کد خبر: ۶۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳
ابراهیم شوشتری در نشستی خبری با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۸۰۰ پرواز در شبانه روز در شرکت فرودگاه های کشور کنترل می شوند گفت: خدمات فرودگاهی و خدمات ناوبری هوایی در شرکت فرودگاه های کشور انجام می شود و مدیریت و نگهداری، کنترل پروازها در سراسر کشور و ارائه فعالیت و خدمات عملیات هوانوردی از جمله فعالیت های شرکت فرودگاه های کشور است. معاون شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه به دلیل افزایش غیر قابل تصور پروازهای عبوری حدود ۱۱ مسیر هوایی جدید تاسیس شده است گفت: در حال حاضر ۶۶ راه هوایی سنتی و ۳۷ راه هوایی ماهواره ای داریم که در مجموع ۶۱ هزار و ۷۷۶ کیلومتر راه هوایی داریم. شوشتری با اشاره به اینکه راه های هوایی سنتی برای هواپیماهای قدیمی است که به ایستگاه های زمینی متصل می شوند گفت: اما هواپیماهای جدید ناوبری دقیقی دارد نیاز به تجهیزات زمینی ندارند و از تجهیزات ماهواره ای استفاده می کنند. وی با اشاره به اینکه ۹ فرودگاه بین المللی در کشور داریم اظهار داشت: ۲۵ فرودگاه هم پروازهای عتبات را انجام می دهند و مابقی هم فرودگاه های داخلی هستند ضمن آنکه ساخت ۴ فرودگاه در دست مطالعه قرار دارد. معاون شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه تمایلی به ساخت فرودگاه های جدید نداریم گفت: فرودگاه ها هزینه بسیار سنگینی دارند بنابراین ساخت فرودگاه های جدید در دستور کار دولت نیست. وی درخصوص آمار پروازهای عبوری اظهار داشت: تا سال ۶۷ به دلیل جنگ تحمیلی پرواز عبوری به ندرت داشتیم اما آمارها نشان می دهد که در سال ۹۲ حدود ۱۷۸ هزار و ۶۸۵ پرواز عبوری در سال داشتیم که این رقم امسال به ۹۵۰ ترافیک هوایی در ۲۴ رسیده است. شوشتری با اشاره به اینکه سیستم راداری را از سال ۱۳۸۰ در فضای کشور اجرا کردیم بیان کرد: برای افزایش پروازهای عبوری کارگروهی را برای ساماندهی راه های هوایی و تاسیس مسیرهای مستقیم و موازی از سال گذشته تشکیل دادیم و در حال حاضر هم مشتریان ما می گویند که باید شارژ عبور را تغییر دهیم که با کمک مسئولان بازرگانی و اقتصادی در حال تهیه دستورالعمل جدیدی هستیم. معاون شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه ۷ ایرلاین آمریکایی در شبانه روز از روی آسمان ایران عبور می کنند افزود: ماهانه ۴۵۰ سرباز آمریکایی از آسمان ایران پرواز می کنند. وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه امسال ۱۷ میلیون و ۸۴۶ هزار مسافر داخلی جا به جا شده اند افزود: در این مدت در پروازهای بین المللی هم ۶ میلیون و ۶۸۲ هزار مسافر جا به جا شدند که این عدد در سال گذشته ۵ میلیون و ۳۳۹ هزار نفر بوده است. وی تصریح کرد: در مجموع در هفت ماهه امسال ۲۶ میلیون و ۲۶۴ هزار مسافر جا به جا شدند که این روند در مدت مشابه سال گذشته ۲۳ میلیون و ۱۸۵ هزار نفر بوده است که رشد ۱۳ درصدی را نشان می دهد. معاون شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه در هفت ماهه امسال ۹۹ هزار و ۳۵۵ پرواز داخلی انجام شد که این رقم در سال قبل حدود ۹۶ هزار پرواز بود گفت: امسال ۱۳۶ هزار و ۱۴۱ پرواز عبوری داشتیم که در سال گذشته این عدد ۹۷ هزار و ۷۳۳ پرواز بود که رشد ۲۸.۵ درصدی را نشان می دهد.

