کد خبر: ۶۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 3 آذر

چانه‌زنی استا‌ن‌های دیگر، سر استان فارس را بی‌کلاه گذاشت!

رئیس بهزیستی کشور در شیراز خبر داده که درآمد ماهانه کودکان متکدی چیزی حدود 3 میلیون تومان است!

به گزارش شیرازه؛ «44 درصد از جمعیت استان تحت پوش بیمه تامین اجتماعی هستند»؛ این را نباتی مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس به «نیم‌نگاه» گفته است. وی در مصاحبه اختصاصی با این روزنامه گفته است: تغییرات عمده در خصوص تکریم ارباب رجوع در تامین اجتماعی فارس ایجاد شده است. وی آماری را در خصوص بیمه شدگان تا پایان مرداد 93 نیز بیان کرده: «تعداد بیمه شدگان اصلی 681712، تعداد پرونده مستمری 104984 خانوار، کل افراد تحت پوشش سازمان اعم از اصلی و تبعی 220081، جمعیت استان براساس سرشماری سال 90، 4596658 نفر که 44 درصد جعیت استان تحت پوشش بیمه‌ای هستند».

«افسانه» تیتر یک خود را هسته‌ای برگزیده؛ «توافق ایران و غرب در سایه روشن». تصویری بزرگ از جان کری، اشتون و ظریف در حالی که اشتون دست خود را به سوی ظریف دراز کرده و ظریف هم با لبخندهای همیشگی‌اش در حال پاسخ دادن به کری است، صفحه اول این روزنامه را متفاوت از شماره‌های دیگر کرده است. کاریکاتور این روزنامه اما به مصائب همراهان بیماران در بیمارستان‌های شیراز و احتمالا بیمارستان شهید فقیهی اشاره دارد؛ معضلی که با وجود تدابیر اندیشیده شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی، هم‌چنان ادامه دارد؛

چانه‌زنی استا‌ن‌های دیگر، سر استان فارس را بی‌کلاه گذاشت!

«توافق سیاسی»؛ این یکی از عجیب‌ترین تیتر یک‌‌هایی است که در میان روزنامه‌های استان فارس و حتی ایران منتشر شده. «عصر مردم» بدون روتیتر و زیرتیتر صرفا تیتر یک زده «توافق سیاسی»! چندمدتی است که برخی روزنامه‌ها در ایران از جمله وطن امروز از میان اصول‌گرایان و اعتماد از میان اصلاح‌طلبان چنین تیترهایی را در صفحه اول خود می‌زنند که البته مقدمه و موخره و صفحه‌بندی خاص خود را می‌طلبد. اما عصر مردم در اقدامی عجیب بدون کم‌ترین تغییری در صفحه بندی خود این تیتر را زده که واقعا جای تامل داشته و به نظر باید مسئولان این روزنامه کمی در نحوه تیتر یک زدن دقت بیشتری داشته باشند. دیروز نیز یک اشتباه دیگر در نحوه تیتر یک زدن در این روزنامه رخ داد که می‌توانید آن را در اینجا بخوانید.


و اما کاریکاتور امروز این روزنامه:

چانه‌زنی استا‌ن‌های دیگر، سر استان فارس را بی‌کلاه گذاشت!

«یک سیزده خوش‌یمن»؛ تیتر یک «خبر جنوب» است که به استقبال مردم از سیزدهمین نمایشگاه کتاب فارس پرداخته. سیروس رومی یکی از روزنامه‌نگاران قدیمی شیراز به این روزنامه گفته که تاریخ مطبوعات انقلاب اسلامی کتاب می‌شود. او البته این را هم گفته که ممیزان وزارت ارشاد کتاب‌ها را قلع و قمع می‌کنند! او با گلایه از روند سلیقگی ممیزی، گفته که وزارت ارشاد 36 صفحه از کتاب تاریخ مطبوعات فارس‌اش را حذف کرده است. دادستان عمومی و انقلاب شیراز هم در گفتگو با خبر جنوب گفته است: «نظارت بر عملکرد نیروی انتظامی در اولویت برنامه‌های دادستانی قرار دارد». وی یکی از اولویت‌های دادستانی را نظارت بر عملکرد ضابطین به ویژه نیروی انتظامی عنوان کرده و گفته: در این رابطه یکی از معاونان دادستان برای نظارت بر عملکرد ضابطین و نیروی انتظامی مشخص شده زیرا هر اندازه شناخت بیشتری در این خصوص وجود داشته باشد ایرات و مشکلات رفع خواهد شد. «التیام دل سوخته جنگل‌های فارس با دست‌های خالی!» عنوان گزارش دیگر این روزنامه است که در بخشی از آن آمده: «به خاطر چانه‌زنی‌ استان‌های دیگر، هنوز مبلغ میلیاردی را که سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور برای جبران آتش سوزی‌ها وعده داده بود تخصیص پیدا نکرده و هنوز سر فارس که بیشترین آتش سوزی و خسارت را در سال‌های اخیر داشته بی‌کلاه مانده است.» رئیس بهزیستی کشور هم که در شیراز به سر می‌برده خبر داد که درآمد ماهانه کودکان متکدی چیزی حدود 3 میلیون تومان است! او گفته که متکدیان کودک کشور در طول یک وعده کاری بیش از 4 برابر دستمزد مطابق قانون کار پول در می‌آورند.

نظرات بینندگان