کد خبر: ۶۳۳۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۳
استاندار فارس در جمع خبرنگاران:

برخی شهرستان‌ها را ممنوع الافاغنه می‌کنیم/ مدیر مخابرات برکنار می‌شود

درمورد آنچه به دولت مربوط است در استان من باید پاسخگو باشم اما من نتیجه را مطلوب نمی‌بینم
به گزاش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس ضمن تقدیر از رسانه‌های استان فارس اظهار کرد: رسانه‌های استان در راستای تبیین مسائل و انعکاس تحولات یک ساله استان گام بلندی برداشتند.

سیّد محمد احمدی در جمع خبرنگاران هفته بسیج را تبریک گفت و بسیج را شاهکاری انکارناپذیر توصیف و اظهار خرسندی کرد که تفکر بسیج و عطر آن به همه اقشار جامعه تسری یافته و حتی این تفکر در رویدادهای بین‌المللی نیز سبب ایجاد حرکت‌های بسیجی‌وار و جلوگیری از شکست سوریه شده است. همچنین بدون شک تفکر و حرکت بسیجی در دیگر کشورهای منطقه نیز مؤثر بوده است.

استاندار فارس با بیان اینکه عملکرد ۱۵ ماهه دولت آثار و برکات زیادی داشته است، گفت: در این مدت دولت با اتخاذ تدابیر راهگشا امید را در دل مردم زنده کرده و فضای نشاط بر جامعه حاکم شده است.

احمدی با تصریح اینکه روند به رشد کشور و استان براساس آمار، ارقام و واقعیت‌های موجود بررسی شده و موفقیت‌های دولت در تمام زمینه‌ها قابل مشاهده است، بیان کرد: فضای آرامی بر اقتصاد کشور حاکم شده و در عرصه بین‌الملل نیز تنش‌زدایی در عرصه مذاکرات دیده می‌شود.

وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران در ایران برای مذاکره با بخش خصوصی، بیان کرد: رئیس‌جمهور کشور با دو سفر به نیویورک و دیدار و مذاکره با سران کشورهای مختلف، عزت جمهوری اسلامی ایران را اقتدار بخشیدند.

مقام ارشد دولت در فارس با اشاره به تحول در فضای کسب و کار اعلام کرد: رشد اقتصادی کشور از منهای ۶ و ۸ دهم به صفر نزدیک شده و به سمت مثبت شدن پیش می‌رود؛ تورم نقطه به نقطه به ۱۴ درصد رسیده و تورم از ۴۵ به ۲۵ درصد کاهش یافته است که بانک‌های جهانی و صندوق بین‌الملل پول این آمار را رصد کرده و بر این موضوع اذعان دارند و امیدواریم که تورم تا پایان پاییز امسال به ۱۹ درصد برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت اغلب مردم بیمه شدند و اقداماتی که در این زمینه انجام شده نیاز به هزینه‌های سرسام‌آور دارد، افزود: دولت از محل یارانه‌ها بیشتر به این مسائل پرداخته و گام‌های اساسی برداشته شده است.

احمدی اظهار کرد: با تدابیر اندیشیده شده هزینه‌های سنگین درمان کاهش یافته و مردم در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از هزینه‌های جراحی را مردم پرداخت می‌کنند و دارو در بیمارستان‌ها تهیه می‌شود.

استاندار فارس ظرفیت پزشکی و امکانات درمانی استان فارس را بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: برای راه‌ندازی شهر سلامت استان فارس اقدامات مناسب در زمینی با وسعت ۶۰ هکتار انجام شده است.

احمدی با اشاره به اینکه استان فارس با ۶۰ بیمارستان، بیشترین بیمارستان را در سطح کشور به خود اختصاص داده، تصریح کرد: در ورودی شهر صدرا سه بیمارستان در حال ساخت است. همچنین برای جلوگیری از مهاجرات نخبگان به خارج از کشور شهر دانشگاهی شیراز در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار در شهر صدرا ساخته می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت پزشکی استان فارس و استفاده بهینه از این ظرفیت، گفت: بهتر است برای تبلیغ و معرفی این ظرفیت استان و شهر شیراز به کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای منطقه برای استفاده از تبلیغات ماهواره‌ای برنامه‌ریزی شود که به دنبال تأمین اعتبار در این زمینه هستیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در مدت خدمات‌رسانی دولت تدبیر و امید در استان فارس اقدامات اساسی و بزرگی انجام شده است، گفت: دولت در این مدت در دوره گذار بوده که بسیار سخت بوده و تغییر مسیر اجرایی کشور از وضعیت گذشته به وضعیت کنونی و تغییر مدیران و جابجایی‌ها زمان زیادی لازم داشته و برخی اقدامات صورت گرفته که هنوز هزینه آن تأمین نشده اما با این وجود شاهد اقدامات مهم در استان بودیم.

