کد خبر: ۶۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 9 آذر

ویولن‌زنی با بیل در خفر فارس!/ ماجرای نارنگی‌های کشنده در شیراز چیست؟/ فردا بخشی از شیراز آب ندارد، بخش دیگر تلفن!

تصویربرداری سریال «شهر من شیراز» با حضور محمود پاک نیت، زیبا بروفه و چند بازیگر سرشناس دیگر آغاز شد.

به گزارش شیرازه؛ «کمک مجلس به تیم مذاکره‌کننده» تیتر یک امروز «عصر مردم» است که به سخنان یکی از نمایندگان مجلس در خصوص اعلام امادگی خانه ملت برای کمک به ظریف و همکارانش پرداخته است. «روزهای خوب فرهنگ فرا می‌رسد» اما بخشی از سخنان منصور اوجی یکی شاعران شیرازی است که سال گذشته جنجال زیادی پیرامون یک شعر او ایجاد شد. او در این شعر، زنان چادری را به نوعی به کلاغ تشبیه کرده بود که البته بعدها عذرخواهی کرد و گفت که قصد توهین نداشته است. در هر صورت، امیدواریم با فرارسیدن روزهای خوب فرهنگ، دیگر چنین شعرهایی سروده نشود. این روزنامه سخنان هاشمی رفسنجانی در سال 85 در دانشگاه امام صادق(ع) را هم که در سایت وی منتشر شده، بازنشر داده است. هاشمی گفته: «افکار عمومی کم اشتباه می‌کنند». حرف او البته درست است اما باید از او پرسید وقتی افکار عمومی در سال 1384 به او رای نداد تا برای بار سوم رئیس جمهور شود، واکنش او و فرزندانش چه بود؟ مهم‌تر از گفتن چنین جملات قصاری، احترام به رای افکار عمومی است.

«خبر جنوب» اما تیتر یک خود را به یکی از چالشی‌ترین مسائل این روزهای استان اختصاص داده؛ «حمله سریالی به زنان در جهرم». در چند روز اخیر یک شرور سابقه‌دار با چاقو از پشت سر به زنان حمله‌ور می‌شد که همین امر باعث شد تا امام جمعه جهرم به انتقاد از مسئولین بپردازد. این روزنامه هم‌چنین در تیتری جالب خبری قابل تامل را منتشر کرده؛ «فردا بخشی از شیراز آب ندارد بخش دیگر تلفن»! یکی از اعضای شورای شهر شیراز نیز انگشت انتقاد را به سمت پلیس نشانه رفته است تا «در میان جنون مهارنشدنی ترافیک شیراز» حرفی زده باشد. عرب گفته وقتی بنگاه‌های فروش خودرو ماشین‌ها را در پیاده‌رو به نمایش می‌گذارند باید از پلیس پرسید که چرا برخورد نمی‌کند؟! حالا بر فرض که برخورد هم شد، این چه ربطی به ترافیک دارد؟! اما قطعا عجیب‌ترین تیتر صفحه اول خبر جنوب، «ویولن نوازی یک هنرمند استان فارس با بیل!» است که تصویرش را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. علمدار جانی استاد خلاق موسیقی خفر، با نصب یک سیم بر روی دسته بیل، زیباترین آهنگ‌ها را تک‌نوازی می‌کند. او این ساز جدید را «بیل ویولن» نام گذاشته است. خبر ساخت سریال «شهر من شیراز» را هم می‌توایند در صفحه هشت این روزنامه بخوانید. این سریال یک ملودرام اجتماعی است و داستان زندگی چهار زن را روایت می‌کند که هرکدام به نوعی درگیر مسائل خانوادگی و اجتماعی هستند تا این‌که ... تصویربرداری این سریال هفته گذشته در تهران آغاز شده و گروه طی دو هفته آینده برای ادامه تولید عازم شیراز خواهند شد. محمود پاک‌نیت، زیبا بروفه و پرستو صالحی از جمله بازیگران این سریال هستند.

«20 آذر پایان وعده مترو شیراز»؛ این تیتر یک امروز «افسانه» است که برای پایان یک سریال طولانی چندین ساله در نظر گرفته شده است. متروی شیراز با همه بالا و پائین‌اش و از همه مهم‌تر با این ماجرای آموزش استفاده از مترو به شهروندان که باعث شد تا افتتاحش نمایشی شود، حالا به روزهای آخر حاشیه‌ها نزدیک می‌شود. اما مترو که آغاز به کار کند، طرح ترافیک دوباره به میان خواهد آمد و باز هم همان ماجرای اظهارات انتقادی این نهاد و آن و نهاد و ... «ورود نارنگی‌های کشنده به فارس ممنوع» اما به ماجرای نارنگی‌های پاکستانی پرداخته؛ «با توجه به اخباری مبنی بر واردات نارنگی پاکستانی به کشور و آلوده بودن آن به نوعی کرم کشنده، معاون سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: واردات هرگونه مرکبات از جمله نارنگی پاکستانی به کشور ممنوع است». رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس هم گفته که هیچ نارنگی حاوی کرم کشنده در شیراز مشاهده نشده است.

در «نیم‌نگاه» امروز اما تیتر زده «چراغ سبز بسیج جهاد سازندگی فارس به سرمایه‌گذاران بومی و خارج از کشور». البته قطعا منظور این روزنامه از «بسیج جهاد سازندگی» همان «بسیج سازندگی» است! خبر آغاز به‌کار متروی شیراز در 20 آذر، سخنان شهردار مبنی بر بهسازی قبرستان تاریخی دارالسلام و ... را می‌توانید در صفحه اول این روزنامه ببینید.

نظرات بینندگان