کد خبر: ۶۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 27 آبان ماه

فرماندار شیراز شایعه‌ تغییرش را رد کرد/ بازار «وکیل» ندارد!

ماجرای نصب تله کابین در شیراز به عنوان یک طرح روی کاغذ که هنوز به مرحله عمل در نیامده، قهر و آشتی شورای شهری‌ها را به همراه داشت.

به گزارش شیرازه؛ همه روزنامه‌های استان فارس سخنان دیروز مقام معظم رهبری را تیتر یک خود کرده‌اند جز روزنامه افسانه که حتی این خبر را در صفحه اول خود هم نیاورده است. «تله‌کابین شیراز با کلید سرمایه‌گذاران روشن می‌شود» تیتر یک امروز «افسانه» است که به سخنان حقدل رئیس شورای شهر شیراز در جلسه دیروز پرداخته است. «شوخی ابولا به فارس رسید»؛ تیتر خبری است که در آن، معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز شدیدا خبر ورود یک تبعه افغانستان مبتلا به ابولا به داراب را تکذیب کرده است. دکتر محسن مقدمی گفته که بروز این شایعات در شهرستان داراب و یا هر نقطه دیگری از استان فارس بی‌اساس است و مردم مطئمن باشند که دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی درمانی استان فارس در این زمینه با حساسیت ویژه موضوع را زیر نظر دارند. خبر «حمایت اساتید دانشگاه‌های فارس از آشتیانی» نیز در صفحه آخر این روزنامه دیده می‌شود. به گفته افسانه، 760 استاد دانشگاه در نامه‌ای به نمایندگان مجلس از دانش‌آشتیانی حمایت کرده‌اند.

«بازار «وکیل» ندارد» عنوان گزارشی در روزنامه «عصر مردم» است که به وضعیت نابسامان در برخی نقاط بازار وکیل شیراز پرداخته است. نویسنده پس از توضیح در خصوص چند عکس از رویش گیاه میان دیواره‌های بازار و موارد مشابه، نوشته است: «شاید اگر بازار وکیل توانش را داشت، با هزینه «شخصی»[؟!] وکیلی می‌گرفت و مدعی بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها می‌شد اما افسوس که نه او توانش را دارد و نه ...». این روزنامه در خبری که به نقل از ایسنا بازنشر داده، تیتر زده «امیری مطرح کرد: فعلا فرماندار شیراز هستم». وی با رد شایعه تغییرش گفته که ما سربازی هستیم که هرجا تعیین شود باید به نظام اسلامی و مردم خدمت کنیم اما فعلا محل خدمتم شیراز است و جای دیگری قرار نیست بروم.

«نیم‌نگاه» در صفحه آخر خود، خبری را بدون ذکر منبع منتشر کرده؛ «افزایش قیمت نان تا 30 درصد از اول آذر». یک مقام مسئول از افزایش حداقل بیش از 10 و حداکثر 30 درصدی قیمت نان در کشور خبر داده و گفته که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت گندم و آرد 10 درصد افزایش می‌یابد. این روزنامه به سراغ سرهنگ اکبری رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی فارس رفته و در مصاحبه‌ای اختصاصی با او آورده «برای جلوگیری از رشد قارچ‌گونه قهوه‌خانه‌ها همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند». وی گفته که افرادی که مبادرت به دیوارنویسی می‌کنند علاوه بر برخورد قضایی ملزم به جبران خسارت‌های وارده به اموال عمومی نیز می‌باشند.

«ترس و لرز زیر سقف‌های ناایمن»؛ این تیتر یک «خبر جنوب» است. مدیر فنی استانداری فارس گفته: 150 واحد تیرچه و بلوک غیرصنعتی، 65 درصد از واحدهای تیرچه بلوک‌های پلی‌استایرن، نیمی از واحدهای تولید شن و ماسه و 40 درصد ار کارگاه‌های تولید بتون آماده در فارس غیراستاندار هستند. «قهر و آشتی شورای شهری‌ها بر سر تله کابینی که نه به‌دار است و نه به بار!» تیتر جالبی است که این روزنامه برای اظهارات برخی شورائیان در جلسه دیروز زده است. این تیتر کجا و تیتر افسانه کجا! در این گزارش آمده: «ماجرای نصب تله کابین در شیراز به عنوان یک طرح روی کاغذ که هنوز به مرحله عمل در نیامده، قهر و آشتی شورای شهری‌ها را به همراه داشت». این روزنامه هم‌چنین در مطلبی با عنوان «دل خوش سیری چند؟» به مراسمی که از فردا تا سی آبان در پارک خلدبرین برگزار می‌شود، پرداخته. مددکار بیمارستان امیر درباره نحوه برگزاری این بازارچه خیریه گفته که طی این سه روز صبحانه، ناهار و شام برای خرید بازدیدکنندگان تدارک دیده می‌شود و درامد آن صرف امور درمانی و داروی بیماران مبتلا به سرطان مرکز درمانی امیر خواهد شد.

نظرات بینندگان