احمدی مهم‌ترین اقدام نمایندگان دولت در استان را دعوت از مدیران ارشد کشور برای حضور در استان دانست و گفت: در مدت کوتاهی شخصیت‌های برجسته کشور از جمله معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در استان حضور یافته و وضعیت استان را از نزدیک بررسی کردند و در طول این چند سال در هیچ استانی چنین موضوعی نبوده که مدیران ارشد کشوری در فاصله مدت زمان کوتاهی به یک استان سفر کنند.

وی یادآور شد: استان فارس در سال ۹۳ از منابع ملی و ردیف مربوط به سفر مقام معظم رهبری و بنیاد برکت یک میلیارد و ۵۹۵ میلیون تومان اعتبار به خود اختصاص داده است.

احمدی با بیان اینکه دکتر نوبخت در آستانه تدوین بودجه ۹۴ به استان دعوت شدند و با وجود اینکه ایشان باید در مرکز حضور داشته و درآن ایام برنامه‌ریزی بهتری برای تدوین بودجه ۹۴ داشته باشند، خاطرنشان کرد: وی سه روز در استان حضور داشته و پس از بازدید از استان گفتند استان فارس از نظر ما استان بزرگی است که با به فعلیت درآمدن ظرفیت‌هایش می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

استاندار فارس با اشاره به ملاقات خود با وزرای مختلف و قانع کردن آن‌ها برای سفر به استان، تصریح کرد: این ملاقات‌ها به نتیجه رسیده و سبب حضور وزیر نیرو، رئیس مدیرکمیسیون آب و خاک مجلس و معاون وزیر جهاد کشاورزی به استان شده و همه بر برطرف شدن مشکلات استان فارس به ویژه در حوزه آب اتفاق‌نظر دارند.

احمدی با بیان اینکه در زمان حضور معاون اول رئیس جمهور با بررسی‌های انجام شده در استان ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای بحران خشکسالی تخصیص یافت، اظهار کرد: از سال ۹۳ تاکنون استان فارس موفق به تخصیص اعتبار ۱۲۶ میلیارد تومانی شده و این رقم در سال گذشته تنها ۲۰ میلیارد بوده که کامل تخصیص نیافته اما امیدواریم که اعتبارات امسال استان به طور صد در صد تخصیص یابد.

وی با اشاره به گشایش خط یک متروی شیراز در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان بیان کرد: معاون اول رئیس جمهور در سفر خود به شیراز قول قطعی تأمین اعتبار تکمیل خط یک متروی شیراز را داده و با آقای جهانگیری طی ۳۸ نامه برای پیگیری مسائل مختلف استان مکاتبه کردیم که مباحث در این سفر نیز مطرح شد و عملیاتی شدن تک تک آن‌ها دنبال می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه سفر آقای نوبخت نیز برای استان برکات زیادی داشت، اظهار کرد: دکتر نوبخت با استفاده از هلی‌کوپتر از دریاچه بختگان بازدید کرد و قول داد ردیفی برای احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های استان در بودجه ۹۴ اختصاص یابد.

احمدی با اشاره به تصویب هیئت امنایی شدن مجموعه‌های جهانی تخت‌جمشید و پاسارگاد، افزود: علاوه بر هیئت امنایی شدن این مجموعه‌ها سالانه ردیفی در بودجه ۹۴ از منابع ملی برای احیاء و بازسازی این مجموعه‌ها اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه بنا به گفته آقای نوبخت به پروژه‌های عمرانی استان که تا پایان سال به بهره‌برداری برسد صد در صد اعتبارات اختصاص می‌یابد، گفت: بودجه امسال استان فارس هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان مصوب شده بود که از محل بنیاد برکت نیز ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت. همچنین از محل سفر مقام معظم رهبری ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به مناطق محروم استان برای آبرسانی به روستا‌ها تخصیص یافته است.

