کد خبر: ۶۳۱۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۸ آبان ۱۳۹۳

پنجمین وزیر پیشنهادی علوم معرفی شد

رئیس جمهور در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی محمد فرهادی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از تابناک، رئیس  جمهور صبح امروز در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی محمد فرهادی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری معرفی کرد.

فرهادی پنجمین گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم تحقیقات و فناوری است. روز گذشته مجلس با صلاحیت و برنامه فخرالدین احمدی دانش آشتیانی برای وزارت علوم مخالفت کرد.

دکتر محمد فرهادی، متولد سال 1328 از شهرستان شاهرود است که وی در سال 1347 وارد دانشگاه فروسی مشهد شد و دوره طب عمومی و تخصصی را در همان دانشگاه گذراند و در سال 1359 به عنوان متخصص گوش و حلق و بینی فارغ‌التحصیل شد و در حال حاضر جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

فرهادی که دارای چهره علمی و پژوهشی است در سال 1370 مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران را تاسیس کرد و اولین عمل کاشت حلزون شنوایی را در سال1371 انجام داد. وی همچنین انجمن علمی پزشکی لیزری و نیز انجمن علمی پزشکی خواب ایران را تاسیس کرد.

همچنین او، رییس بخش و رییس مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن مجتمع بیمارستانی رسول‌اکرم (ص) است و چندی پیش نیز داروی گیاهی «ضدایدز» ایمود توسط گروه تحقیقاتی به سرپرستی این فرد به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت.

فرهادی در کارنامه اجرایی خود علاوه بر وزیر بهداشت دولت خاتمی، وزیر فرهنگ و آموزش عالی در دولت میر حسین موسوی، طی سال‌های 1364 تا 1368 بود. وی مدتی نیز به عنوان رییس دانشگاه تهران و قائم مقام جمعیت هلال‌احمر به فعالیت مشغول بوده است.

در شامگاه چهارشنبه، 13شهریورماه جلسه شورای عالی هلال‌احمر با حضور چهار تن از اعضای جدید در ساختمان صلح برگزار شد، در این جلسه که به میزبانی ابوالحسن فقیه برگزار شد، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه،‌ علی نوبخت و سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت -که چندی پیش از سوی دکتر حسن روحانی به عنوان نمایندگان رییس‌جمهور در شورای عالی جمعیت هلال‌احمر منصوب شدند- و جمعی از اعضای دیگر از جمله دامادی، حسین مظفر و مفتح (نمایندگان مجلس) برگزار شد.

در این جلسه دکتر فرهادی توانست 14 رای، دکتر ابوالقاسم موسوی 4 رای، اعضای شورای عالی هلال احمر را به خود اختصاص دهند.محمد فرهادی در حال حاضر رییس جمعیت هلال‌احمر است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳
0
فرهادی نامه اصحاب فتنه به مراجع تقلید را امضا کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳
0
درود بر برادر بسیجی دکتر فرهادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳
0
... وزیر بهداشت دولت خاتمی!!!!! وزیر فرهنگ و آموزش عالی در دولت میر حسین موسوی!!!!! ....وای بر مجلس اصولگرا اگر به اصحاب فتنه رای دهد و خون شهدا را پایمال کند