کد خبر: ۶۳۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۳

جراحی نادر تحریک الکتریکی مغز در شیراز انجام شد

تیم جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق به انجام یک عمل جراحی نادر تحریک الکتریکی مغز برای دو بیمار 22 ساله شدند.
سرپرست این تیم جراحی با بیان اینکه این عمل جراحی، از جمله پیشرفته ترین اعمال جراحی در علوم پزشکی، به ویژه رشته مغز و اعصاب محسوب می شود، اظهار کرد: با توجه به حساسیت و ظرافت این عمل جراحی، مراکز محدودی در منطقه قادر به انجام آن هستند و براي نخستین بار در شیراز برای دو بيمار 22 ساله، مبتلا به اختلال حركتي "ديس توني" در بيمارستان مرحوم نمازي شيراز با موفقيت انجام گرفت.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر؛ وی با اشاره به انجام اعمال مشابه، در دو بیمار مبتلا به پارکینسون و ترمور، پیش از این عمل جراحی، افزود: با موفقیت این دو جراحی، دور دوم این اعمال، با جراحی این خانم 22 ساله که برای حرکت برخی اندام ها دچار مشکل بود و به تنهایی قادر به راه رفتن نیز نبوده است، آغاز شد.

دکتر رزم کن تصریح کرد: دیگر جراحی صورت گرفته نیز مربوط به یک بیمار دارای اختلال شدید حرکتی بود که مانند این بیمار 22ساله، به صورت ژنتیکی از این اختلال رنج می برد و تاکنون نیز هیچ داروی موثری در این زمینه شناسایی و تولید نشده است.

سرپرست این تیم جراحی از رفع بیش از 70درصد اختلالات این دو بیمار در اثر عمل جراحی خبر داده و نسبت به بازگشت آنان به زندگی عادی در آینده، ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین با بیان اینکه عمل جراحی تحریک الکترونیکی مغز این بیمار 22ساله 10 ساعت به طول انجامیده است، از همکاری
، نظارت و حمایت گروه جراحي مغز و اعصاب بيمارستان نمازي به مدیریت پروفسور موسی تقی پور ، مركز تحقيقات علوم اعصاب دانشگاه به ریاست دکتر مجیدرضا فرخی و گروه نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این عمل جراحی خبر داد و یادآور شد: دکتر پیمان پترام فر به عنوان متخصص نورولوژي و دکتر سینا صالحی به عنوان متخصص علوم اعصاب و الکتروفیزیولوژی به عنوان اعضای اصلی تیم در طول این عمل جراحی حضور داشته، همچنین دکتر آرش مانی به عنوان متخصص اعصاب و روان، دکتر رضا جویبار ، دکتر حسین اقبال و دکتر فرید زند به عنوان تیم بیهوشی، از اعضای این تیم جراحی بوده اند.

دکتر رزم کن از امکان اعمال جراحی بیماران مبتلا به پارکینسون، اختلال حرکتی لرزش، دیس تونی، اختلال وسواس جبری، افسردگی های شدید و برخی انواع تشنج مقاوم به درمان دارویی، به کمک این شیوه جراحی خبر داد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
hamid
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳
0
نامتان جاودان