کد خبر: ۶۳۵۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۳

اقامه نماز جماعت همراه با تعطیلی بازار ها و مجتمع های تجاری شیراز

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس، طرح تکریم نماز در راستای ترویج فرهنگ نماز و ارج نهادن به این سنت حسنه الهی، همزمان با هفته بسیج به همت شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه مقاومت بسیج مجتمع تجاری صوت وتصویر شیراز و حوزه حضرت سیدالشهداء(ع) بسیج اصناف ناحیه بقیه ا...(عج) شیراز آغاز شد.

این طرح همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج به همت کسبه و اصناف بازاریان شیراز و با اقامه دائمی نماز ظهر و عصر در محل بازار روح اله و مجتمع تجاری صوت و تصویر شیراز شروع شد و به مرور در محدوده بازار ها و مجتمع های تجاری شیراز به صورت فراگیر ادامه خواهد داشت.

حمید مرزبان مسئول روابط عمومی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در اجرای این طرح ابراز داشت: یکی از سنت‌های حسنه  ، مسأله توجه به اقامه نماز جماعت به عنوان یکی از مصادیق امر به معروف است.

وی افزود: بر این اساس کسبه متدین و مؤمن بازار در حرکتی خودجوش و مردمی تصمیم گرفتند تا همزمان با هفته بابرکت بسیج ، طرح تعطیلی بازار همراه بااقامه نماز جماعت شروع کرده و انشاا... این معروف تداوم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: به زودی دیگر فعالیت‌های فرهنگی با کمک فعالان فرهنگی و حوزه‌های علمیه شروع و تحت عنوان مشاوره دینی و اعتقادی و مشاوره خانواده آغاز می شود.

مرزبان در ادامه گفت : در گذشته مرسوم بود که مغازه داران در نماز جماعت صبح شرکت کرده و از آن بخش درس فقه علما که مربوط به معاملات بوده بهره می بردند و امروزه نیز ضرورت احیای این امر بیش از پیش احساس می شود.

وی با اشاره به این که یکی از اساسی ترین راهکار های آموزش احکام تجارت، آموزش و اعزام مبلغ جهت تبلیغ و حضور در بین اصناف و بازاریان است، ابراز داشت: به لطف الهی اجرای چنین طرح های خوبی در بسیاری از شهرهای استان فارس، برکات و دستاوردهای بسیاری را به همراه داشته و اتفاقاً استقبال خوب بازاریان که عموماً از اقشار متدین جامعه هستند را در پی داشته است.

مسئول فرهنگی بسیج اصناف سپاه بقیه ا... (عج) شیراز خاطرنشان کرد: مغازه‌داران و كسبه‌اي كه در اين طرح شركت دارند با نصب پلاكارد حاوي احاديث ائمه معصومين‌(ع)و عبارت «اين مغازه براي اقامه نماز به مدت 20 دقيقه تعطيل است»  موضوع اهميت نماز اول وقت و تعطيلي محل كسب و كار را به اطلاع عموم مردم مي‌رسانند.

مرزبان اظهار داشت: با اجراي اين طرح در بازار، شاهد استقبال كسبه و اصناف ديگر مناطق شیراز هستيم و اميدواريم تمام اتحاديه‌ها و دیگر واحدهاي صنفي استان نسبت به اجراي آن اقدام كنند
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳
0
باسلام
من هم کسبه بازار وکیل هستم
از این اقدام استقبال میکنم
البته همراه با همکاران
ناشناس
سلام
شما میتونید با شورای امر به معروف و نهی از منکر بازار وکیل این طرح را ادامه دهید.
یا برای تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر به ستاد احیاء استان واقع در چهارراه حافظیه جنب تالار حافظ مراجعه کنید