کد خبر: ۶۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳

کنگره شب شعر عاشورا در شیراز برگزار می‌شود

بیست و نهمین کنگره مردمی شب شعر عاشورا ۱۱ و۱۲ آذرماه در شیراز برگزار می‌شوند.

به گزارش شیرازه احد ده‌بزرگی دبیر اجرایی بیست و نهمین کنگره شب شعر عاشورا در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری این کنگره در آذر ماه جاری گفت: بیست و نهمین دوره از این شب شعر عاشورایی، ۱۱ و ۱۲ آذر ماه در سالن جهاد دانشگاهی شهید دستغیب شیراز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال به سبک هر سال شب شعر ما با محوریت یک شخصیت برگزار می‌شود که این شخصی سال قبل و پس از اتمام کنگره بیست و هشتم انتخاب شد. بر این اساس امسال شاعران ما حول محور شخصیت حضرت فاطمه صغری بنت الحسین(ع) به شعرخوانی می‌پردازند که در این زمینه در مدت فراخوان ۸۰۰ قطعه شعر به دست ما رسیده است.

ده‌بزرگی این سنت را سنت دیرینه برگزاری این شب شعر نامید و گفت: امسال نیز پس از برگزاری این شب شعر دو روزه، محوریت و شخصیت محوری کنگره سال آینده معرفی خواهد شد.

دبیر اجرایی بیست و نهمین کنگره شب شعر عاشورا تصریح کرد: امسال حدود ۳۰ شاعر در این دو شببه شعرخوانی خواهند پرداخت و در کنار آن کارگاه‌های آموزشی نیز در دو روز برای حاضرین پیش بینی شده است. همچنین بخشی از شاعران جوان کشور نیز صرفا برای شرکت و حضور در فضای کنگره امسال به این مراسم دعوت می‌شوند.

این شاعر آئینی تصریح کرد: این کنگره در تمامی دوره‌های برگزاری خود تاکنون مردمی بوده و قرار نیست در آن از مقام و یا مسئولی نام برده شود. بر همین اساس همه بزرگواران می‌توانند مانند سایرین در این کنگره شرکت داشته باشند و از برنامه‌های آن استفاده کنند.

به گفته ده‌بزرگی امسال نیز به سبک سال‌های گذشته پس از برگزاری کنگره در مراسم ویژه‌ای تحت عنوان تربت، شاعران جوان حاضر در کنگره با خوردن شربتی از تربت سید‌الشهدا(ع) به نوعی نمک‌گیر حضرت شده و با شخصیت محوری کنگره سال آینده آشنا خواهند شد.

نظرات بینندگان