کد خبر: ۶۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳
فرهادی:

برخی مطالب نشریات دانشجویی برای ضربه به نظام بوده است

محمد فرهادی گفت: تشکل‌های دانشجویی باید در چارچوب قوانین و مقررات فعالیت کنند و نباید دنباله‌روی جناح خاص باشند.
محمد فرهادی در جلسه نقد و بررسی عملکرد یک ساله معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تشکل‌های دانشجویی باید در چارچوب قوانین و مقررات فعالیت کنند و نباید دنباله‌روی یک تفکر و جناح خاص باشند.

به گزارش شیرازه به نقل از نسیم؛ وی با بیان اینکه دانشجویان باید به دور از تنش‌ها و کشمکش‌های جناحی و سیاسی آزادانه نقد کنند، بیان داشت: تشکل‌ها باید قانونمند و در چارچوب قوانین حضور داشته باشند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: اگر تشکل‌ها دنباله‌روی یک تفکر یا جناح خاص نباشند، تنش و افراطی‌گری زدوده می‌شود.

فرهادی با اشاره به اهمیت جایگاه نشریات دانشجویی گفت: متاسفانه شنیده می‌شود برخی مسائل خاص در برخی نشریات دانشجویی منتشر می‌شود که برای ضربه زدن به نظام و در تضاد با نظام بوده است، اما جلوی این موضوع گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه و دانشجویان باید سیاسی باشند، تصریح کرد: اقتضای محیط و سن دانشجویان این است که سیاسی باشند و از مسائل کشور و منطقه آگاه باشند.

وزیر علوم تأکید کرد: دانشگاه‌ها باید محیطی باشند که دانشجویان در قالب تشکل‌های دانشجویی آزادانه و راحت مسائل را نقد کنند، اما نباید فعالیت‌های آنها سیاست‌زده باشد.

* دانشجویان حرف‌های خود را آزادانه و در قالب کرسی‌های آزاداندیشی بیان کنند

فرهادی اضافه کرد: باید به مطالبات دانشجویان عادلانه جواب داده شود و به آنها ظلم نشود؛ یکی از مصادیق این موضوع، بورسیه‌ها بود که به نحو جامع و کامل موضوع آن رسیدگی شد و بخشی از افرادی هم که باید در دانشگاه‌ها پذیرفته شوند، باید با کمک دانشگاهها این موضوع انجام شود.

وی تأکید کرد: محیط دانشگاه یک محیط علمی و روشنفکری است و نباید نگاه امنیتی، خوف و ترس در این محیط ایجاد شود؛ در محیط دانشگاه‌ها باید از تضارب آراء و گفتگوها بهره ببریم.

وزیر علوم در پایان تأکید کرد: دانشجویان باید حرف‌های خود را آزادانه و در قالب کرسی‌های آزاداندیشی بیان کنند.

نظرات بینندگان