کد خبر: ۶۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۳
در مراسم روز دانشجو

شعار دانشجویان در حضور روحانی؛ «موسوی قاتل است، محاکمه‌اش واجب است»

دانشجویان با ورود رئیس‌جمهور به محل برگزاری مراسم روز دانشجو، شعار«موسوی قاتل است محاکمه‌اش واجب است» را سر دادند.
مراسم بزرگداشت روز دانشجو (۱۶ آذر) با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران آغاز شد.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم؛ این مراسم با حاشیه‌هایی به شرح ذیل همراه است:

*براساس اعلام روابط عمومی ریاست‌جمهوری خبرنگاران رسانه‌های جمعی می‌بایست از ساعت ۸ صبح در محل تعیین شده حاضر می‌شدند تا با خودروهای تعیین شده به دانشگاه علوم‌پزشکی ایران که محل برگزاری روز دانشجو بود، می‌رفتند.

*مراسم امسال روز دانشجو دومین مراسمی است که روحانی به عنوان رئیس‌جمهور در آن سخنرانی می‌کند و سال گذشته نیز مراسم روز دانشجو با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

*اکثر رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها از ساعت ۹:۳۰ برای پوشش برنامه روز دانشجو در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران حاضر بودند.

*مسئولان برگزاری مراسم در درب ورودی دانشگاه شاخه گل‌های رز در اختیار دانشجویان قرار می‌دادند

*نماهنگ "یار دبستانی من" در محوطه دانشگاه علوم‌پزشکی ایران پخش می‌شد.

*روحانی راس ساعت ۱۰:۰۵ وارد سالن همایش‌ها شد.

*وزرای علوم و بهداشت، حسین فریدون و حسام‌الدین آشنا رئیس‌جمهور را در بدو ورود همراهی می‌کردند.

*تعدادی از دانشجویان هنگام ورود روحانی به سالن شعارهایی از جمله سلام بر خاتمی درود بر روحانی، سلام بر موسوی درود بر روحانی سر می‌دادند که متعاقب آن نیز تعداد دیگری از دانشجویان شعار موسوی قاتل است محاکمه‌اش واجب است سر دادند.

*صندلی‌های سالن برگزاری همایش همزمان با ورود رئیس‌جمهور پر شد و تعدادی نیز ایستاده ناظر بر برگزاری مراسم هستند.

*مسئولان برگزاری مراسم در بیرون از سالن همایش نیز با نصب ویدئو کنفرانس امکان پخش سخنان روحانی برای کسانی که موفق به ورود به سالن برگزاری مراسم نشده بودند، فراهم کردند.

*تعدادی از دانشجویان نیز از دانشگاه‌های سایر استان‌ها از جمله تبریز و اصفهان در مراسم امروز روز دانشجو حاضر شدند.

*مجری برنامه خطاب به حاضران در مراسم، گفت: ما هم از تشکل اصلاح‌طلب و هم از تشکل اصول‌گرا برای سخنرانی در مراسم امروز دعوت کردیم، اما نمایندگان تشکل‌های اصول‌گرا سخنرانی را منوط به ارائه سخنان هر ۴ تشکل اصول‌گرا کردند که به دلیل نبود وقت این فرصت مهیا نبود و لذا تنها تشکل اصلاح‌طلب سخنرانی خواهد کرد.

*مجری برنامه همچنین یاد سه شهید دانشجو سال ۱۳۳۲، یاد شهیدان چمران، مفتح، همت، باکری، کاظمی و یاد دکتر شریعتی را گرامی داشت.

*رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران اولین سخنران مراسم امروز بود.

*سینا توکلی عضو کانون‌های فرهنگی و هنری و پوران شریفی عضو تشکل و کانون‌های اجتماعی از دانشگاه آزاد کردستان سخنرانان دیگر مراسم امروز بودند.

*نماینده نشریات دانشجویی نیز در سخنان خود از روحانی خواست که مدیرانی که تنگ نظر هستند، چه اصول‌گرا و چه اصلاح‌طلب از کار در مسند اجرایی برکنار کند. وی همچنین از روحانی درخواست کرد که از شما انتظار داریم که همان‌گونه که به سیاست‌خارجی و اقتصاد اهمیت می‌دهید، به جامعه دانشگاهی کشور نیز اهمیت دهید.

*نماینده عضو شورای صنفی دانشجویان نیز از روحانی و فرجی‌دانا وزیر سابق علوم که فضای دانشگاه‌ها را از پادگانی جدا کرد، تشکر کرد.

*روح‌الله طالبی دانشجوی قهرمان تکواندو نیز در سخنان خود از روحانی خواست که فضا و برنامه‌های ورزشی در دانشگاه‌ها را توسعه دهد.

*حسین رهبری نماینده گفتمان تشکل اصلاح‌طلب در این مراسم، گفت: چون نماینده بسیج دانشجویی در این مراسم برای سخنرانی انصراف داد، ما نیز قصد انصراف داشتیم، اما به دلیل حرمت شهدای دانشجو ۱۶ آذر و جمعیت حاضر در مراسم متن صحبت‌هایم را ارائه می‌دهم.

وی گفت: امیدواریم فرصت پخش صدای برابر در این دولت فراهم شود.

*امیر آبادیان نماینده تشکل بسیج در جایگاه سخنرانی حاضر شد و گفت: اینجا آمدم تا بگویم تشکل‌های بسیجی در مراسم به احترام ۱۶ آذر حاضر شدند، اما امیدواریم فضای بهتری برای سخنرانی اختصاص دهید.

*در مراسم امروز و قبل از آغاز سخنان روحانی، کلیپی پخش شد که در آن تصاویری از شهدای هسته‌ای، سرلشکر سلیمانی، دکتر شریعتی، شهید صیادشیرازی، مراسم تنفیذ تمامی روسای‌جمهور بعد از بنی‌صدر، دکتر حسابی و.... به نمایش گذاشته شد که تشویق دانشجویان حاضر در مراسم را به همراه داشت.

*به هنگام پخش تصویر محمد خاتمی تعدادی از دانشجویان شعار درود بر خاتمی سر دادند که پس از آن تعدادی دیگر نیز شعار مرگ بر خاتمی سر دادند.
نظرات بینندگان