کد خبر: ۶۳۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۳
دبیر شورای نگهبان در خطبه های نماز جمعه:

از نمایندگان مجلس بخاطر رای عدم اعتماد به فتنه گران متشکرم/ دولت بسیجی‌ها را طرد نکند

چرا باید کسانی که سرمایه‌های میلیاردی دارند پست‌ها را در دست بگیرند. ما باید به وصیت ایشان عمل کنیم.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله احمد جنتی خطیب  امروز نماز جمعه تهران با اشاره به برقراری حکومت اسلامی و خواسته‌های امام (ره) از انقلاب اظهار داشت: انقلاب اسلامی آمد و حکومت اسلامی برقرار شد، نظام و مردم و شهدا حاکمیت عدالت، معنویت و خداوند را می‌خواستند و این نظام  امروز به تقوا احتیاج دارد.

وی اضافه کرد: من به شما هشدار می‌دهم که وضعیت ما وضعیت خوبی نیست و نگرانم خداوند ما را عذاب کند و کیفر بدهد.

آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به وجود ربا، رشوه‌خواری، فساد اداری در جامعه، گفت: آیا این درست است که یک پزشک در دانشگاه اسلامی و در کشور ما درس بخواند و حالا زیرمیزی بگیرد؟

وی با طرح این پرسش که امروز شیوع طلاق چقدر است، تذکر داد: بالا رفتن سن ازدواج آیا اسلامی است؟ نسل آینده به دلیل همین مسائل در حال تهدید شدن است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد:‌ فتنه و فتنه‌گر چه کسانی هستند که جولان می‌دهند، آیا سزاوار است که پست‌ها به دست فتنه‌گرها بیفتد؟

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: برای وزارت علوم، افرادی معرفی شدند که مجلس رأی اعتماد نداد و تشکر می‌کنم چون با فتنه ارتباط داشتند.

وی افزود: چرا می‌خواهند این افراد را معرفی کنند، اگر رئیس جمهور این طور فکر می‌کند باید در افکار خود تجدیدنظر کند و اگر مشاوران وی این طور فکر می‌کنند باید آنها را کنار بگذارد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با انتقاد از واگذاری سمت‌های کلیدی به افرادی که در فتنه 88 نقش داشته‌اند، تصریح کرد: مهره‌های فتنه را در جاهای مختلف قرار می‌دهند و باید در این امر تجدیدنظر کنند.

آیت‌الله جنتی توصیه کرد: دولت تفکر بسیجی را در کشور و وزارتخانه‌ها حاکم کند، افراد افراطی را جذب نکند و افراد معتدل را و بچه‌ بسیجی‌ها با تفکر بسیجی را طرد نکند و همین بچه بسیجی‌ها در آینده باید کارها را به دست بگیرند و فساد نکنند.

وی در ادامه با اشاره به وصیت حضرت امام (ره) مبنی براینکه رئیس جمهور و نمایندگان مجلس باید از طبقه‌ای باشند که محرومیت را لمس نموده و به فکر محرومین باشند، افزود:‌ چرا باید کسانی که سرمایه‌های میلیاردی دارند پست‌ها را در دست بگیرند. ما وصی امام هستیم و باید به وصیت ایشان عمل کنیم.

آیت‌الله جنتی با اشاره به قرارداد وزارت صنعت، معدن و تجارت با یکی از شرکـت‌های خارجی برای واردات سیگار خارجی مارلبورو بیان داشت: سیگار مالبورو را از یک شرکت یهودی وارد می‌کنند و 12 میلیارد نخ از این سیگار را به مردم می‌دهند، این کار درست نیست.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری کنگره جهانی در قم با موضوع چاره‌جویی برای تکفیر در بلاد مختلف اسلامی گفت: تکفیرگرایی بیداری اسلامی را به انحراف می‌کشاند. خون مسلمانان را می‌ریزد و اختلاف میان آنها می‌اندازد.

وی با یادآوری کمک‌های پولی و نفتی کلان به تکفیری‌ها اظهار داشت: تکفیری‌ها به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کنند و همان کاری که رژیم صهیونیستی در فلسطین انجام داد مرتکب می‌شوند.

خطیب جمعه تهران در مورد موضوع هسته‌ای و مذاکرات و 1+5 گفت: من از اخبار مذاکرات خبر ندارم و شاید هم صلاح نیست که اخبار آن منتظر شود اما خطاب به تیم مذاکره کننده می‌گویم مواظب باشید، ذلت نپذیرید و عزتی را که خدا به شما داده است، حفظ کنید.

وی با اشاره به انتظار مردم و دولت در طول چندین سال جهت به نتیجه رسیدن مذاکرات بیان داشت: بدانید که اگر در این مسیر به خدا توکل کنید او کمک‌تان می‌کند به علاوه رهبر معظم انقلاب هم پشتیبان شما خواهد بود.

جنتی با تشکر از حضور پرشور مردم در مراسم بزرگذاشت 13 آبان آن را تداوم دهن‌کجی‌های ملت ایران به آمریکا برشمرد و گفت: شما ملت ایران در این روز مواضع ضدآمریکایی خود را نشان دادید.

