کد خبر: ۶۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۷ آذر ۱۳۹۳

5 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مساجد شیراز اختصاص یافت

شورای شهر از ابتدا سعی کرده که توجه خود را معطوف به توسعه اماکن مذهبی قرار دهد و تاکنون ۵ میلیارد تومان برای بازسازی مساجد شهر اختصاص داده شده است.
به گزارش شیرازه، رضا محمدیان در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه دیدگاه شورای چهارم این است که توسعه شهر همه‌جانبه باشد، اظهار کرد: توسعه شهر شیراز  از یک جهت نیست بلکه از جهات مختلف شهر بزرگ شده و در حال حاضر 400 پروژه در نقاط مختلف شهر در حال انجام است.

وی گفت: نگاه شورا و شهرداری به توسعه مناطق جنوبی و شرقی شهر بیشتر است و پارک‌ها، فرهنگسراها و کتابخانه‌ها در شمال و شمالغرب هنوز به احداث نرسیده است.

محمدیان درباره توسعه حرم شاهچراغ(ع) افزود: جلسات متعددی با حضور تولیت آستان، کمیسیون شهرسازی و کمیته مشورتی حرم برگزار شده و شورا طرحی را برای ایجاد راه‌های دسترسی به حرم ارائه داده که مطالعاتش در حال انجام است و با توصیه نماینده ولی فقیه لازم است که ابتدا راه‌های دسترسی به حرم گسترش پیدا کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: مطلب دیگر بهسازی معابر اطراف حرم هست که این اتفاق در حال انجام است و در خیابان 9 دی بدنه‌سازی و بهسازی انجام شده و امتداد خیابان 9 دی باید با نظر کارشناسی و مطالعه پیش رود.

وی با بیان اینکه امتداد خیابان 9 دی  به دلیل قرار گرفتن در بافت تاریخی حساسیت بیشتری دارد، تصریح کرد: انتقال ساختمان شورا به این منطقه در سازمان‌دهی این منطقه تاثیر دارد و امسال در بودجه برای باز کردن معابر بین‌الحرمین مبلغی در نظر گرفته شده و  شهرسازی هم مبلغ معادلی را برای این امر اختصاص داده است.

محمدیان با بیان اینکه باید تلاش شود تا شیراز به معنای واقعی شایسته عنوان سومین حرم اهل بیت شود، بیان کرد: شورا از ابتدا سعی کرده که توجه خود را معطوف به توسعه اماکن مذهبی قرار دهد و تاکنون 5 میلیارد تومان برای بازسازی مساجد شهر اختصاص داده شده است.

نظرات بینندگان