کد خبر: ۶۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

تنها راه مقابله دنیا با استکبار روی آوری به سمت بسیج است

دنیا اگر می‌ خواهد در مقابل استکبار بایستد و موفق باشد باید به سمت بسیج روی آورد و حرکت بسیجی آغاز کند.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به سالروز صدور پیام تاریخی امام خمینی (ره) در صدور فرمان تشکیل بسیج، اظهار کرد: اگر در مملکتی تفکر بسیجی حاکم شد، چشم طمع دشمن از آن برچیده می شود.

وی با اشاره به موفقیت‌هایی که از مسیر بسیج مردم در برخی کشورهای اسلامی از جمله ایران، عراق و سوریه به‌ دست آمده است، افزود: دنیا اسلام اگر می‌ خواهد در مقابل استکبار بایستد و موفق باشد باید به سمت بسیج روی آورد و حرکت بسیجی آغاز کند.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: دولت سوریه زمانی که حرکت بسیجی را شروع کرد به پیروزی دست یافت و در عراق نیز زمانی که مرجعیت فرمان داد و بسیج مردمی آمد، کمر داعش شکسته شد و این تفکر امام خمینی (ره)، تفکر نابی بود که فضای ظهور را فراهم می‌سازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بسیج بدنه فعال ملت در همه عرصه‌ها است که به جامعه و نظام برمی‌گردد، اظهار کرد: بر این اساس سازمان بسیج مستضعفین با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در همه عرصه‌هایی که رهبر به آن اشاره کرده‌اند، حضور پیدا کرد و امروز سازمان بسیج مستضعفین، سازمانی فراگیری است که تمام اهداف بلند ملت ایران را در بر گرفته است.

آیت‌الله ایمانی افزود: امروز سازمان بسیج مستضعفین برای رسیدن به اهداف بلند ملت ایران در حال تلاش و کوشش است و یکی از اقدامات مهم و اثرگذاری بسیج نیز که هم اثرگذار و پایدار بوده، تشکیل حلقات صالحین است.

وی خاطرنشان کرد: امروز سازمان بسیج مستضعفین توانسته است 250 هزار حلقه صالحین در کشور ایجاد کند که بیش از 20 هزار روحانی با این حلقات صالحین در ارتباط هستند و نخبگان جامعه، شخصیت‌های اثرگذار در عرصه فرهنگ، ادب، دین و مذهب با این مجموعه در تماس دائم هستند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به فعالیت گسترده حلقه صالحین در استان فارس، گفت: در استان فارس بیش از 20 هزار حلقه از حلقات صالحین شکل گرفته و این عنایت و لطف پروردگار عالم و دعای خیر امام زمان و تلاش مسئولان در سطح کشور و سطح استان است.

وی افزود: آن‌چنان که اطلاع دارم در میان استان‌های کشور نیز فارس در این قسمت گوی سبقت را از دیگران ربوده است و پیشاپیش استان‌های دیگر در حرکت به سمت تربیت چهره به چهره گام بر می‌دارد و برداشته است.

امام جمعه شیراز با معرفی اقتصاد مقاومتی به‌عنوان کمکی به دولت و کشور و نیز اطاعت از مقام معظم رهبری، اظهار کرد: بسیج مستضعفین و سپاه نیز با همان سرمایه ناچیز و اندکی که در عرصه اقتصاد مقاومتی در اختیار دارد در سال گذشته بیش از 20 هزار واحد شغلی در کشور ایجاد کرده و امسال نیز بیش از 39 هزار واحد شغلی در دستور کار دارند که حدود 20 هزار واحد آن  محقق شده است.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی در فارس نیز با جدیت، سرعت و دقت در حال پیگیری و شکل‌گیری است و درعرصه‌های مختلفی شغل ایجاد شده که ارتقای زندگی خانواده‌ها و نیز سطح تولید و اشتغال در استان را به‌دنبال داشته است و این حرکتی است که باید دولت با همه امکانات به سمت و سوی آن باید حرکت و آن را تقویت کند و پرورش دهد و به سامان رسد اما این حرکت از سوی بسیج کلید خورده است.