عبور 7 ایرلاین آمریکایی از آسمان ایران

معاون شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ ایرلاین آمریکایی از آسمان ایران عبور می کنند گفت: پروازهای عبوری امسال نزدیک به سال گذشته ۲۸.۵ درصد رشد داشته است.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، ابراهیم شوشتری در نشستی خبری با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۸۰۰ پرواز در شبانه روز در شرکت فرودگاه های کشور کنترل می شوند گفت: خدمات فرودگاهی و خدمات ناوبری هوایی در شرکت فرودگاه های کشور انجام می شود و مدیریت و نگهداری، کنترل پروازها در سراسر کشور و ارائه فعالیت و خدمات عملیات هوانوردی از جمله فعالیت های شرکت فرودگاه های کشور است.

معاون شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه به دلیل افزایش غیر قابل تصور پروازهای عبوری حدود ۱۱ مسیر هوایی جدید تاسیس شده است گفت: در حال حاضر ۶۶ راه هوایی سنتی و ۳۷ راه هوایی ماهواره ای داریم که در مجموع ۶۱ هزار و ۷۷۶ کیلومتر راه هوایی داریم.

شوشتری با اشاره به اینکه راه های هوایی سنتی برای هواپیماهای قدیمی است که به ایستگاه های زمینی متصل می شوند گفت: اما هواپیماهای جدید ناوبری دقیقی دارد نیاز به تجهیزات زمینی ندارند و از تجهیزات ماهواره ای استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۹ فرودگاه بین المللی در کشور داریم اظهار داشت: ۲۵ فرودگاه هم پروازهای عتبات را انجام می دهند و مابقی هم فرودگاه های داخلی هستند ضمن آنکه ساخت ۴ فرودگاه در دست مطالعه قرار دارد.

معاون شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه تمایلی به ساخت فرودگاه های جدید نداریم گفت: فرودگاه ها هزینه بسیار سنگینی دارند بنابراین ساخت فرودگاه های جدید در دستور کار دولت نیست.

وی درخصوص آمار پروازهای عبوری اظهار داشت: تا سال ۶۷ به دلیل جنگ تحمیلی پرواز عبوری به ندرت داشتیم اما آمارها نشان می دهد که در سال ۹۲ حدود ۱۷۸ هزار و ۶۸۵ پرواز عبوری در سال داشتیم که این رقم امسال به ۹۵۰ ترافیک هوایی در ۲۴ رسیده است.

شوشتری با اشاره به اینکه سیستم راداری را از سال ۱۳۸۰ در فضای کشور اجرا کردیم بیان کرد: برای افزایش پروازهای عبوری کارگروهی را برای ساماندهی راه های هوایی و تاسیس مسیرهای مستقیم و موازی از سال گذشته تشکیل دادیم و در حال حاضر هم مشتریان ما می گویند که باید شارژ عبور را تغییر دهیم که با کمک مسئولان بازرگانی و اقتصادی در حال تهیه دستورالعمل جدیدی هستیم.

معاون شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه ۷ ایرلاین آمریکایی در شبانه روز از روی آسمان ایران عبور می کنند افزود: ماهانه ۴۵۰ سرباز آمریکایی از آسمان ایران پرواز می کنند.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه امسال ۱۷ میلیون و ۸۴۶ هزار مسافر داخلی جا به جا شده اند افزود: در این مدت در پروازهای بین المللی هم ۶ میلیون و ۶۸۲ هزار مسافر جا به جا شدند که این عدد در سال گذشته ۵ میلیون و ۳۳۹ هزار نفر بوده است.

وی تصریح کرد: در مجموع در هفت ماهه امسال ۲۶ میلیون و ۲۶۴ هزار مسافر جا به جا شدند که این روند در مدت مشابه سال گذشته ۲۳ میلیون و ۱۸۵ هزار نفر بوده است که رشد ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

معاون شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه در هفت ماهه امسال ۹۹ هزار و ۳۵۵ پرواز داخلی انجام شد که این رقم در سال قبل حدود ۹۶ هزار پرواز بود گفت: امسال ۱۳۶ هزار و ۱۴۱ پرواز عبوری داشتیم که در سال گذشته این عدد ۹۷ هزار و ۷۳۳ پرواز بود که رشد ۲۸.۵ درصدی را نشان می دهد.

شوشتری با بیان اینکه با ۱۱ کشور همجوار مبادله ترافیکی داریم اظهار داشت: ۱۶ رادار در کشور فعال هستند و خدمات ناوبری را به هواپیما ها ارائه می کنند و امیدواریم در آینده نزدیک با افزایش رادارها پوشش کامل فضای اسمان کشور را داشته باشیم.

نظرات بینندگان