کد خبر: ۶۳۵۹۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۳
مردم دارالمومنین هوشیارند؛

شایعات هدف دار این روزها؛ بعد از اسیدپاشی آمران به معروف در اصفهان، نوبت چاقوکشی بسیج در جهرم است!

دست بردن به حربه‌های ناجوانمردانه رسانه‌ای و التهاب‌آفرینی با سوء استفاده از اتفاقات کوچک و برزگ اجتماعی دیگر مشتری ندارد و مردم دارالمومنین جهرم با هوشیاری فریب القائات دروغ مغرضان و دشمنان را نمی‌خورند.
شیــرازه - سرویس اجتماعی: مسمومیت غدایی دانشجویان دانشگاه دولتی جهرم، چند روزی است خط خبری برخی رسانه‌های داخلی و خارجی است. موضوعی که ممکن است در هر دانشگاه، اداره یا سازمانی اتفاق بیفتد.

اما اصل موضوع چیست؟
روز سوم آذر ماه در پی مسومیت غذایی تعدادی از دانشجویان دانشگاه جهرم و انتقال آنها به بیمارستان، همکلاسی‌ها با چیدن دیس ناهار خود در حیاط دانشگاه اعتراض خود را نسبت به این موضوع نشان دادند. حضور رئیس دانشگاه برای ارائه توضیحات و آرام کردن دانشجویان کافی نبود و آنها را راضی نکرد. اعتصابات فردا روز نیز ادامه یافت و بر تعداد مسمومین افزوده شد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم هم با بیان اینکه حال همه این بیماران که اغلب دختر هستند رضایت بخش است، به واحد مرکزی خبر گفت که کارگروهی ویژه ای متشکل از واحد مبارزه با بیماریها و بهداشت محیط جهرم بررسی برای این موضوع تشکیل شده تا در دانشگاه حضور یابند و علت مسومیت‌ها را کشف کنند. فرماندار جهرم هم در این رابطه گفت: مسوولان بهداشتی شهرستان در حال بررسی نمونه غذایی ارائه شده به دانشجویان هستند و در صورتی که محرز شود قصور و کوتاهی صورت گرفته برخورد می شود. صد البته که باید چنین شود و ضمن عذرخواهی از دانشجویان باید علت چنین مسمومیتی در این سطح گسترده ریشه یابی شود و با عاملان به طور قاطع برخورد شود.

چاقوکشی و تعرض به چند دختر دانشجو!
موضوعی که علی الظاهر می‌رفت تا به خیر و خوشی و پیگیری مسئولین ختم به خیر شود با پخش خبر چاقو خوردن تعدادی از دختران دانشگاه و تعرض به آنها وارد فاز جدیدی شد. این خبر به سرعت بین مردم شهرستان دهان به دهان چرخید و موجی از اضطراب و نگرانی را در بین مردم دارالمومنین بوجود آورد. دستگاه‌های نظارتی و امنیتی که سخت پیگیر عامل یا عاملین حاثه بودند در کمتر از 72 ساعت آنها را که عمدتا از اراذل و اوباش به نام جهرم بودند را دستگیر و به دستگاه‌ قضایی تحویل دادند که در جای خود شایسته تقدیر و قدردانی است که اجازه جولان، قدرت‌نمایی سوء استفاده به عده‌ای اراذل و اوباش شناسنامه دار ندادند.

اما این همه ماجرا نبود و بازتاب این حادثه در برخی رسانه‌های داخلی و خارجی با واقعیت در تناقض کامل بود. همان جریانی که جنایت وحشیانه اسیدپاشی به تعدادی از زنان و دختران در اصفهان را به موضوع امر به معروف گرده زدند و مدعی شدند این اقدام از سوی گروه‌های تندرو و جهت مبارزه با بدحجابی صورت پذیرفته است. این بار تحت تاثیر القائات عده‌ای سودجو و مغرض انگشت اتهام را به سمت بسیجیان نشانه رفته‌اند و درصددند موجبات بدبینی به این نهاد مقدس که خود از اصلی‌ترین دستگاه‌های برخورد با عوامل ناامنی اخیر جهرم بوده است را فراهم کنند.

