کد خبر: ۶۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 4 آذر

همدردی پزشک شیرازی با بیمار سرطانی؛ موهایی که با عشق تراشیده شد

سه مقام عالی رتبه استان فارس به آخوندی وزیر راه و شهرسازی درخصوص لغو مصوبه توسعه حرم شاهچراغ(ع) نامه نوشتند.

به گزارش شیرازه؛ روزنامه‌های امروز رنگ و بوی مذاکرات هسته‌ای دارد. «ماراتن مذاکرات ادامه یافت» را «عصر مردم» تیتر یک کرده است. یکی از تیترهای دیگر صفحه اول این روزنامه، سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است؛ «جایگاه متزلزل خشکه مقدس‌ها تحلیل خواهد رفت». در این گزارش که به نقل از ایلنا منتشر شده، آمده: «با گسترش اعتدال در جامعه و افزایش و اقبال هرچه بیشتر مردم به آن، قطعا جایگاه متزلزل خشکه مقدسی‌ها بیش از پیش تحلیل خواهد رفت، از طرف دیگر نیز برخی اسلام‌شناس‌ها، حوزه‌ها و حتی افراد حزب‌اللهی هم کم‌کم احساس می‌کنند بعضی سخت‌گیری‌ها جواب نمی‌دهد». البته هاشمی در این سخنان اشاره‌ای به سال‌های ریاست جمهوری خودش نکرده که چگونه با رفتارهای تند، منتقدان خود را تحت فشار قرار می‌داده است و با ارائه‌های تفسیری‌های بسته از برخی مسائل، در محدودسازی جنبش دانشجویی می‌کوشید. اما سرمقاله امروز «در برزخ مذاکرات با 1+5» است. عسلی در قسمتی از یادداشت می‌نویسد: «در طول 7 ماه آینده قرار است چه اتفاقی بیفتد که ما نخست به یک توافق سیاسی و سپس به توافقی جامعه برسیم؟ بهتر است تیم مذاکره کننده در مصاحبه‌هایی این مسائل را برای مردم روشن کنند هرچند تلاش و زحمات آنان در طول این مدت قابل تقدیر است و همین که از خط قرمزها عبور نکرده‌اند، امانت‌داری آن‌ها را ثابت می‌کند و باید مورد تقدیر و تشویق قرار گیرند زیرا به تجربه ثابت شده که وقتی ما یک قدم عقب نشسته‌‌ایم آن‌ها دو قدم پیش آمده‌اند و زیاده‌خواهی‌های خود را افزایش داده‌اند».

«خبر جنوب» تیتر یک امروز خود را به یک خیابان که حالا جنجالی شده اختصاص داده؛ «سرگذر هنر جنجال شد». این گزارش به اظهار نظرات اعضای شورای شهر پرداخته است. «گر تو بهتر می‌زنی بستان بزن!» پاسخ استاندار فارس به اعلام آمادگی شهردار برای تکمیل پروژه تاریخی میانرود است. احمدی گفته حاضر است شهرداری شیراز را برای به سرانجام رسیدن این پروژه حمایت کنیم. البته استاندار به برخی مدیرانی که به پست خود وابسته‌اند هم اشاره‌ای داشته و از التماس‌های آنان برای ماندن گفته است. وی هم‌چنین گفته که مدیر مخابرات استان را تا اندازه‌ای قبول ندارد که مانع از حضور او در استانداری می‌شود. «قشنگ یعنی تعبیر عاشقانه اَشکال» عنوان گزارشی است از یک پزشک شیرازی که برای راضی کردن بیمارش جهت شیمی درمانی، موهای خود را تراشیده است. در بخشی از این گزارش آمده: «رابطه متواضعانه و انرژی بخش دکتر مهران کریمی فوق تخصص خون و آنکولوژی به راستی که می‌تواند تلنگری باشد به آن‌هایی که هرچه بخوانند و هرچه بنویسند و هرچه به میز بچسبند و هرچه رتبه بگیرند باز هم با دیدن‌شان باید بگویی عالمی دیگر بباید ساخت وز نو آدمی». پیش از این نیز یک معلم کرمانشاهی برای ابراز همدردی با دانش آموز بیمار خود، این کار را کرده بود.

«زمین‌های حاشیه سد تنگ سرخ در انتظار تصمیم شورا»؛ این تیتر یک «افسانه» امروز است. مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفته است که اگر جایگزین 100 هکتار زمین‌های تنگ سرخ را بدهند، از حق خود می‌گذریم. این روزنامه هم‌چنین نامه سه مقام عالی رتبه استان فارس به آخوندی وزیر راه و شهرسازی را در صفحه اول خود منتشر کرده است. نماینده ولی فقیه در استان فارس، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) و استاندار فارس در این نامه، لغو مصوبه توسعه حرم شاهچراغ(ع) را به دلیل اعمال نظر برخی افراد که متفاوت با نظر وزیر بوده است، معرفی کرده‌اند.
نظرات بینندگان