کد خبر: ۶۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳
«چشمه های لبیک»

موسسه فرهنگی قرآنی که کارش تربیت یک آسمان ستاره است!+تصاویر

بزرگترین وفعالترین موسسه فرهنگی قرآنی در شهرستان پاسارگاد موسسه فرهنگی قرآنی الرحمن می باشد.

شیرازه بر آن است تا با سلسله گزارش هایی تحت عنوان «چشمه های لبیک» به طور اجمالی به معرفی مراکز فرهنگی که فعالیت‌های اثرگذاری در اعتلای فرهنگ ناب اسلامی در سطح استان فارس داشته‌اند و همه همت خود را معطوف به لبیک گفتن به فرمان امام خامنه ای نموده اند، بپردازد. گرچه باید به این نکته عنایت داشت که در عملکرد این مجموعه ها در برخی موارد نواقص و اشکالاتی دیده می شود اما با محفوظ بودن این انتقادات، اصل کلی حمایت از مجموعه های فعال و پویای استان امری مورد تائید و پسندیده است.
دست روی دست نگذاشتن جوانان فعال فرهنگی در گروه‌ها و مجموعه‌های خودجوش فرهنگی نتیجه‌اش شده است اینکه رهبر انقلاب در سخنان نوروزی خود در جوار امام رئوف(ع) آنها را مخاطب قرار دهد و از آنها بخواهد کارهایشان را ادامه دهند که همین کارها نقش زیادی در پیشرفت کشور و ایستادگی کشور ایفا می‌کند.

موسسه فرهنگی «الرحمن» یکی از همین مجموعه‌های خودجوش فرهنگی در شهرستان پاسارگاد است. این موسسه آمده تا برخی کم‌کاری‌ها و غفلت‌ها در حوزه فرهنگ و قرآن را به اندازه وسع خودش جبران کند.


مؤسسه الرحمن، مؤسسه ای است غیرانتفاعی و عام المنفعه که با اهداف فرهنگی و بطور کلی جهت ترویج فرهنگ قرآن و عترت، با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 81 تاسیس و تأسیس و ساختمان آن با همکاری خیرین  در سال 86 شروع به فعالیت نمود و هزینه های مؤسسه با مساعدت نیکوکاران تأمین می‌گردد.

در حال حاضر مخاطبین مؤسسه بیش از یک هزار نفر برادر و خواهر از تمام شهرستان است و موضوع فعالیت‌های مؤسسه به شرح ذیل می باشد:

از جمله فعالیت ها وبرنامه های این موسسه می توان مهد کودک قرآنی الرحمن، برگزاری کلاسهای قرآنی در تمامی رشته ها،کلاس های آموزشی معارف اسلامی وهنری اردوهای فرهنگی و تربیتی، اجرای طرح های فرهنگی، راه اندازی صندوق قرض الحسنه، فعالیت های پژوهشی، اجرای طرح های فرهنگی از جمله طرح تجلیل از جوانان برتر شهرستان، طرح خادمان آسمانی، تجلیل از حافظان قرآن، افتتاح شهر بازی شادمانه و....نام برد.

این موسسه در سالهای اخیر توانسته است که کارهای بزرگ فرهنگی- قرآنی در شهرستان انجام بدهد و همچنین توانسته گام بلندی در فرهنگ سازی از نوع اسلامی قرآنی در شهرستان بردارد.

موسسه فرهنگی هنری الرحمن به مدیریت حجت السلام جمال ایزدی اداره می شود و به گفته او، اهداف این موسسه تقویت بنیه فرهنگی شهرستان پاسارگاد بوده است.

از بزرگترین کارهای انجام شده در این موسسه تربیت 18حافظ کل قرآن کریم و تعداد ی نیز در شرف این کار بزرگ و خدا پسندانه هستند. هم اکنون در این موسسه 10نفر مشغول خدمت‌گذاری به عاشقان قرآن و اهل بیت (ع) هستند.

 

نظرات بینندگان