کد خبر: ۶۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۳
جولان رسانه‌های افراطی در دولت فراجناحی؛

سوء استفاده قارچ‌ها از اعتدال!

خبرها حاکی از فعال تر شدن جریان رسانه ای اصلاح طلبان با مدیریت کارگزاران و سردبیری محمد قوچانی، همکار نشریات زنجیره ای است.
نام اصلاحات و مدیریت هشت ساله اصلاح طلبان که به میان می آید ناخودآگاه انسان را به یاد حاشیه های ریز و درشت مدیریت این افراد بر کشور می اندازد. از جمله این حاشیه ها که بعضا با آسیب هایی به جامعه هم همراه بوده است، رشد قارچ گونه روزنامه و مجلات زنجیره ای در این دوران بوده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فرهنگ نیوز؛ اثبات این ادعا با توجه به سابقه این روزنامه ها و مجلات در توهین به ائمه اطهار(ع) و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دشوار نیست.دورانی که کاریکاتورها و تحلیل های بی شرمانه نسبت به مقدسات ملت به همراه روزنامه ها و مجلات اصلاح طلب روانه دکه های روزنامه فروشی می شد.

جدا از دوران پرالتهاب مدیریت اصلاح طلبان بر کشور بحث فرهنگی این دوران با توجه به حوادث ضد ارزشی که برعکس اعتقادات مردم ایران بوده بوده است از اهمیت خاصی برخوردار است.بحث اصلاح قانون مطبوعات که به جرات می توان از آن به عنوان اغتشاش فرهنگی در زمان مدیریت یک دست دوران اصلاحات نام برد را می توان به عنوان یک سابقه ضد ارزشی در این دوران مطرح کرد.

در آن دوران که حتی یادآوری آن هم برای دلسوزان فرهنگی آزار دهنده است مدیریت بسیاری از روزنامه ها و مجلات تنها توسط چند نفر که کاملا منطبق بر سیاست های اصلاحات عمل می کردند قابل تأمل است، آن هم از این منظر که چرا در دوره اصلاحات اینگونه شاهد رشد قارچ گونه مجلات و روزنامه ها بودیم آن هم در شرایطی که نیروی کار متخصص و انقلابی برای مدیریت این روزنامه ها و مجلات وجود نداشت و این روزنامه ها و مجلات بی شمار توسط چند نفر اداره می شد؟

اما اکنون که طبق شعارهای رئیس دولت یازدهم در دوران تدبیر و امید و اعتدال قرار داریم اما بازهم شاهد رشد زیاد این روزنامه ها و مجلات با موضع صریح اصلاح طلبی هستیم. این در حالی است که روحانی بارها اعلام کرده است که دولت وی فراجناحی است و تفکرات مختلفی در آن وجود دارد. 

البته ناگفته نماند که موج مدیریت چند روزنامه و مجله توسط یک نفر که در دوران اصلاحات شاهد بودیم اکنون در دوران تدبیر و امید آن هم با مدیریت تکراری نفرات اصلاح طلب که در دوران اصلاحات لیدر روزنامه ها و مجلات بودند، هستیم.

بدون شک یکی از نفراتی که با عنوان های مختلف از وی به عنوان یکی از فعالین اصلاح طلب در قامت یک روزنامه نگار یاد می شود محمد قوچانی است.شخصی که این روزها با روی کارآمدن دولت فراجناحی تدبیر و امید مانند دوران اصلاحات در عرصه تولید و مجوز روزنامه و مجله انرژی تازه ای گرفته است.

وی که در جریان فتنه 88 کاملا به عنوان مدافع فتنه‌گران ایفای نقش داشت و حتی بازداشت و زندانی هم شد، قبل از آن نیز به دلیل مطالب غیرقابل قبول و موهن روزنامه چندین بار توقیف شده شرق و هفته نامه شهروند امروز سر و صدای زیادی به پا کرد.

وی اکنون با گذراندن دوران زندان با و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با سردبیری مجلات افراطی صدا و مهرنامه به فعالیت های خود ادامه می دهد.البته قطعا این پایان فعالیت های پر سر و صدای نویسنده نسبتا جوان اصلاح طلبان نیست و اخیرا مطرح شده که قرار است روزنامه مردم امروز با سردبیری قوچانی به دکه های روزنامه بیاید.

حال نکته قابل تامل این است که چرا و به چه دلیل روزنامه ها و مجله هایی با چنین شرایطی آن هم با مدیریت یک نفر اینگونه مجوز می گیرند و رشد می کنند؟ شاید سوال دیگری که در قالب یک ضرب المثل در اذهان شکل می گیرد این است که یک انسان با یک دست چند هندوانه می تواند را می تواند بردارد؟

نوع مدیریت و سابقه افراد در دوران پرحاشیه اصلاحات نشان می دهد که این افراد خواستار نوعی بی‌شمار بودن آن هم بدون کیفیت در هر زمینه ای حتی در بحث مطبوعات هستند.طبیعی است که یک شخص هرچه قدر هم توانمند باشند نمی تواند با کیفیت مطلوب چند مجله و روزنامه را مدیریت کند و این امر در قبال نفرات چیده شده اصلاح طلبان در روزنامه ها و مجلات پر سرو صدای جدیدی که با صدای اصلاح طلبی در دولت فراجناحی تدبیر و امید رشد می کنند قابل تصور است.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور مخصوصا در عرصه مطبوعات و کش و قوس های فراوان در قبال تامین یارانه مطبوعات توسط وزارت ارشاد و بحث چالش های مالی و عدم تامین نیازها در برابر رسانه های مختلف و بالاخص رسانه های اصولگرا، انتشار روزنامه ها و مجلات و البته سایت های مختلف آن هم با هزینه های بسیار زیاد دم خروس بحث های اقتصادی را نمایان می کند.

اکنون در چنین شرایطی و با توجه به نکات بالا شفاف سازی رسانه ای آن هم با تریبون های رنگارنگ کف خواسته های مردمی است که با اکثریت آرا دولت تدبیر و امیدی را انتخاب کردند که رسانه های تندرو اصلاح طلب آزادانه در آن جولان می دهند.

نظرات بینندگان