کد خبر: ۶۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۳

پاکسازی مناطق «السعدیه» و «جلولاء» + تصاویر

نیروهای امنیتی با پشتیبانی گردان‌های مردمی موفق شدند مناطق «السعدیه» و «جلولاء» در استان دیاله را به طور کامل از کنترل تروریست‌های داعش خارج کنند.
نیروهای امنیتی عراق روز یکشنبه موفق شدند مناطق «السعدیه» و «جلولاء» واقع در استان دیاله را از دست تروریست‌های داعش آزاد کنند.

«هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر عراق گفت: نیروهای امنیتی با پشتیبانی گردان‌های مردمی موفق شدند مناطق «السعدیه» و «جلولاء» در استان دیاله را به طور کامل از کنترل تروریست‌های داعش خارج کنند.

وی همچنین تاکید کرد که نیروهای امنیتی تمامی بمب‌های کار گذاشته در این مناطق را شناسایی و خنثی کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی عراق با حمایت‌های مردمی بامداد امروز موفق شدند از سه محور وارد منطقه السعدیه واقع در شمال شرق بعقوبه شوند و ضربات مهلکی را به تروریست‌ها ی داعش وارد کنند.

همچنین «ابراهیم باجلان» معاون استانداری دیاله از آزادی ۹۰ درصدی مرکز ناحیه جلولاء واقع در شمال شرق بعقوبه از دست تروریست‌ها خبر داد و گفت که ارتش موفق شده بخش‌های وسیعی از مناطق اطراف منطقه جلولا را به محاصره کامل خود در آورد.

نیروهای پیشمرگه به ۳ محله در ناحیه جلولاء در شمال شرقی بعقوبه حمله کرده و با داعش وارد جنگ خیابانی شدیدی شده‌اند.

یک منبع امنیتی در استان دیالی تأکید کرد که نیروهای پیشمرگه با پشتیبانی نیروی هوایی به محله‌های الوحده، التجنید و الجماهیر در ناحیه جلولاء (در ۷۰ کیلومتری شمال شرقی بعقوبه) حمله کردند.

شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از این منبع خاطرنشان کرد: پیشمرگه در این محله‌ها وارد جنگ خیابانی شدیدی با داعش شده است و تروریست‌ها برای جلوگیری از پیشروی نیروهای پیشمرگه در ساختمان‌های بلند سنگر گرفته‌اند.

وی با اشاره به هلاکت ۵ تک تیرانداز داعشی در درگیری‌ها، از آغاز به کار گروه‌های مهندسی برای خنثی سازی می‌ن‌ها از مسیرهای اصلی منطقه خبر داد.

در این درگیری‌ها ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند و تجهیزات نظامی آن‌ها منهدم شد.

این حوادث در حالی رخ داده است که نیروهای امنیتی عراق همچنان به اقداماتشان برای پاکسازی مناطق مختلف از وجود تروریست‌های داعش ادامه می‌دهند و به پیشرفت‌هایی نیز دست یافته‌اند.





























نظرات بینندگان