کد خبر: ۶۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳

«بدون ویزا» به کربلا بروید

از روز گذشته اتاق بازرگانی خرمشهر اطلاع‌رسانی کرده است که: به استناد پیغام دریافتی از دکتر طباطبایی نماینده امور خارجه در استان خوزستان، تمام زوار می‌توانند بدون اخذ ویزا وارد خاک عراق شوند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، این روزها در هر مسیری که پای می‌نهی فقط بوی عاشقی می‌دهد، عطری که دل‌انگیز و سرمست از کربلاست و رد پایی که نشان از دلدادگی لایتناهی کربلاییان دارد.

این روزها دیگر شمیم «منیت» به مشامت نمی‌رسد و تا دوردست‌ها فقط و فقط صدای یکرنگی از افراد پیر و جوان، مرد و زن، فارس و عرب و اقوام مختلف و همه و همه با در دست گرفتن یک پرچم که رنگ سرخ شهادت کربلا را نمایان می‌کند مسیری را دنبال می‌کنند که به منزلگه عشاق می‌رسد، آری اینجا کربلاست...

فوج فوج، خیل عظیم کربلاییان امسال نیز بنا به رسم دیرینه عاشقی‌شان به اباعبدالله‌الحسین(ع) و خاندان مطهرش، دل به دریایی مقدس در مرزهای کشور زده، با پای بندگی، قدم در خاک کربلا می‌گذارند تا ندای یکرنگی عشق و بندگی‌شان را به این خاندان به اثبات برسانند.

مرز شلمچه این روزها هوایی بس خدایی دارد، پای برهنه‌هایی که صدای ترک خوردن پوستشان از سرمای نامحسوس شنیده می‌شود و ندای دل عاشقشان مرحم زخم‌هایشان است.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مرز شلمچه و حضور مردم همیشه دین‌مدار این مرز و دیار برای استقبال از زوار اباعبدالله نیز عطر خاصی به فضای مسیر کربلا پاشیده که هر انسانی آرزوی حضور در این منطقه عملیاتی دفاع مقدس که به جرأت می‌توان گفت هیچ تفاوتی با کربلای حسین(ع) و حسینیان ندارد، را در سر می‌پروراند.

آری شلمچه این روزها خود کربلاست...

صدای سنج دمام از یک‌سو، استقبال از زوار و بدرقه‌شان به خاک کربلا از سویی دیگر، دادن آذوقه و بستن کوله‌بار سفرشان، توزیع نذر و نذور، همه و همه یادآور روزهای سخت مقاومتی است که هشت سال را رزمندگان پیر و ایستادگی و به ارث برده از شجاعت مولایشان حسین(ع) تجربه کردند و اینک راه را هموار ساخته تا بدون تب و تاب به دیدار اهل بیت معصوم(ع) در نجف و کربلا مشرف شویم.

آری، این روزها شلمچه دگر بار گلگون شده از جای پای عاشقانه‌های کربلا...

*در شلمچه زیرساخت‌ها به نسبت چذابه بهتر است

در این بین مسئولان شهرستان‌های آبادان و خرمشهر (منطقه آزاد اروند) با فراهم آوردن امکانات و تدارکات ویژه، زوار را راهی کربلا می‌کنند. در همین راستا چندین جلسه با حضور اکثر مسئولان اجرایی برگزار شد و تاکید بر آن بود که نواقص و کمبود و کاستی‌های سال گذشته برطرف شود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با نارضایتی از وضعیت میزبانی سال گذشته از زوار کربلای حسینی در مرزهای کشورمان اظهار کرد: سال گذشته نوعی سردرگمی برای زوار را به همراه داشت که در نهایت استانداری و آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان شخصا به این مسئله ورود کردند.

سردار حسن شاهوارپور تصریح کرد: در سال جاری و با کسب تجربه یک سری امور را پیش‌بینی می‌کردیم و جلسات مکرری در این زمینه انجام شده و فرماندار خرمشهر و شهرستان‌های آبادان و مسئولان محلی پای کار آمدند.

وی ادامه داد: در شلمچه زیرساخت‌ها به نسبت چذابه بهتر است اما در چذابه هنوز درست نشده و با مشکل مواجه هستیم که عمده کارمان در چذابه بوده و امیدواریم در دو تا سه روز آینده مشکلات موجود مرتفع شود.

*راهنمای زوار اربعین حسینی بر روی پورتال فرمانداری خرمشهر

فرماندار خرمشهر نیز با قرار دادن راهنمای زوار اربعین حسینی بر روی پورتال فرمانداری چنین گفته است: مرز بین‌المللی شلمچه بهترین مرز از نظر زیرساخت‌ها در ایام اربعین و امن‌ترین مرز برای تردد زائران است و هیچ‌گونه مشکلی برای تردد زائران وجود ندارد.

ولی‌الله حیاتی اظهار داشت: تمهیدات لازم در اربعین حسینی برای زائران در مرز بین‌المللی شلمچه اندیشیده شده و به همین منظور راهنمای زوار اربعین حسینی بر روی پورتال فرمانداری و سایت پیام خرمشهر قرار گرفته است.

وی گفت: همین جا فرصت را مغتنم شمرده و از همه هموطنان در سراسر میهن اسلامی دعوت می‌کنم مرز بین‌المللی شلمچه را برای زیارت عتبات عالیات انتخاب کنند.

فرماندار خرمشهر تاکید کرد: تمام دروازه‌های گذرنامه فعال، ماموران مرزبانی و تمام نیروها آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند.

*استقرار آیت‌الله جزایری در مرز شلمچه

از سویی دیگر برای نظارت بر کیفیت خدمات‌رسانی به زوار، آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در مرز شلمچه مستقر شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با حضور در مرز شلمچه بر کیفیت خدمات‌رسانی به زوار نظارت می‌کند.

آیت‌الله جزایری در محل استقرار هیئت‌ها و اسکان زوار حضور دارند و همه امور را به صورت کامل زیر نظر دارند.

*زوار نیازی به اخذ ویزا ندارند

از سویی دیگر از روز گذشته اتاق بازرگانی خرمشهر اطلاع‌رسانی کرده است که: به استناد پیغام دریافتی از دکتر طباطبایی نماینده امور خارجه در استان خوزستان، تمام زوار می‌توانند بدون اخذ ویزا وارد خاک عراق شوند.

دعای مردم و مسئولان بدرقه راه زوار کربلای حسینی و باشد که امسال مشکلات و کاستی‌های این عزیزان در مرزهای کشورمان برای ورود به خاک مقدس کربلا کمتر از سال‌های گذشته باشد که مطمئنا با تمهیدات اندیشیده شده، چنین خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب ها: شیرازه ، کربلا ، ویزا
نظرات بینندگان