وی با تشکر از زحمات عزت‌الله ضرغامی در مدت ریاست خود در سازمان صدا و سیما از رئیس جدید این سازمان به نیکی یاد کرد و با اشاره به سفارش‌های مقام معظم رهبری به وی تصریح کرد:‌ رهبری در پیام انتساب خود وظیفه صدا و سیما را گسترش دین و اخلاق و ترویج سبک زندگی اسلامی خواندند که اگر به این سفارش‌ها عمل شود شاهد عمق بیشتری در برنامه‌های صدا و سیما خواهیم بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مناسبت هفته بسیج گفت: هر چه راجع به بسیج بگوییم کم گفته‌ایم و خجالت می‌کشیم اگر حق آن را ادا نکنیم پس بهتر آن است که زبان را به امام راحل بسپاریم که بسیج را شجره طیبه خواند؛ همچنین رهبر معظم انقلاب نیز از قول امام فرمودند که بسیج فتح‌الفتوح انقلاب است که به این معنی است که ما فتح‌های زیادی در دوران انقلاب داشتیم که فتح‌الفتوح آن بسیج است و این ارزش بسیج را به عنوان پدیده‌ای عظیم و معجزگون نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر بگوییم هر چه داریم به برکت بسیج است مبالغ نکرده‌ایم زیرا بسیج یک تفکر فرهنگ است و تنها منحصر به نیروی مقاومت نیست؛ بسیجیان الگو و خط مقدم هستند؛ بسیج نماد پشت پا زدن به دنیاست یعنی ما نه پست می‌خواهیم نه قدرت، نه ثروت بلکه می‌خواهیم به خدا و بندگان خدا خدمت کنیم.

جنتی با تشکر از شخص سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به مرور بخشی از خدمات او در بوسنی و هرزگووین و بیرون کردن صرب‌ها از سرزمین‌های اسلامی پرداخت و گفت: بسیج امروز صادر می‌شود و در عراق، سوریه و لبنان فهمیده‌اند که اگر بخواهند با دشمن بجنگند باید بسیجی تربیت کنند. همچنان که در میدان دفاع مقدس ما نیز از همه بیشتر بسیجیان شهید شدند که فرزندان طلاب، کاسبان بازار و دیگر اقشار جامعه بوده و دوره ندیده با سلاح و تجهیزات آشنا نبودند و حتی یک بار تفنگ به دست نگرفته بودند.

وی با یادآوری اینکه بسیجیان جان، اخلاص و ایثارگری را به میدان جنگ آوردند تصریح کرد: اوایل انقلاب حتی حاضر نبودند به بسیجیان اسلحه بدهند اما به رغم آن بسیج موفقیت‌های بسیاری کسب کرد و راه جهاد و شهادت را باز کرد. راهی که از زمان واقعه کربلا بسته شده بود و به برکت انقلاب اسلامی و امام امت و نیز حضور بسیجیان باز شد.

خطیب جمعه تهران راه جهاد را بزرگترین راه بهشت ذکر کرد و افزود: جا دارد برای شهدا به اندازه یک امامزاده احترام قائل شویم، آن‌ها را تکریم کنیم و به راه آنها ادامه دهیم.

وی با اشاره به افزایش شرارت‌های صهیونیست‌ها در فلسطین گفت: صهیونیست‌ها مسلمانان را به قدس راه نمی‌دهند و در مقابل یهودیان افراطی را وارد آنجا می‌کنند و برای آنها خانه می‌سازند تا دیگر نیازی به نیروی نظامی نداشته باشند.

جنتی مجوز ساخت 2 هزار خانه به صهیونیست‌ها را یادآور شد و با اشاره به اینکه با این روند دیگر جایی برای مسلمانان باقی نمی‌ماند، اظهار داشت: نمی‌دانم چرا مصری‌ها گذرگاه رفح را بسته‌اند. آنها که طعم ذلت آمریکا را چشیده‌اند و همسایه اسرائیل هستند چرا نسبت به مسلمانان پشت و به آمریکا رو کرده‌اند و گذرگاه رفح که راه تنفسی برای فلسطینیان بود، بستند.

وی در این باره ادامه داد: مصر 80 واحد مسکونی را در مرز رفح تخریب کرد و در آنجا یک منطقه حائل در آن ایجاد کرد و این یک خدمت بزرگ صهیونیست‌هاست. در حالی که هنوز زخم‌های غزه التیام نیافته است.

خطیب جمعه تهران با طرح این سؤال که کدام حیوان جنایات صهیونیست‌ها را در غزه مرتکب می‌شود، گفت: صهیونیست‌ها جنایات عجیب و غریبی را در غزه مرتکب شدند که 2 هزار شهید و 11 هزار مجروح بر جای گذاشت.

وی با اشاره به تخریب 22 بیمارستان و 80  مدرسه از سوی صهیونیست‌ها در غزه اضافه کرد: آنها اکنون هم مانع بازسازی غزه شده‌اند.

جنتی راه حل مقاومت در برابر صهیونیست‌ها را توصیه مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: باید فلسطینی‌ها را مسلح کرد تا دشمن را بیرون کند اما اف بر حاکمانی که مدعی اسلام هستند اما در برابر این جنایات بی‌تفاوتند و حاضر به همدردی نیستند؛ آنها طبق حدیث پیامبر مسلمان نیستند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
يكنفر از پنجاه و يك درصد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳
0
متاسفانه!!
اين دولت شعار اعتدال را علم كرد و راي ما را گرفت اما به اصلاح طلب ها ميدان داد در حاليكه مردم اعتدال را بمعناي شايسته سالاري و دادن مسئوليت به افراد با صلاحيت مي دانند ما همچنان كه چوب افراط گري احمدي ن‍‍‍زادها را خورده ايم جفاي اصلاح طلبان دلخوش به بيگانگان را هم چشيده ايم پس
آقاي روحاني: اندكي تدبير اين راه كه ميرويد به تركستان است.