کد خبر: ۶۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳

پای بوانات در کفش قائنات؛ خاک سرد «سوریان» به طلای سرخ لبخند زد+عکس

برداشت زعفران از 30 هکتار مزارع زیر کشت این گیاه در بوانات آغاز شد و امید می رود بالغ بر 90 کیلو زعفران برداشت شود.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از  حرف رسا، برداشت زعفران از 30 هکتار مزارع زیر کشت این گیاه در بوانات آغاز شد و امید می رود تا پایان فصل برداشت٬ بالغ بر 90 کیلو زعفران برداشت شود.

محمد اسدالهی فرماندار شهرستان بوانات در بازدید از عملیات برداشت زعفران از مزارع گفت: خشکسالی در سالهای اخیر زیان‌های جبران ناپذیری را بر کشاورزان این شهرستان وارد کرده که باعث مهاجرت بسیاری از کشاورزان به مرکز استان  و استان‌های هم‌جوار شده است.

فرماندار بوانات با اشاره به مدیریت منابع آب اظهار داشت: اگر کشاورزان شهرستان در مدیریت منابع آب خود دقت کنند می توان زعفران را به عنوان کشت الگوی مصرف مدیریت آب در شهرستان لحاظ کرد و با کشت این محصول کم آب بجای گندم و ذرت و صیفی جاتی که نیاز به آب فراوان دارند هم کشاورزی خود را داشته باشند و هم درآمد خوبی عایدشان شود.

محمد اسد الهی افزود داشت و برداشت زعفران در فصل پاییز انجام می شود که این مهم در زمانی است که باغهای انگور گردو و دیگر محصولات بوانات نیاز به آبیاری زیاد ندارد و کشت زعفران در این شهرستان می تواند به اشتغال زایی و درامد خانواده های بواناتی کمک کند.

 

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان