کد خبر: ۶۳۷۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳
آخرین مصوبات شورای شهر شیراز چه بود؟

از راه‌اندازی خانه اسباب‌بازی تا اصرار بر کاشت یک درخت چینی در شیراز

اعضای شورا با فروش ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری در ۴ پروژه موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، شورای اسلامی شهر شیراز با تاسیس و راه‌اندازی خانه اسباب‌بازی شهروند موافقت کرد. محمدرضا هاجری در هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در این خصوص اظهار کرد: طرح احداث خانه اسباب‌بازی در بسیاری از کشور‌ها و همچنین در تهران اجرا گردیده که در حال حاضر ۲۸۷ خانه اسباب‌بازی در شهر تهران در حال فعالیت است.

وی افزود: در این طرح یک ریال از بودجه شهر هزینه نمی‌شود بلکه برای جلب و جذب سرمایه‌گذار بسترسازی می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز نیز گفت: خانه‌های اسباب‌بازی در جهت ارتقای سطح شهروندی پیش‌بینی شده و راه‌اندازی این خانه‌ها در واقع برون‌سپاری فعالیت‌های فرهنگی با استانداردهای تدوین شده از طرف شهرداری و نظارت آن است.

محمد فرخ‌زاده اضافه کرد: یک مرکز به عنوان پایلوت راه‌اندازی شد و آزمون خطای آن مورد بررسی قرار گرفت و اکنون ما خواستار راه‌اندازی این مراکز به صورت گسترده هستیم.

معاون شهردار شیراز در ادامه شرایط تاسیس خانه اسباب‌بازی شهروند را برشمرد و افزود: محله‌محوری، قابلیت دسترسی مناسب، استقرار در اماکن عمومی، رعایت اصول مربوطه طبق دستورالعمل‌های سازمان فرهنگیاجتماعی، اخذ مجوز از بهزیستی، سازمان آتش‌نشانی و شهرداری وانجام فعالیت‌ها و بازی‌های متناسب با ضوابط اختصاصی از جمله شرایط تاسیس خانه اسباب‌بازی شهروند می‌باشد.

فرخ‌زاده پرورش با بیان اینکه مربیان خانه اسباب‌بازی شهروند ابتدا در بهزیستی آموزش می‌بینند و سپس به عنوان مربی به کار گرفته می‌شوند، اظهار کرد: ابعاد مختلف رشد کودک از لحاظ عاطفی، حسی، حرکتی،‌ شناختی، خلاقیت و مشارکت از طریق بازی، ارتقای سطح سلامت کودکان از طریق بازی و به‌کارگیری اسباب‌بازی‌های خلاق، استاندارد و مناسب، ارائه خدمات شهروندی از طریق بازی و ارائه مهارت‌ها و سبک زندگی سالم به کودکان از طریق بازی و آشنایی کودکان با وظایف شهروندی از سنین کودکی از جمله اهداف تاسیس این خانه‌ها است.

وی ساعات کار این مراکز را با ساعات کاری مهدهای کودک متفاوت دانست و گفت: والدین کودک می‌توانند کودکان خود را به صورت موقتی و ساعتی در این خانه‌ها نام نویسی نمایند و در ساعتی که کودک در آنجا می‌ماند آموزش‌های لازم به وی داده می‌شود.

تصویب فروش ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت

در ادامه جلسه شورای شهر اعضای شورا با فروش ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری در ۴ پروژه بازار بورس طلا در منطقه تاریخی فرهنگی، مجتمع تفریحی اداری تجاری قدوسی، پارکینگ باغ جنت و مجتمع تجاری تفریحی کوهستان در منطقه ۱۰ موافقت کردند.

معاون اداری مالی شهردار در این خصوص اظهار کرد: برآوردی که شهرداری از این پروژه‌ها دارد ۲۹۰ میلیارد تومان است.

محمدحسن اسدی افزود: با توجه به اینکه بانک مرکزی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد پروژه را برای چاپ اوراق مشارکت تقبل می‌نماید و مابقی را شهرداری باید متقبل شود، ۲۹۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده است که بتوانیم با احتساب ۷۰ درصد بانک مرکزی، ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش برسانیم.

در این جلسه همچنین نامه فوریتی شهرداری درخصوص قرارداد فیمابین شهرداری و دانشگاه شیراز با موضوع به هنگام سازی مطالعات جامع حمل و نقل درون شهری شیراز به صورت عادی به منظور طرح بحث به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک ارسال گردید.

طالبان، عضو شورای شهر شیراز ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در شروع مطالعات ترافیکی گفت: 10 سال از عمر مطالعات حمل و نقل شهر شیراز گذشته است و با توجه به اینکه یکی از معضلات شهر شیراز نبود برنامه‌ریزی ترافیکی است، مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهری هرچه زودتر باید انجام شود.

در این جلسه شش نامه فرمانداری بر مصوبات قبلی شورا مورد بررسی قرار گرفت که در یکی از نامه‌ها فرمانداری شیراز درخصوص مصوبه بررسی چگونگی کاشت درخت پائولونیا به منظور افزایش سرانه سبز جهت مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها ایرادی وارد کرده بود اما اعضای شورا ضمن یادآوری اینکه ردیف بودجه مصوب برای این اقدام در نظر گرفته شده و به صورت پایلوت هم انجام شده است بر مصوبه خود اصرار کردند.

در ادامه جلسه گزارش حسابرسی سال88 تا 90 سازمان حمل ونقل و ترافیک و سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز بررسی و تصویب شد.

گفتنی است هفتاد و سومین جلسه شورای شهر شیراز با حضور مسئولین بهزیستی استان فارس برگزار شد و از 21عضو شورای شهر شیراز، محمدیان و دیهیمی مرخصی بوده و در جلسه حضور نداشتند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳
0
وارد کننده این درخت کیه؟!