کد خبر: ۶۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳

«پرده‌نشین» فیلمی با سبک زندگی ایرانی-اسلامی/ «برق‌نورد» روحانی می‌شود!

در سریال پرده‌نشین به تهیه‌کنندگی محمود رضوی و کارگردانی بهروز شعیبی که از امشب ساعت 22 و 15 دقیقه از شبکه یک به نمایش درمی‌آید، فرهاد آئیش و هومن برق‌نورد نقش روحانی را بازی می‌کنند.
به گزارش شیرازه این سریال درباره زنی به نام هدی با بازی ویشکا آسایش است که پس از سال‌ها برای دریافت ارثیه پدری می‌آید، اما برایش اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد. بهروز شعیبی درباره این سریال به جام‌جم گفت: در سریال پرده‌نشین چالش و کنش‌های اصلی داستان را یک خانم به وجود می‌آورد و زمینه بروز اتفاقات و ماجراها را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این سریال تعدد شخصیت‌ها و مکان‌های سریال است که به تنوع بصری آن انجامیده است. تعداد زیادی بازیگر خوب و حرفه‌ای در این سریال با ما همکاری کرده‌اند که این به جذاب‌ شدن سریال کمک می‌کند ضمن این‌که نویسندگان فیلمنامه شخصیت‌های متفاوتی خلق کرده‌اند که باعث می‌شود ما در کنار تعدد نقش‌ها، شاهد تنوع شخصیت‌ها هم باشیم.


در سریال پرده‌نشین فرهاد آئیش نقش حاج‌آقا شهیدی را برعهده دارد، ویشکا آسایش نقش هدی را بازی می‌کند، آتیلا پسیانی ایفای شخصیت داوود میرزایی را به عهده دارد، حامد کمیلی نقش محمدحسین و سارا بهرامی نقش مائده را بازی می‌کنند. مهران رجبی نقش احمدعلی، ژیلا سهرابی نقش نجمه، محسن کیایی نقش براتعلی و مائده طهماسبی ایفای نقش زهره را به عهده دارند.

شعیبی درباره انتخاب بازیگران این سریال گفت: تلاش کردم بازیگرانی را برای بازی در نقش‌های مختلف این سریال انتخاب کنم که قبلا نقش‌های مشابه را بازی نکرده باشند و ترکیبی از بازیگران مختلف و متنوع را در این سریال گرد هم بیاورم. درباره انتخاب بازیگران نگرانی و وسواس زیادی داشتم اما به لطف خدا، بازیگران توانمندی جذب کار شده‌اند و همین به تنوع بصری سریال کمک کرده است.

این کارگردان با اشاره به بازی فرهاد آئیش و هومن برق‌نورد در نقش روحانی گفت: پرده‌نشین فضایی کاملا جدی دارد و گر چه چند شخصیت روحانی در داستان حضور دارند، اما این سریال به قشر روحانی نمی‌پردازد. پرده‌نشین یک سریال خانوادگی اجتماعی است و من گمان می‌کنم با توجه به تنوع بصری و مضمونی مورد توجه مردم قرار بگیرد.

فیلمنامه سریال پرده‌نشین را حسین تراب‌نژاد، مهدی شیرزاد و مهدی حمزه براساس طرحی از عبدالرسول گلبن نوشته‌اند. بهروز شعیبی پیش از این در فیلم سینمایی طلا و مس نقش یک روحانی را به عهده داشته و تجربه ارائه تصویر قشر روحانی در یک بستر دراماتیک را داشته‌ است، اما با وجود این از همکاری کارشناسان مذهبی در این سریال بهره برده است.

بهروز شعیبی درباره همکاری کارشناسان مذهبی با تولید این سریال توضیح داد: هم در روند نگارش فیلمنامه و هم در زمان تصویربرداری کارشناسان مذهبی و متخصصانی از حوزه علمیه قم همراه ما بوده‌اند و ما را در تولید این سریال یاری داده‌اند. آنها هم در بخش‌های تحقیقاتی به ما کمک کردند و هم بازیگران را در ایفای نقش روحانی یاری دادند.

پرده‌نشین اولین سریالی است که بهروز شعیبی برای تلویزیون کارگردانی می‌کند. وی در این باره گفت: ساخت سریال برای تلویزیون با ساخت فیلم سینمایی تفاوت دارد و من با وسواس و نگرانی کار را شروع کردم. البته هنوز هم نگران هستم اما از آنجا که عوامل متعددی مانند حضور کارشناسان و بازیگران حرفه‌ای به من در ساخت این اثر کمک کرده، نتیجه کار رضایتبخش شده و گمان می‌کنم برای مخاطبان هم دلچسب باشد.

بر اساس توضیحات شعیبی، این سریال در شهرهای مختلف استان تهران از جمله رباط کریم، شهریار، ورامین و شهر تهران تصویربرداری شده است و تا مدتی همزمان با پخش، تصویربرداری آن ادامه خواهد داشت.

تدوین این سریال توسط فرامرز هوتهم ادامه دارد، علی ابوالصدق صداگذاری را انجام می‌دهد و علیرضا قربانی نیز خوانندگی تیتراژ را به عهده داشته است. مهیار علیزاده آهنگساز این مجموعه تلویزیونی پیش از این با علیرضا قربانی در آلبوم «حریق خزان» همکاری داشته است.

از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به شیوا ابراهیمی، محمود پاک نیت، حبیب دهقان‌نسب، سپیده اعلایی، علی مردانه، زویا امامی، سارا رسول‌زاده، محمدمهدی حسینی‌نیا، رضا مولایی، رسول ادهمی، سینا سهیلی، پرهام یداللهی، محمدشهباز تهرانی، کامران ملکی، سیامک ادیب و امیرحسین فتحی اشاره کرد. بابک حمیدیان نیز به عنوان بازیگر مهمان در این سریال حضور دارد.

نظرات بینندگان