کد خبر: ۶۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: 10 درصد فارسی‌ها قندخون دارند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت : 10درصد جمعیت بالای 30 سال استان فارس، مبتلا به دیابت و 10 درصد نیز در شرف ابتلا به بیماری دیابت هستند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، دکتر سید محمدکاظم تدین در مراسم گشایش نخستین کلینیک سلامت پای دیابت در درمانگاه شهید مطهری شیراز افزود: 50 درصد افراد اطلاعی از بیماری خود ندارند و نقش کلینیک های دیابت در هدایت و راهبرد بیماران در سطوح مختلف دارای اهمیت ویژه ای می یابد.

وی گفت: در زمینه بیماری های غیر واگیر ، اقدامات مثبتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده و امید داریم هر روز بیش از پیش شاهد توسعه این خدمات باشیم .

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع ، با همکاری 12 کلینیک دیابت سطح دو و یک کلینیک دیابت بارداری در بیمارستان حضرت زینب (س)در شهر شیراز خدمات تخصصی به بیماران دیابتی ارائه می شود، همچنین با راه اندازی پنج کلینیک دیابت در قطب های درمانی این خدمات تخصصی در سطح شهرستان های استان نیز ارائه می شود.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد:یکی از عوارض بیماری دیابت بر روی پای بیماران است که منجر به بروز زخم های پیشرفته و قطع اندام می شود و بر همین اساس، معاونت درمان اقدام به راه اندازی کلینیک سلامت پای دیابت در درمانگاه مطهری کرد که با همکاری مدیریت درمانگاه ، این کلینیک در کوتاه ترین زمان ممکن راه اندازی شد.

دکتر حجتی ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت : آموزش در درمان زخم های پای دیابتی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و می بایست آموزش های مناسب به همراهان بیمار نیز ارایه شود تا در طول مدتی که بیمار در منزل حضور دارد، اقدامات درمانی مناسب برای وی انجام شود.

وی یادآور شد: قبل از اینکه سلامت پای دیابت به خطر بیفتد با شروع علائمی از قبیل گز گز ، قرمزی و التهاب ، بیمار می بایست به پزشک مراجعه نموده و اقدامات درمانی از همان ابتدای امر انجام گیرد تا عوارض بعدی بروز نکند.
نظرات بینندگان