کد خبر: ۶۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۳

رئیس آبفای شیراز:‌ آب شیراز سالم است نیازی به آب شیرین‌کن نیست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز: آب لوله کشی در شهر شیراز با تمام فاکتور‌های استاندارد جهانی برابری می‌کند و استفاده از آب شیرین کن در منزل هیچ لزومی ندارد.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران،‌ الله بخش نظرپور  با اشاره به کیفیت آب لوله کشی در شهر شیراز اظهار کرد: آب لوله کشی شهر شیراز هیچ مشکلی ندارد و قابل شرب است.

وی با اشاره به استانداردهای آبهای شرب در دنیا خاطر نشان کرد: آب لوله کشی در شهر شیراز با تمام فاکتور‌های استاندارد جهانی برابری می‌کند و استفاده از آب‌شیرین‌کن در منزل هیچ لزومی ندارد.

رئیس آبفای شهر شیراز با بیان مراحل تصویه آب برای شرب، تصریح کرد: در تمام مراحل تصفیه آب در تصفیه خانه‌های شهر شیراز آب مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به میزان استاندارد بودن آب لوله کشی در شهر شیراز بیان کرد: تمام مراحل آزمایشات بر روی آب لوله کشی در شیراز توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام می‌شود و در  صورت مشاهده هرگونه مغاییرت با استاندارد‌های جهانی آب شرب در دنیا به سرعت به آبفا اطلاع رسانی می‌شود.

وی در خصوص تفاوت آب لوله کشی در بعضی از نقاط شهر شیراز تصریح کرد: بعضی از نقاط از لحاظ میزان استاندارد بودن آب لوله کشی متفاوت هستند اما به لحاظ کلی همه آنها قابل شرب و استاندارد هستند.

نظرپور بیان کرد: شهرها از لحاظ ویژگی‌های زمین شناسی متفاوت هستند و ازاین‌رو از لحاظ درجه کیفیت آب‌های شرب متفاوت هستند ولی به لحاظ کلی در همه کشور این استاندارد‌ها رعایت می‌شود.

نظرات بینندگان