کد خبر: ۶۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳

شیــراز بودجه ویژه زیارت می‌گیرد

ساماندهی و مدیریت امور زائران همواره به عنوان یک اولویت و دغدغه از سوی مدیران عالی مورد توجه قرار دارد.
به گزارش شیرازه، استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه نخستین نشست کارگروه ملی زیارت در دولت یازدهم ردیف اعتبارات زیارت در بودجه سال آینده کشور مختص شهرهای مشهد، قم و شیراز است.
'علیرضا رشیدیان' روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تصمیم در چارچوب نشست اخیر 'کارگروه ملی زیارت' به ریاست معاون اجرایی رییس جمهور در تهران اتخاذ شد. 

وی در ادامه گفت: ساماندهی و مدیریت امور زائران همواره به عنوان یک اولویت و دغدغه از سوی مدیران عالی مورد توجه قرار دارد. 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مشهدالرضا(ع) با وجود بارگاه منور رضوی در کنار سایر ظرفیتها نقش و کارکردی ملی و فرا ملی دارد افزود: این شهر سالانه پذیرای بیش از 25 میلیون زائر و مسافر داخلی و دو میلیون گردشگر خارجی است.

وی افزود : در افق 1404 این جمعیت به بیش از 40 میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی ارتقا می یابد. 

رشیدیان گفت: بر این اساس باید برای ارتقا جایگاه مشهد و ایفای نقش بین المللی آن بیش از پیش تلاش صورت گیرد. 

وی با اشاره به نشست کارگروه ملی زیارت به ریاست معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد: بر اساس مصوبات این نشست همچنین مقرر شد کمیسیونی فرعی ذیل کارگروه زیارت در معاونت اجرایی ریاست جمهوری به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور تشکیل شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: این کارگروه روند اجرای مصوبات، مصوبات اجرایی نشده و جلوگیری از تصویب موضوعات موازی و تکراری را پیگیری، رصد و پالایش می کند.

وی گفت: از دیگر مصوبات این نشست گنجاندن موضوع زیارت در برنامه ششم توسعه کشور بود لذا مقرر شد همچنانکه ماده 12 قانون برنامه پنجم مختص به این امر بود، در برنامه پنج ساله ششم نیز ماده مربوط به موضوع زیارت اختصاص یابد. 

رشیدیان افزود: در این نشست با توجه به مصوبه هیات دولت در سفر به مشهد مبنی بر اینکه سرمایه صندوق حرمین افزایش یابد نیز مقرر شد وزارت راه و شهرسازی طی روزهای آتی نشست هیات امنای صندوق را برگزار نموده و از منابع آن در راستای اجرای طرحهای توسعه بافت فرسوده اطراف حرم مطهر حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) استفاده شود.

همچنین در حاشیه این نشست استاندار خراسان رضوی دیدارهایی جداگانه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص تامین زیرساختهای لازم برای مشهد داشت.

منبع:ایرنا
نظرات بینندگان