احمدی با اشاره به وضعیت نامناسب فولاد استان و با بیان اینکه برای بهبود این صنعت ۳۰۰ میلیون یورو اختصاص داده شده تا سالانه ۴ میلیون تن شمش فولاد در استان تولید شود، عنوان کرد: در استان فارس مشکل معدن آهن وجود دارد و استخراج از معدن انجام نمی‌شود که ظرفیت‌های موجود استان در حال بررسی است و دراین زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با بانک‌ها برای جلوگیری از تعطیل شدن کارخانجات و رونق صنایع تعطیل شده، اظهار کرد: هر هفته بازدید از صنایع چه در حال رکود و چه در حال تعطیلی برای حل مشکلات و معرفی توانمندی‌های صنایع استان انجام می‌شود.

احمدی ضمن اعلام اینکه در عرصه کسب و کار رتبه استان از هفده به هفت رسیده است، گفت: رتبه بیکاری استان از ۲۸ به ۲۰ رسیده و رتبه استان فارس ۸ پله ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه جرائم امنیتی در سطح استان بین ۱۶ تا ۲۰ درصد کاهش یافته و فضای آرامی بر استان حاکم است، تأکید کرد: اجازه ایجاد تنش در استان را نمی‌دهیم و باید توجه داشت که کسی قادر به تغییر سلیقه مردم نیست و هرچند گروه‌های مختلف تشکیل حزب داده‌اند اما برآیند همه آن‌ها باید پیشرفت استان باشد و در این راستا هرکس نسخه بهتری برای حل مشکلات استان ارائه دهد از آن استفاده می‌شود و شما هم شاهد هستید که از تمام سلایق در مدیریت استان استفاده شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه تمام مصوبات ما در استان اجرایی شده است، تصریح کرد: طرفدار یک جناح نیستم و استان فارس این فضا را کمتر تجربه کرده است.

احمدی با اشاره به اینکه آزادراه شیراز اصفهان با ۲۲۰ کیلومتر ساخت حدود ۱۵۰ کیلومتر راه را کوتاه می‌کند، خاطرنشان کرد: هیچ یک از پروژه‌های استان در این مدت تعطیل نشده و سال ۹۴ برای ترمینال خارجی فرودگاه شیراز سالنی با ۲۱ هزار مترمربع مساحت و در خور فارس ساخته می‌شود که در حال حاضر تعداد پارکینگ‌های فرودگاه شیراز در ۳۳ هزار متر مربع زمین در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی سبب سرمایه‌گذاری ۱۸ گروه خارجی در استان شده، تصریح کرد: نتیجه مثبت مذاکرات سبب افزایش این سرمایه‌گذاری می‌شود و با کمک به این بخش و شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در استان ارتقای استان دنبال می‌شود تا فارس سرفراز در ایران قدرتمند بدرخشد.

استاندار فارس با اشاره به سوء مدیریت در مخابرات استان و اینکه فارس جزء شش استان زیان‌ده کشور در این عرصه بوده است، بیان کرد: تصمیم‌گیری کند مدیران مرکز سبب بروز مشکلات بسیار شده و مسئولان را مجبور به استفاده از مدیران غیربومی کرده و برخی نیز به پست بسیار وابسته‌اند اما به شدت به دنبال تغییر مدیر مخابرات استان هستیم.

احمدی با بیان اینکه اگر تمام عوامل در اختیار من بود و در چارچوب نظام و بر مبنای درخواست مردم پیش می‌رفتم نمره استانداری ۲۰ بود، عنوان کرد: درمورد آنچه به دولت مربوط است در استان من باید پاسخگو باشم اما من نتیجه را مطلوب نمی‌بینم و در هر زمینه اگر مانع در پیش نبود اختیار ما بیشتر بود و کار‌ها بهتر پیش می‌رفت.

وی با اشاره به تلاش‌های استانداری برای برطرف کردن مشکلات بانک‌ها، اظهار کرد: هفت مرتبه با صندوق توسعه ملی جلسه داشتیم و مشکلات بانک‌ها مطرح شد که عمده‌ترین مشکل این است که کارآفرینان ما از گرفتن وام ارزی امتناع دارند و ترس از نوسانات نرخ ارز در این زمینه وجود دارد.