این اولین بار نیست که رسانه‌های مغرض و سودجودی دخلی و خارجی تلاش می‌کنند تا با سوء استفاده از حوادث و اتفاقات این‌چنینی به ارزش‌ها و نهاد‌های انقلابی حمله کنند. رسانه‌ها در حالی به سوءاستفاده از موضوع پرداخته‌اند که بر همگان روشن است که جنایت اصفهان و چاقو کشی جهرم توسط شخص و یا اشخاصی با انگیزه‌هایی که هنوز روشن نشده صورت پذیرفته است و هیچ ارتباطی با دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی ندارد در حالی که در جوامع غربی، شهروندان به کرات توسط نیروهای رسمی پلیس مورد اعمال خشونت آمیز قرار می‌گیرند. کشته شدن جوانان سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا در چند وقت اخیر تنها نمونه کوچکی از این اعمال خشونت آمیز است.
واقعیت این است که دست بردن به حربه‌های ناجوانمردانه رسانه‌ای و التهاب‌آفرینی با سوء استفاده از اتفاقات کوچک و برزگ اجتماعی دیگر مشتری ندارد و مردم دارالمومنین جهرم با هوشیاری و اعتماد به نهادهای امنیتی و حاکمیتی فریب القائات دروغ مغرضان و دشمنان را نمی‌خورند و همواره پای انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های خود ایستادگی می‌کنند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳
2
اولا شما به رسالت خود عمل نکردید و اتفاقات جهرم رو بایکوت خبری کردید
ثانیا بعد از دستگیری به اصطلاح شما "عمدتا از اراذل و اوباش به نام جهرم" باز هم شاهد چاقو زدن به زنان بودیم.
ثالثا مطمئن هستید کار "عمدتا از اراذل و اوباش به نام جهرم" است؟؟؟؟؟
خودت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳
2
خبر بدون اعلام وقوع قبلی چه معنایی دارد؟؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳
1
آخرش چی شد
مقصر کی بود؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳
1
وقتی اخبار به صورت شفاف از رسانه های داخلی منعکس نمیشه یا اجازه انعکاس پیدا نمیکنه یا اصلا به صورت صریح از طرف مسئولین اطلاع رسانی نمیشه؛ خب طبیعیه که فضا برای شایعه سازی مهیا میشه!
در مورد همین خبر چه اطلاع رسانی انجام شد؟! صرفا گفته شد که فرماندار اعلام کرده افراد خاطی دستگیر شدن و امام جمعه هم گفته باید برخورد بشه!
خب همون اول اعلام می کردن اینها کی هستند! انگیزشون چی بوده، کجا این اتفاق افتاده، چند نفر بودن و ...
خیلی وقتا ما از خودی ها گل می خوریم نه از دشمن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳
1
مگه نا امنی بوده؟؟؟؟ تو سایت شما که همه چی آروم بود همه هم خوشحال بودند!!! نه کسی چاقو خورده بود نه کسی مسموم شده بو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳
1
متاسفانه صداوسیما شفاف سازی نمی کند... من از چندین منبع در جهرم شنیدم که صداوسیمای فارس حاضر به انعکاس ماجرا نشده است... این در شان رسانه ملی و زیر نظر حضرت آقا نیست چون آقا فرمودند صداوسیما باید کاری کند مردم ما روز به روز به رسانه های بیگانه بی تفاوت شوند... چرا صداوسیما اخبار این چنین بررسی نمی کند تا موجبات جولان بیگانه شود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳
3
با وجود این همه برادران افغانی در جهرم باید هم شاهد این اتفاقات باشیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳
0
والا تو جهرم زیاد خبر شده
نشون دادن فیلم ... در جلسه امورش برورش
مسمویت غذای در دانشگاه
چاقو کشی در جهرم
نا امنی
hamed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳
0
من نمی دونم چرا صداوسیما شفاف سازی نمی کنه.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳
1
روز سوم آذر دانشجو مسموم شده واعتراض کرده و فردای انروز باز هم مسموم شدن بعد از اون به دخترای دانشجو توسط "حقیقتا" " ارازل و اوباش حالا در هر لباسی تعرض شده ، تا به امروز مسئولین چه کاری کردن؟ و چرا شما اینهمه فاصله زمانی برای این نشر خبر ایجاد کردید ؟ اجازه نداشتید ؟ یا رسالتتون فراموش شده؟
من
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳
0
براي اينكه ديگر از اين اتفاقات نيفتد بسيج را منحل كنيد