولت وزارت علوم را سهمیه اصلاح‌طلبان تندرو قرار داده است، خاطرنشان کرد: آقای روحانی رسما اعلام کرد که ما فراجناحی هستیم و هر وزارتخانه را به یک گروه و جناح می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه مجلس به سهم‌خواهی اعتراض ندارد، گفت: نمایندگان به تندروی ساختارشکنانه معترضند.

نادران با استناد به نظریه تفصیلی شورای نگهبان اظهار داشت:‌ وقتی مدت 3 ماهه سرپرستی یک وزارتخانه به اتمام می‌رسد احدی حق دخل و تصرف در آن را ندارد و نمی‌تواند آن را اداره کند.

وی با اشاره به در حال اتمام بودن فرصت سرپرستی وزارت علوم، گفت: پس از اتمام مهلت علی‌القاعده باید از حکم حکومتی استفاده شود و اذن ولی فقیه را برای ادامه سرپرستی وزارتخانه بگیرند و در کنار آن برای کسب رای اعتماد وزیر بعدی اقدام کنند تا با تفاهم مسئله حل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد:‌در داخل و خارج مجلس به آقای روحانی گفته شده، وقتی کسی در سمت سیاست مجلس با شما این همه تعامل دارد شما در مقابل هم کمترین تعامل و همکاری را با ایشان در انتخاب بعدی ندارید.

وی افزود:‌ اگر ایشان گزینه معرفی شده را پس بگیرند و کسی دیگر را معرفی شود که فبه المراد والا مجلس به وظیفه خود عمل می‌کند.

نادران با تاکید بر اینکه لاریجانی هیچ گزینه‌ای برای وزارت علوم پیشنهاد نداده، گفت: اصلا آقای لاریجانی را در جریان انتخاب وزیر نگذاشته‌اند و هیچ کس هم هیچ نامه‌ای به هیچ کجا جهت پس گرفتن گزینه پیشنهادی ننوشته است اما صحبت‌هایی شده که این گزینه را تغییر دهند.

وی انتظار اصولگرایان برای معرفی وزیر پیشنهادی علوم را عدم عبور از خط قرمز نظام خواند و گفت: ما در فراکسیون اصولگرایان هیچ اسمی به منظور پیشنهاد به دولت نشنیده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا برای نمایندگان استعلام از وزارت اطلاعات کفایت نمی‌کند، بیان داشت: آیا برای همه گزینه‌ها استعلام صورت گرفته است.
 
نادران در پایان این گفت‌وگو در مورد عدم پذیرش دانش‌آشتیانی در فراکسیون اصولگرایان گفت: ضرورتی ندارد وی را در فراکسیون بپذیریم چرا که همه چیز در مورد دانش‌آشتیانی روشن است.
نظرات بینندگان