کد خبر: ۶۳۳۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۳

ذوالانوار:‌ مذاکرات با 1+5 مختص به دولت و یا مجلس خاصی نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده باید به توکل به خدا و توان ملت ایران اسیر زیاده خواهی های آمریکا نشود.
به گزارش شیرازه، سید حسین ذوالانوار با اشاره به فشار برخی کشورهای عربی که دست نشانده آمریکا هستند در خصوص به نتیجه نرسیدن مذاکرات اظهار داشت: آمریکا از طرفی تحت فشار از سوی برخی کشورهای عربی است و از سوی دیگر از سمت اسرائیل غاصب تحت فشار می باشد این در حالی است که زیاده خواهی های خود آمریکا نیز باعث شده مذاکرات هنوز به نتیجه نرسد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که آمریکا با فشار صهیونیست‌ها از یک طرف و برخی از کشورهای منطقه از طرف دیگر توان تصمیمات متناسب با حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد، طبیعی است مذاکرات به سرانجام  نرسد. 

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ذره ای از حق و حقوق ملت ایران کوتاه نمی آید، گفت: ما برای به نتیجه رسیدن این مذاکرات نباید ذره ای از حق و حقوق ملت ایران بگذریم.

ذوالانوار افزود: ملت ایران ملت توانمندی است که در سالهای های گذشته نیز به رغم اعمال تحریم ها توانسته به مرز خودکفایی برسد.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده از خط قرمز عبور نمی کند، تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای مواضع نظام و خط قرمزهای آن مشخص است و تیم مذاکره کننده ما از خط قرمزها عبور نمی‌کند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران از عزت ملت ایران که حاصل 35 سال ایستادگی و مقاومت شجاعانه این کشور است، قهرمانانه دفاع کند.
عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یاد آور شد:غرب نباید فراموش کند ملت ایران ملتی است که 8 سال مقتدرانه در مقابل یک نبرد نابرابر ایستادگی کرد و در شرایط سخت نیز توانست مملکت را به بهترین نحو اداره کند وآن را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهد
وی ادامه داد:مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 مختص به دولت و یا مجلس خاصی نیست و همه باید نگاه مسئولانه ای درقبال آن داشته باشیم نه اینکه با طرح مسائلی بهانه به دست بدخواهان منافع ملی بدهیم.
ذوالانوار خاطرنشان کرد: همانگونه که در بیانیه اکثریت نمایندگان مجلس اعلام شده است ملت ایران به هیچ عنوان از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای در همه ابعاد تنازل نخواهد کرد و پایداری این امر در قوانین مجلس شورای اسلامی مشخص شده است لذا هیات مذاکره کننده باید در مذاکرات تمامی حقوق هسته‌ای ملت ایران بر اساس معاهده ان‌پی‌تی شامل تحقیق و توسعه در ابعاد مختلف را صیانت کنند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نتیجه مذاکرات باید برد-برد باشد، گفت: حفظ عزت اسلامی ملت ایران بسیار جدی است و همواه باید مورد توجه قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مرتضی باصری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳
0
آجرک الله حاجی ذوالانوار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳
0
دوست داریم رییس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳
0
انسان با تقوا و مومن واقعی سید حسین ذوالانوار