کد خبر: ۶۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

کاروان عزاداری در شهرستان‌ها راه‌اندازی شود/ برای برگزاری عزاداری مسنجم مشکل داریم

این کاروان ها باید به صورت مردمی و خودجوش به عنوان نماد حرکت اربعین حسینی تشکیل شود.
به گزارش شیرازه،‌ نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: در ویژه برنامه امسال اربعین حسینی در سومین حرم اهل بیت(ع)، باید کاروان هایی متشکل از عزاداران حسینی شهرستان ها راه اندازی شود و در این روز به حرم مطهر شاهچراغ(ع) مشرف شوند.

آیت الله اسدالله ایمانی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این کاروان ها باید به صورت مردمی و خودجوش به عنوان نماد حرکت اربعین حسینی تشکیل شود.

وی افزود: با اجرای این مهم به دنبال مطرح و نهادینه کردن تفکر و فرهنگ حسینی در استان فارس هستیم.

ایمانی اظهارداشت: کار فرهنگ سازی برای تاثیرگذاری نیازمند زمان است که برای تاثیرگذاری در بخش های مختلف فرهنگی باید اتاق فکر متشکل از صاحب نظران و کارشناسان تشکیل شود.

 هیات های مذهبی اتاق فکر داشته باشند

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به عزاداری های ایام محرم و صفر اضافه کرد: هیات های مذهبی استان فارس باید اتاق فکر برای ارزیابی عملکرد و آسیب شناسی فعالیت های خود داشته باشند.

آیت الله ایمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بحث عزاداری های ماه محرم و صفر مدل و الگو ارائه کردند که این مهم باید سرلوحه کار تمام هیات های مذهبی در کشور و استان فارس باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه هیات های مذهبی استان فارس در چندسال اخیر برگزار کننده عزاداری واحد و یکپارچه مردم شیراز در روز تاسوعا و اربعین حسینی هستند، هنوز در زمینه یکپارچگی با مشکل روبرو هستیم.

وی افزود: تصمیم گیری برای برگزاری عزاداری های یکپارچه و منسجم در ایام سوگواری مختلف در استان، باید کارشناسی و مخاطب سنجی شود که استان فارس و شهر شیراز برای برخورداری ازعزاداری یکپارچه باید از ظرفیت های مذهبی مناسب استان های دیگر استفاده کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه عزاداری متمرکز الزامات ویژه ای دارد گفت: وجود چند میدان دار در از الزامات اصلی برگزاری مراسم های عزاداری در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) است تا نظم و هماهنگی جمعیت حاضر در برنامه حفظ شود.
نظرات بینندگان