نباید سرنوشت کشور را به نتیجه مذاکرات گره زد

نماینده ولی فقیه در استان فارس به مذاکرات هسته‌ای کشور نیز اشاره و اظهار کرد: در این مذاکرات اگر توافق جامع حاصل بشود یا نشود، مذاکرات تمدید بشود یا نه و هر کدام که باشد، ما نباید سرنوشت کشور و شرایط کشور را به آن گره بزنیم یعنی اگر مذاکرات موفق شد کشور ما بهشت برین می‌شود و اگر نشد ما در گرفتاری و مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنیم.

آیت‌الله ایمانی افزود: این مسائل برای ملت ایران که 35 سال است با مشکلات و سختی‌هایی که استکبار جهانی برایش ایجاد کرده، مقابله می‌کند، مسئله‌ای تازه و خاص نیست.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای همانند دیگر مذاکرات الفبا و عرفیاتی دارد و یک مبارزه است، خاطرنشان کرد: این مذاکره و مبارزه سخت مسیری دارد که مسیرش را طی می‌کند و نباید فضاسازی شود که همه چیز جامعه، خوبی و بدی، موفقیت و عدم موفقیت، محرومیت و عدم محرومیت به این مذاکرات وابسته است چرا که این موضوع خواسته و ایده دشمن است که به ما القا می‌کند.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: این القای دشمن همان دشمن که می‌گوید اگر تحریم نبود، ایران پای میز مذاکره نمی‌آمده و همان دشمن قصد دارد این چنین القا کند و بگوید سرنوشت مردم به این مذاکره وابسته  است در حالی که این چنین نیست که البته برخی رسانه‌های داخلی نیز که وابستگی خود را نشان می‌‌دهند و بلندگوی دیگران برای القای این طرز تفکر هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این مذاکرات اگر تمام شد و توفیق پیدا کردیم برای ما نفع است چرا که تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر ضد ما گذاشته بودند، برداشته می شود و البته به نفع دشمنان نیز است چرا که در شرایط بحرانی اقتصادی هستند و به ایران اسلامی نیاز دارند.

آیت‌الله ایمانی افزود: اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسید، ما به این نتیجه رسیده ایم که دنیا بفهمد و بداند ایران اسلامی با واقع‌بینی و رعایت انصاف و عدل و با توجه به همه جوانب امر در این توافق سهم خود را انجام داد اما استکبار حاضر نشد تمکین داشته باشد و از انحصار طلبی‌ها دست بردارد و این ویژگی را برای ما دارد که مردم دنیا حقانیت ما را درک می‌کند.

وی با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری، دولت، مجلس، قوه قضائیه، نخبگان و همه اقشار مردم از تیم مذاکره کننده، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده، فرزندان انقلاب هستند که در صف مقدم مبارزه با دشمنان دست و پنجه نرم می‌کنند و ما نیز حمایت خود را از آنها اعلام می‌کنیم.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: ما برد آنها را برای ملت و نظام می‌دانیم و اگر موفق نشدند، گروه خاصی را مقصر نمی‌دانیم و دولت و تیم مذاکره کننده و جناح خاصی را مقصر نمی‌شناسیم و معتقدیم زیاده خواهی، انحصارگری و خوی استکبار‌گری دیگر کشورها اجازه نداد که عاقلانه تصمیم و منافع طرفین را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی استکبار این است که از طریق مذاکرات هسته ای بر افکار مردم ما اثر بگذارد و با عناصر ضعیفی که در مملکت هستند و حتی طرفداران فتنه سو استفاده کند، اظهار کرد: سعی دشمن اینست که فضای دو قطبی را در کشور مطرح کند و باید با هوشیاری این توطئه را شناسایی کنیم همانند گذشته که توطئه ها را خنثی کردیم.

امام جمعه شیراز با هشدار به ارباب مطبوعات، خبرگزاری‌ها و فضاهای مجازی برای مواظبت از اینکه آب به آسیاب دشمن نریزند، تصریح کرد: ارباب مطبوعات، خبرگزاری‌ها و فضاهای مجازی مواظب باشند و فضای کشور را آن‌چنان که دشمن دوست دارند به آن سو نبرند، اگر چه مقام معظم رهبری هماننده دیده‌بانی هوشیار همه مسائل جامعه را رصد می‌کنند و نخبگان هستند و بسیجیان حضور دائم دارند و با این وجود خطری از سوی دشمن و عوامل خود فروخته داخلی ما را تهدید نمی‌کند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان