کد خبر: ۶۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳

درخشش 2 جوان ایرانی در سطح اول فوتبال اروپا +فیلم

در دیدار العربی و الاهلی 3 گل ایرانی رویید ضمن این که نایمخن در لیگ دسته اول هلند با گلزنی و پاسهای طلایی جهانبخش به صدر نشینی خود ادامه داد.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، این هفته 4 گل ایرانی در آن‌سوی آبها رویید تا لژیونرهای فوتبال کشورمان هفته نسبتاً خوبی را سپری کرده باشند. 7 گل و پاس گل حاصل تلاش بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا و لیگ های حاشیه خلیج فارس بود که در این میان بازی درخشان  علیرضا جهانبخش ستاره بی بدیل NEC و اولین بازی سعید عزت اللهی برای آتلتیکو مادرید که با یک پاس گل هم همراه بود بیشتر به چشم آمد.

در ادامه عملکرد لژیونرهای ایرانی که در لیگ های خود بازی کردند را مرور می کنیم:

اسپانیا

اوساسونا: بالاخره نوبت به کریم انصاری‌فرد رسید تا این شانس را داشته باشد که 90 دقیقه برای اوساسونا در لیگ دسته دوم اسپانیا بازی کند. اوساسونا در ایستگاه 15 آدلانته لیگا از انصاریفرد و جواد نکونام در تقابل با جیرونا 90 دقیقه تمام بهره برد. با این حال تساوی بدون گل با این تیم دردی از اوساسونا دوا نکرد. تیمی که با میهمانش بدون گل مساوی کرد 16 امتیازی شد تا به رده 18 جدول 22 تیمی رقابتها سقوط کند. اوساسونا شنبه آینده در خانه میراندس به میدان خواهد رفت.

تصاویری از تلاش کریم انصاری فرد در دیدار اوساسونا مقابل جیرونا


آتلتیکو مادرید: اما از این هفته به بعد گزارش‌های بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در مشرق یک میمان دیگر خواهد داشت؛ سعید عزت‌اللهی بازیکن جوان و آینده‌دار فوتبال ایران که از ملوان بندر انزلی به تیم جوانان آتلتیکو مادرید پیوست. وی این هفته در اولین دیدار خود برای تیمش 70 دقیقه بازی کرد و اتفاقا یک پاس گل داد تا در پیروزی 4-2 آتلتیکو برابر آلکورکوئن نقش مهمی داشته باشد.

سعید که با عملکرد خوبش در خط دفاعی تیم دوم آتلتیکو به "ذخیره معدنی" گرانبهای تیم اصلی معروف شده؛ به احتمال زیاد این هفته برابر یوونتوس به میدان خواهد رفت. در لیگ قهرمانا اروپا همزمان با برگزاری مسابقات تیم ها در رده سنی جوانان هم برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت و این یک فرصت خوب برای سعید جوان خواهد بود تا برابر هم سن و سال‌هایش در تیم معروف ایتالیایی به میدان برود.

روسیه

روبین کازان: روبین کازان تیمی که گاه و بیگاه از سردار آزمون مهاجم شایسته فوتبال ایران در ترکیب خود سود می برد، در ایستگاه شماره 15 لیگ برتر روسیه حتی یک دقیقه هم به‌ این مهاجم جویای نام فرصت بازی نداد تا در تساوی 1-1 روبین کازان و دینامو مسکو سردار نیمکت نشین باشد. در این بازی تک گل کازان را ایگور (23)به ثمر رساند. روبین کازان 24 امتیازی چهارشنبه میزبان صدرنشین لیگ برتر روسیه یعنی زنیت سن پترزبورگ است. تیمی که تا کنون 35 امتیاز کسب کرده است.

پرتغال

پنافیل: پنافیل تیم قعرنشین لیگ برتر پرتغال، این هفته هم مطابق معمول در درون دروازه اش از علیرضا حقیقی بهره برد. تیمی که در پایان هفته دهم با 4 امتیاز رده آخر جدول لیگ برتر پرتغال را به خود اختصاص داده بود؛ برابر براگا هیچ حرفی برای گفتن نداشت. در این دیدار گلر مورد علاقه کارلوس کی‌روش 6 بار در دقایق 13،44،55،59،72 و 81 برابر رافا سیلوا،سانتوز، پدرو، آندره پینتو،لویس کارلوس و سامی مغلوب شد تا شب بدی را پشت سر بگذارد. پنافیل بعد از اینکه برابر براگا 6-1 شکست خورد باید در ایستگاه 12 رقابتها به مصاف آروکا برود. میهمان پنافیل فعلا روی پله 15 جدول قرار دارد.

هلند

نایمخن: به گزارش مشرق، اوضاع در ان ای سی نایمخن همچنان بر وفق مراد علیرضا جهانبخش است. در ایستگاه 15 لیگ دسته اول هلند موسوم به ژوپیلر، تیم NEC با گل دقیقه 8 علیرضا از توئنته پیش افتاد اما این پایان درخشش بازیکن ایرانی صدرنشین رقابت‌ها نبود. علیرضا بعد از اینکه توپ ارسالی از جناح چپ را هنرمندانه با روی پای راست به طاق دروازه حریف رساند، دو بار دیگر پاس گل داد تا به مرد شماره یک نایمخن در فاز هجومی تبدیل شود. جالب اینکه یکی دیگر از گل‌ها نیز پس از سانتر علیرضا در دو مرحله تبدیل به گل شد.
به این ترتیب در شبی که نایمخن صدرنشینی اش را با پیروزی 1-5 تثبیت کرد علیرضا یک گل زد. دو پاس گل مستقیم داد و روی گل دیگر تاثیرگذار بود.

فیلم هنرنمایی علیرضا جهانبخش در دیدار تیمهای NEC و توئنته

دانلود
نایمخن امشب (دوشنبه) هم در ایستگاه 16 رقابت‌ها با تل‌استار دیدار کرد و موفق شد با تک گل کریستسن سانتوس به برتری دست یافت. علیرضا جهانبخش در این دیدار تنها 71 دقیقه در زمین البته تعویض نشد بلکه با کارت قرمز مستقیم داور از زمین اخراج شد!
در جدول لیگ یک هلند نایمخن با 41 امتیاز در صدر قرار دارد و ارس از نایمخن با 13 گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفته است. نایمخن در هفته آینده به مصاف آچلس خواهد رفت.

سوییس

گراس‌هاپرز: در لیگ برتر سوییس باز هم دانیل داوری گلر ایرانی گراس هاپرز روی نیمکت ذخیره‌ها نشست تا شاهد تلاش رقیب کهنه کار خود واسکو واسیچ در درون دروازه تیمش باشد.
گراس هاپرز این هفته با اف سی سیون رده هشتمی 3-3 مساوی کرد در حالی که گل سوم را در دقیقه 85 از روی نقطه پنالتی دریافت کرد. این تیم شنبه آینده میزبان تیم سوم جدول یانگ بویز است که با 27 امتیاز رقیب سرسختی برای یاران داوری خواهد بود. هاپرز فعلا با 19 امتیازی که گرفته در رده ششم جدول 10 تیمی لیگ برتر سوییس قرار دارد.

کویت

الکویت: الکویت حساسترین دیدار در لیگ برتر کویت را با تساوی بدون گل برابر العربی صدرنشین به پایان رساند. در این دیدار رضا قوچان نژاد یکی از مردان حاضر در ترکیب اصلی الکویت بود هر چند که نتوانست علی رغم تلاش فراوان به گل برسد. در پایان هفته نهم لیگ برتر کویت تیم العربی با تساوی برابر الکویت 22 امتیازی شد تا در صدر بماند. در مقابل الکویت با قوچان نژاد به رده سوم سقوط کرد با این امید که جمعه میزبانش کاظما را شکست دهد. حریف الکویت در ایستگاه دهم لیگ کویت در رده پنجم رقابت‌ها قرار دارد.

قطر

لیگ ستارگان: لیگ ستارگان قطر بعد از یک تعطیلی طولانی مدت از یکشنبه نهم آذرماه با انجام سه دیدار برای لژیونرهای ایرانی ها آغاز  شد.
 در یکی از حساس ترین مسابقات العربی با اشکان دژاگه میزبان الاهلی با مجتبی جباری و سید جلال حسینی بود تا این دیدار تماشایی 6 گل داشته باشد. جالب اینکه نصف گل‌های یاد شده را بازیکنان ملی پوش ایرانی به ثمر رساندند. (فیلم گلهای این دیدار)

درخشش جهانبخش در هفته موفق ایرانی ها/ عزت اللهی در اولین دیدار اسپانیایی خود پاس گل داد
الاهلی از 10 دیدار قبلی خود 16 امتیاز گرفته بود و نیاز مبرم به پیروزی داشت. در این دیدار اشکان دژاگه در ترکیب اصلی العربی قرار داشت و از سوی دیگر مطابق انتظار سید جلال حسینی در خط دفاع و مجتبی جباری در میانه میدان الاهلی وارد زمین شده بودند.

در این مسابقه ایمو گل اول بازی را در دقیقه 24 برای العربی زد. بعد نوبت به اشکان دژاگه رسید که با شوتی تماشای سمت راست دروازه الاهلی را نشانه برود. بازی که 2-0 شد الاهلی به خودش آمد تا با کالو در دقایق  65(پنالتی) و 72 بازی را به تساوی بکشاند. پس از آن بود که موتور گلزنی ایرانی‌های این تیم روشن شد تا ابتدا روی یک ارسال سیدجلال حسینی با ضربه سر(89) گلزنی کند. بعد هم نوبت به جباری رسید که در دقیقه 94 با حضور به موقع در محوطه 6 قدم العربی و ضربه ای فنی دروازه بان حریف را برای چهارمین بار مغلوب کند. العربی این هفته میهمان السیلیه خواهد بود و در مقابل الاهلی میزبان لخویا تیم دوم جدول خواهد بود.

الشحانیه: شنبه و از ساعت 16 به وقت دوحه، الشحانیه بدون مسعود شجاعی محروم با مهرداد پولادی برابر لخویا قدرتمند قرار گرفت تا نتیجه ای دور از انتظار رقم بخورد.
لوکا بوناچیچ که برای نخستین بار روی نیمکت الشحانیه می‌نشست، علی جوکار را هم بعد از مدت‌ها روی نیمکت نشاند. به این ترتیب تیمی که تاکنون شکستی تا این حد سنگین را تحمل نکرده بود، 5 بر 0 مقابل رقیب قدرتمند خود لخویا که هدایت آن را مایکل لادروپ سرشناس بر عهده دارد له شد. در این دیدار خالد مفتاح 2 بار و المساکنی، سباستین سوریا و ولادمیر گل‌های لخویا را به ثمر رساندند. الشحانیه در دومین تجربه مربیگری بوناچیچ در ایستگاه 12 رقابت‌ها میزبان تیم ته جدولی الشمال خواهد بود.

درخشش جهانبخش در هفته موفق ایرانی ها/ عزت اللهی در اولین دیدار اسپانیایی خود پاس گل داد
مهرداد پولادی که بحث کارت پایان خدمت جعلی وی در ایران حسابی داغ است در شکست سنگین الشحانیه برابر لخویا تنها ایرانی حاضر در زمین بود

ام الصلال: ام الصلال در غروبی که مثل همیشه رهبری خط دفاعی اش را به پژمان منتظری سپرده بود با یک گل از سد السیلیه گذشت. گل دقیقه 81 تامر جمال باعث شد تا پژمان منتظری و تیمش با 18 امتیاز به رده ششم جدول صعود کنند آن هم در شرایطی که الاهلی 19 امتیازی بالای سر آنهاست. ام صلال این هفته با القطر دیدار خواهد داشت.
نظرات بینندگان