کد خبر: ۶۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۳

خطرناک ترین جای دنیا کجاست؟

رئیس جمهوری اوکراین در گفتگویی اعلام کرد که اوکراین در حال حاضر خطرناکترین جای دنیا و حتی خطرناک تر از تهدید داعش و همه آنچه که در خاورمیانه اتفاق می افتد است.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، پروشنکو" رئیس جمهوری اوکراین در گفتگو با نشریه "بیلد" در پاسخ به این پرسش که شرایط در شرق اوکراین تا چه حد خطرناک است گفت: اوکراین در حال حاضر خطرناک ترین جای دنیا است همچنین خطرناکتر از تهدید داعش و همه آنچه که در خاورمیانه اتفاق می افتد.

وی در ادامه مدعی شد که در کشور من هزاران سرباز روسی، صدها تانک و توپخانه های سنگین وجود دارد. این یکی از بزرگترین ارتش های دنیا است که ما و تمام اروپا را تهدید می کند. ما خواهان هیچ جنگی نیستیم و صلح خواسته و برای ارزش های اروپایی مبارزه می کنیم، اما روسیه به هیچ توافقنامه ای پایبند نیست.

رئیس جمهوری اوکراین در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که ما برای توافق آماده هستیم و اعتقاد داریم که اختلافات به صورت نظامی قابل حل نیست. وی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا شما از یک جنگ با روسیه در سایه بحران اوکراین می ترسید گفت: من هیچ ترسی از یک جنگ با نیروهای روسیه نداشته و ما برای یک سناریو برای این جنگ کامل آمادگی داریم. ارتش ما در شرایط بسیار بهتری نسبت به پنج ماه پیش قرار دارد و ما از حمایت جهانی برخورداریم. ما هیچ چیزی به غیر از صلح نمی خواهیم اما متاسفانه باید در حال حاضر انتظار بدترین سناریوها را داشته باشیم.

پروشنکو در ادامه تصریح کرد: برای ما کاملا واضح است که اتحادیه اروپا هیچ نیرویی را به اوکراین اعزام نخواهد کرد، آنچه که ما نیاز داریم حمایت های نظامی تکنیکی است.

وی همچنین گفت این مهم است که امکان تحریم های جدید علیه روسیه دوباره روی میز قرار گیرد. ما نمی خواهیم به روسیه آسیب برسانیم اما به ابزاری نیاز داریم که به حمایت های روسیه از جدایی طلبان خاتمه داده و امکان اجرای قرارداد صلح را فراهم کند.

رئیس جمهوری اوکراین در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا چشم اندازی برای عضویت اوکراین در ناتو وجود دارد گفت: یک چشم انداز برای عضویت کشور ما در اتحادیه اروپا وجود دارد. درباره عضویت ناتو در اوکراین اما این ائتلاف نظامی برای این مسئله آمادگی ندارد. تازه زمانی که ما اصلاحات در اوکراین را در پیش گرفته و معیارها را برآورده کنیم می توانیم از مردم اوکراین بپرسیم که آیا خواهان عضویت در ناتو هستند.
نظرات بینندگان