استاندار فارس با بیان اینکه به دنبال سرمایه‌گذارانی هستیم که به وام نیاز ندارند، گفت: مشکلات مربوط به دریافت استعلام‌ها برای سرمایه‌گذاران برطرف شده و در حال حاضر وضعیت این مورد در استان خوب است چراکه روند طولانی نیست و حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری به این بخش ورود کرده و مسائل را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به فشارهای مردم برای باز شدن مسیر ترافیکی خیابان حافظیه، خاطرنشان کرد: دستورات لازم به معاون عمرانی استانداری داده شده تا این موضوع را پیگیری کرده و نتیجه مطلوب حاصل شود.

استاندار فارس با بیان اینکه تاکنون به غیر از دانشگاه فرهنگیان هیچ دانشگاهی از من برای حضور در دانشگاه دعوت نکرده است، تصریح کرد: فعالیت‌های دولت شفاف است و برای مسئولیت نهاد کتابخانه‌ها نیروی خوش‌فکری معرفی شده که به زودی معرفی می‌شود.

احمدی حضور اتباع بیگانه در کشور را سبب اشغال بسیاری از فرصت‌های شغلی شده عنوان و اعلام کرد: در صدد ممنوع کردن حضور اتباع بیگانه در برخی شهرستان‌های استان هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام مراحل مطالعاتی برای ساخت سد تنگ سرخ انجام شده، عنوان کرد: این موارد پیش از حضور من در استانداری فارس انجام شده و بناست ارتفاع تاج این سد حدود ۶ متر کاهش یابد.

به گفته وی برای پیشگیری از خشک شدن آب دریاچه‌های استان ۲۰۰ حلقه چاه در کازرون با همکاری نیروی انتظامی پر شده است.

استاندار فارس نقش نمایندگان استان در توسعه را مثبت و مثمر ثمر ارزیابی و اظهار کرد: متروی شیراز پس از حضور دکتر جهانگیری مراحل تست نهایی را سپری کرده و تا چند روز آینده این تست‌ها توسط شرکت چینی به اتمام می‌رسد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳
0
سلام اینجانب کارمند مخابرات فارس هستم جناب اقای مهندس محمودی از اندسته مدیران سخت کوش و مدبر و متدین هستند مخابرات یک نهاد خدماتی هست نه جولان گاه کارهای سیاسی بازی و باند بازی جناب اقای احمدی که به حسب قدرتی که فعلا دارد الفاظی که دور از شان مقدس یه مقام جمهوری اسلامی نیست مثل دریوزگی استفاده می کند باید بدانه قدرت و مقام ضمن اینکه دایمی نیست بلکه در کشور اسلامی ودیعه الهی هست جناب اقای استاندار:مخابرات فارس زیان ده نیست اصلا اگر زیان ده باشه ا چی شده استاندار سنگ یک شرکت خصوصی را به سینه می زنه کارنامه اقای محمودی را در استان های مرکزی و کهکیلویه و استان فارس و روند رو به جلو پیشرفت مخابرات استان و جلوگیری از باند بازی ریخت وپاشها را ببینند واقعا این مدیر روستا زاده رنج کشیده چه خطایی کرده جابجای یه مسول قسمت رییس یه اداره ویا صرفه جویی همراه با بهبود ارایه خدمات دریوزکی هست اگه یه مدیر نتونه یه رییس واحد را برای بهبود ارایه خدمات جابجا کنه پس چه مدیری هست ثانیا بیایید خداوکیلی ببینید چقدر با این جابجایی ها سطح رضایت مندی مردم بیشتر شده با کدام از این زیر دستان برخورد سیاسی یا باند بازی کرده .اصلا این بنده خدا اگه باندی داشت که این طور ابرویش رسانه ای نمی بردند معنی شایسته سالاری .. اینه ….
مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳
0
آقاي استاندارن عزيز وفرهيخه ، لطفادرمقابل تخلفات شهرداري شيرازنسبت به تضعيع حقوق مردم نيزپاسخگوباشيد.التماس دعا
رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳
0
من بعنوان یک شهروند از منش و رفتار مهندس محمودی راضی هستم