کد خبر: ۶۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 6 آذر

از سایه سنگین «بی‌مجوزها» بر سر کسبه تا کوچ روزنامه‌نگاران شیرازی

رشد قارچ گونه واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب باعث ورشکستگی بسیاری از واحدهای پروانه دار شده است

به گزارش شیرازه؛ «افسانه» تیتر یک خود را به راه‌اندازی یک خط هوایی بین شیراز و آلمان اختصاص داده و تیتر زده: «پرواز مستقیم شیراز – هامبورگ راه اندازی می شود». بررسی 150 سال تاریخ مطبوعات در شیراز موضوع عکس امروز این روزنامه است که با تیتر «روزنامه نگاران شیراز کوچ می کردند» در صفحه اول به چاپ رسیده است. اما بشنوید از یادداشت امروز که به بازگشایی پیاده‌راه حافظیه بر روی اتومبیل‌ها پرداخته است. در قسمتی از این یادداشت آمده: «گشوده شدن پیاده‌راه حافظیه بر روی اتومبیل ها داستانی تکراری است و از روی پیاده‌راه زند در محدوده بازار وکیل رونویسی شده است».

«نیم‌نگاه» اما ترجیح داده به موضوع رزمایش اقتدار بسیج در شیراز بپردازد و این موضوع را تیتر یک خود کرده است. برگزاری نخستین سمینار بین‌المللی نقشه راه سلامت در شیراز، از دیگر عناوین صفحه نخست نیم‌نگاه است. در این سمینار که با حضور نایب رییس مجلس برگزار شده به موضوع طرح تحول نظام سلامت و نظام ارجاع پرداخته شده و نقاط ضعف و قوت این طرح ها بررسی شده است.

«تاریخ 150 ساله مطبوعات فارس در شیراز ورق خورد» تیتر یک امروز «خبرجنوب» است که به موضوع بزرگداشت سیروس اشاره دارد. وی از پیشکسوتان حوزه مطبوعات در کشور و شیراز است که تجربیات چندین ساله‌ی خود را در قالب چند عنوان کتاب به چاپ رسانده است. وی در این همایش به تاریخ 150 ساله مطبوعات پرداخته و از فراز و نشیب‌های این حرفه در طول 150 سال قدمت این عرصه، گفته است. «مگر باران به داد طاعون‌زدگان بمو برسد!» تیتر دیگر این روزنامه است که به موضوع شیوع بیماری طاعون در بین نشخوارکنندگان بمو پرداخته است. به گفته مسئولین این بیماری از طریق دام‌های محلی به جان این حیوانات افتاده و طی بیست روزی که این بیماری شروع شده است به طور متوسط روزی دو قربانی گرفته است. از شروع بارندگی اخیر تا کنون مورد جدیدی از ابتلا به این بیماری گزارش نشده است. خبر مسمویت دانشجویان دانشگاه جهرم هم از دیگر عناوین این روزنامه است که با تیتر «آمار دانشجویان مسموم در جهرم به 200 نفر رسید» چاپ شده است. اما تیتر دیگر این روزنامه از میان صحبت‌های رییس اتاق اصناف فارس انتخاب شده که گفته: «شیراز 60 واحد صنفی اضافی دارد». وی با بیا اینکه 20 هزار واحد فاقد مجوز در شیراز فعالیت می‌کنند گفته: «رشد قارچ گونه واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب باعث ورشکستگی بسیاری از واحدهای پروانه دار شده است».

«عصرمردم» اما ترجیح داده با موضوع رای اعتماد مجلس به فرهادی برای تصدی وزارت علوم تیتر بزند: «رأی شیرین مجلس به «فرهادی»». مراسم بزرگداشت استاد رومی نیز در قالب عکس صفحه‌ی اول این روزنامه خودنمایی می‌کند. صدر اخبار داخلی عصرمردم اما به موضوع برگزاری نخستین سمینار نقشه راه سلامت اختصاص یافته که در شیراز برگزار شده است.

نظرات بینندگان