کد خبر: ۶۳۷۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 12 آذر

گوینده جمله افراطی «هاشمی، هاشمی است» به شیراز آمد و از پرچم اعتدال گفت!

صالحی امیری در سخنانی عجیب گفته: هشت سال در فضای بد اخلاقی جامعه زیست کردیم و باید میکروب دروغ و بی‌فضیلتی را از خود دور کنیم.

به گزارش شیرازه؛ «عملکرد فرمانداران را رصد می‌کنیم»؛ این تیتر یک «افسانه» است که از میان جملات معاون سیاسی – امنیتی استانداری فارس انتخاب شده است. وی البته به انتخابات مجلس هم گریزی زده و در پاسخ به تبلیغات زودهنگام بیش از 100 نفر از داوطلبان کاندیدایی انتخابات گفته: اگر فردی در جمع و میهمانی‌های دوستانه و خانوادگی خود را به دیگران معرفی کرده و از آنان درخواست حمایت برای حضور در عرصه انتخابات داشته باشد، کار غیرقانونی انجام نداده است. شما می‌توانید تصویر مشاور فرهنگی رئیس جمهور که به شیراز آمده است را هم در صفحه اول این روزنامه با این تیتر مشاهده کنید؛ «پرچم اعتدال در فارس برافراشته شود»! رضا صالحی امیری در سخنانی عجیب گفته: «هشت سال در فضای بد اخلاقی جامعه زیست کردیم و باید میکروب دروغ و بی‌فضیلتی را از خود دور کنیم و اعتدال باید به عنوان پرچم در استان بلند شود تا مرزهای کاذب کنار گذاشته شود». صالحی امیری چندی قبل برای عرض خیر مقدم به هاشمی رفسنجانی به عنوان اولین سخنران مراسم رونمایی از کتاب خاطرات وی در سال 1370 پشت تریبون قرار گرفت و با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی نور دیده همه ما است، گفت: «بنده بعد از نماز قلم دست گرفتم تا خیر مقدم یادداشت کنم اما به خود گفتم در حضور این عزیز(هاشمی) چه بگویم، دیدم قلم پاسخ مناسبی نمی‌دهد و یاد مرحوم دکتر شریعتی افتادم، "فاطمه، فاطمه است" پس هاشمی هم هاشمی است از این رو امیدوارم سلامت و سعادت همراه این عزیز باشد.» حالا او از بد اخلاقی سخن گفته. راستی تمجیدهای افراطی فضیلت اخلاقی است یا ...

گوینده جمله افراطی «هاشمی، هاشمی است» به شیراز آمد و از پرچم اعتدال گفت!

«نیم‌نگاه» بخش دیگری از سخنان معاون سیاسی استانداری را تیتر یک کرده؛ «هیچ‌کش حق ندارد به بهانه افزایش قیمت نان، خودسرانه قیمت سایر اقلام را افزایش دهد». البته کسی از مسئولین ظاهرا بنا ندارد از این بگوید که چرا بربری 600 و سنگک 1000 تومان شده است. واهمه مسئولین صرفا این است که اجناس دیگر گران نشوند! این روزنامه در بخش«در شهر چه خبر است؟» و در یادداشتی با عنوان «ن ا ن ...» به این مساله اشاره کرده؛ «همه این‌ها به کنار که مردم با این گرانی‌ها سال‌هاست مانوس هستند. حداقل یکی پیدا شود جلو فروش نانی که به جای 30 درصد افزایش با قیمت 50 درصد یا بیشتر به مردم فروخته می‌شود را بگیرد تا بقیه صنوف به خود جرات ندهند سلیقه‌ای‌تر از این عمل کنند!!!» البته ظاهرا نویسنده به جای 100 درصد اشتباهی نوشته 50 درصد.

«شیراز تمام مولفه‌های پایتخت فرهنگی ایران و جهان اسلام را دارد»؛ تیتر یک «عصر مردم» است. صالحی امیری دوباره عنوانی را به زبان آورده که زمانی برخی مسئولین این شهر و به صورت ویژه، برخی اعضای شورای شهر قبلی بر آن اصرار داشتند اما با مخالفت احمدی نژاد رئیس جمهور وقت در شبکه استانی فارس مواجه شد. تعجب نکنید اگر زمانی شنیدید که صالحی امیری این جمله را برای اصفهان هم به کار برده است! البته شاید! سخنگوی مخابرات استان هم به اظهارات استاندار پاسخ داده. استاندار چندی قبل از تلاشش برای تغییر مدیرعامل مخابرات استان گفته بود که حالا زارعیان سخنگوی مخابرات کشور اظهار داشته: «این‌که لازم است یک مدیر تغییر کند یا نه موضوعی است که مجمع مخابرات بر روی آن حساس‌تر است». و اما کاریکاتور نانی! این روزنامه؛

گوینده جمله افراطی «هاشمی، هاشمی است» به شیراز آمد و از پرچم اعتدال گفت!

«خبر جنوب» تیتر یک خود را به «شیراز به لیگ شهرهای تاریخی پیوست» اختصاص داده. گواهی ثبت عضویت شیراز در لیگ شهرهای تاریخی جهان به سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن تقدیم شده. این روزنامه به مناسبت «روزی که روز آن‌ها است» به سراغ معلولان موفق فارس رفته؛ «اندیشه‌ام معلول نیست». در بخشی از این گزارش به نقل از یکی از معلولان موفق آمده: «پای من به نوعی حکم دستم را دارد. با پاهایم همه کارها را انجام می‌دهم، مسائل ریاضی حل می‌کنم، یادداشت بر می‌دارم، دل‌نوشته می‌نویسم و همه کارهایی که می‌توان با دست انجام داد از عهده پاهای من بر می‌آید». این روزنامه هم‌چنین نامه نمایندگان استان فارس به معاون اول رئیس جمهور را هم منتشر کرده. در این نامه آمده که پنج روستای مجاور خلیج فارس باید به استان فارس ملحق شوند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳
0
احمدب نزاد و حامیانش تخم دروغ را در این مملکت افشاندند. خدا ..... کند انشاالله
سلمان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳
0
عجب !!!