کد خبر: ۶۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳

کوار از نداشتن بیمارستان و پزشک متخصص درد می کشد!

عدم ساخت و تکمیل بیمارستان (تاریخی) کوار، یکی از موضوعات تکراری مورد بحث در کوچه و بازار، جمع های خانوادگی، تاکسی و ... می باشد!

به گزارش شیرازه به نقل از بهارکوار، بهداشت و درمان یکی از نیازهای جدی هر انسانی است که با توجه به شیوع بیماری ها و وقوع حوادث متعدد غیر قابل پیش بینی، این نیاز در جامعه امروزی بیش از پیش احساس می شود.

مردم شهرستان کوار علی رغم تلاش های صورت گرفته توسط مسئولین، همیشه از کمبود امکانات بهداشتی و درمانی رنج برده اند، به طوری که عدم ساخت و تکمیل بیمارستان {تاریخی} کوار، یکی از موضوعات تکراری مورد بحث در کوچه و بازار، جمع های خانوادگی، تاکسی و ... می باشد!

دلایلی نظیر نبود بیمارستان و درمانگاه های مجهز، وجود پزشکان شیفتی در بعضی از مراکز بهداشت روستایی(وجود پزشک در روزهای معین و امروز در این روستا و فردا در روستای دیگر)، قرار گرفتن شهرستان کوار در شاهراه شمال به جنوب استان و کشور و حجم زیاد تصادفات و حوادث اورژانسی و از همه مهم تر کمبود تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز و پزشکان متخصص باعث شده است معدود درمانگاه های کوار علی رغم تلاش های شبانه روزی پرسنل زحمت کش آن نتواند همه نیازهای درمانی مردم را تامین کند.

در سال جاری با تلاش های فرماندار و نماینده مردم در مجلس اتفاقات امیدبخشی در حال انجام است و هرچند که روند کند پیش می رود اما از آنجا که در این حوزه مشکلات بسیار زیادی داریم و قرار نیست یک شبه همه آنها حل شود، باید از یک نقطه شروع کرد و صبور بود!

احداث بیمارستان کوار، تجهیز درمانگاه های شهر کوار، احداث، تکمیل و تجهیز درمانگاه های روستایی، ایجاد پایگاه های اورژانس در سطح شهرستان، تجهیز درمانگاه تامین اجتماعی، تکمیل کادر درمانی متخصص و ... از موضوعاتی است که در صورت اجرای کامل، بخش زیادی از مشکلات مردم کوار در حوزه درمان حل می شود.

این موارد یا در دستور کار و پیگیری است یا در حال اجرا، هرچند با توجه به کمکاری مسئولین گذشته و تزریق قطره چکانی بودجه در این سالها سرعت کندی دارد! اما تا زمانی که پزشک متخصص کافی و تجهیزات مناسب وجود نداشته باشد فضای فیزیکی کاربرد چندانی نخواهد داشت.

در دنیای امروزی که آمبولانس به عنوان اولیه ترین نیاز هر مجموعه درمانی است، متاسفانه شهرستان کوار همچنان از کمبود آن رنج می برد و یا دستگاه سونوگرافی که یکی از عادی ترین تجهیزات پزشکی مورد استفاده مردم می باشد، تا همین چند سال پیش در کوار وجود نداشت!

به هر حال امیدواریم با همکاری استاندار، نماینده مردم در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و پیگیری مداوم مسئولین شهرستان، شاهد تحقق آرزوی دیرینه مردم کوار در بحث درمانی یعنی ساخت و تکمیل تنها بیمارستان کوار و صد البته تجهیز و تخصیص کادر درمانی متخصص بیمارستان موعود! و درمانگاه های موجود باشیم. 

مطالب مرتبط:

عکس / بیمارستان تک تخت خوابه کوار!

از سرگیری عملیات اجرایی بیمارستان کوار از شهریورماه

امام جمعه موقت کوار: مسئولین شهرستان در زمینه اتمام بیمارستان و سد، اهتمام بیشتری ورزند

دیدار نماینده و مسئولین شهرستان با معاون وزیر نفت جهت تکمیل بیمارستان کوار

تکمیل بیمارستان کوار با همکاری وزارت نفت

امام جمعه کوار خواستار پیگیری عملی وضعیت بیمارستان کوار شد

وزیر بهداشت: کوار به بیمارستانی بیش از 32 تخت نیاز دارد / بایکوت خبرنگاران کوار!

تذکر دکتر اسماعیلی به وزیر بهداشت در مورد بیمارستان کوار

فرماندار کوار: بیمارستان 32 تخت خوابه جوابگوی کوار نخواهد بود

نظرات بینندگان